MG X Power SV: britský plnokrevník nabídne až 965 koní!

MG X Power SV: britský plnokrevník nabídne až 965 koní!

Britská automobilka MG se zabývá stavbou sportovních vozů, většinou vycházejících ze sériových provedení Roverů. Letos prožila jeden z nejlepších roků v poslední době, když si mohla i dovolit vstoupit na pole závodních vozů rallye ve třídě Super 1600. Na autosalónu v Birminghamu představila další vůz, který možná rozšíří modelové řady MG.

Novinka se jmenuje MG X Power SV. Jde o dvoumístný sportovní vůz, který je opravdu radikální a vychází ze závodních zkušeností techniků MG. Design vozu je ztvárněn velmi futuristicky. Z členité přední části vystupuje do popředí přední spoiler, u kterého je jasné, že zdaleka není jen na okrasu, ale kvůli eliminaci vztlakových sil působících na přední nápravu. Je protažený až do bočních partií, kde navazuje na gigantické nástavce lemů kol, které v sobě ukrývají osmnáctipalcová litá kola obutá do nízkoprofilových pneumatik.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vůz je ztvárněn velmi futuristicky, mohutný přední a zadní
spoiler nám dává jasně najevo, s kým máme tu čest.

O potenciálu vozu hovoří i žebrování, které je nejen na přední kapotě, ale i v předních blatnících. Zadní část zdobí vysoký spoiler a dvě chromové koncovky výfuku, každá na jedné straně. Agresivním dojmem působí i hluboko zapuštěné zadní svítilny, které jsou umístěny v chromovaném rámečku.

Interiér vozu je zařízen, dá se říci, velmi spartánsky. Alfou i omegou u celé konstrukce je především účelnost a nízká hmotnost. Přístrojovou desku tvoří digitální displej, na kterém se zobrazuje vše potřebné. Oba cestující sedí v kvalitních sportovních sedačkách značky Sparco. Od stejné firmy je i tříramenný sportovní volant a pedály.

Pod kapotou se ukrývá pětilitrový osmiválec, který má původ ve Fordu Mustang. Pro MG X Power je vyladěný na 326 koní, ale uvažuje se i o pohárových závodech s těmito vozy, pro které bude nejvyšší výkon 410 koní. Naprostým unikátem je i nabídka firemního kitu, který díky přeplňování, plnění oxidem dusným a dalším rozsáhlým úpravám zvýší výkon až na neuvěřitelných 965 koní (!). Užitná hodnota tohoto motoru i jeho extrémně krátká životnost v tomto případě není důležitá.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Žebrování nalezneme i v předních blatnících. --- Interiér obsahuje
jen nezbytné prvky.

I když stále ještě není jasné, zda tento vůz kdy vyjede z výrobního pásu, automobilka předpokládá, že prodejní cena vozu bude lehce překračovat cenu současného Porsche 911.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 141 941 km
Cena: 110 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 231 797 km
Cena: 56 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků