MG X Power SV: britský plnokrevník nabídne až 965 koní!

Britská automobilka MG se zabývá stavbou sportovních vozů, většinou vycházejících ze sériových provedení Roverů. Letos prožila jeden z nejlepších roků v poslední době, když si mohla i dovolit vstoupit na pole závodních vozů rallye ve třídě Super 1600. Na autosalónu v Birminghamu představila další vůz, který možná rozšíří modelové řady MG.

Novinka se jmenuje MG X Power SV. Jde o dvoumístný sportovní vůz, který je opravdu radikální a vychází ze závodních zkušeností techniků MG. Design vozu je ztvárněn velmi futuristicky. Z členité přední části vystupuje do popředí přední spoiler, u kterého je jasné, že zdaleka není jen na okrasu, ale kvůli eliminaci vztlakových sil působících na přední nápravu. Je protažený až do bočních partií, kde navazuje na gigantické nástavce lemů kol, které v sobě ukrývají osmnáctipalcová litá kola obutá do nízkoprofilových pneumatik.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vůz je ztvárněn velmi futuristicky, mohutný přední a zadní
spoiler nám dává jasně najevo, s kým máme tu čest.

O potenciálu vozu hovoří i žebrování, které je nejen na přední kapotě, ale i v předních blatnících. Zadní část zdobí vysoký spoiler a dvě chromové koncovky výfuku, každá na jedné straně. Agresivním dojmem působí i hluboko zapuštěné zadní svítilny, které jsou umístěny v chromovaném rámečku.

Interiér vozu je zařízen, dá se říci, velmi spartánsky. Alfou i omegou u celé konstrukce je především účelnost a nízká hmotnost. Přístrojovou desku tvoří digitální displej, na kterém se zobrazuje vše potřebné. Oba cestující sedí v kvalitních sportovních sedačkách značky Sparco. Od stejné firmy je i tříramenný sportovní volant a pedály.

Pod kapotou se ukrývá pětilitrový osmiválec, který má původ ve Fordu Mustang. Pro MG X Power je vyladěný na 326 koní, ale uvažuje se i o pohárových závodech s těmito vozy, pro které bude nejvyšší výkon 410 koní. Naprostým unikátem je i nabídka firemního kitu, který díky přeplňování, plnění oxidem dusným a dalším rozsáhlým úpravám zvýší výkon až na neuvěřitelných 965 koní (!). Užitná hodnota tohoto motoru i jeho extrémně krátká životnost v tomto případě není důležitá.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Žebrování nalezneme i v předních blatnících. --- Interiér obsahuje
jen nezbytné prvky.

I když stále ještě není jasné, zda tento vůz kdy vyjede z výrobního pásu, automobilka předpokládá, že prodejní cena vozu bude lehce překračovat cenu současného Porsche 911.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků