Historie automobilky MG je protkána skvělými sportovními modely, které se navždy zapsaly do historie motorismu. Nemůžete si nevzpomenout třeba na roadster MG B a mileniálové si určitě vybaví MG XPower SV-R, chlapácké monstrum s širokým postojem a hrozivým osmiválcem pod kapotou. SAIC

Historie automobilky MG je protkána skvělými sportovními modely, které se navždy zapsaly do historie motorismu. Nemůžete si nevzpomenout třeba na roadster MG B a mileniálové si určitě vybaví MG XPower SV-R, chlapácké monstrum s širokým postojem a hrozivým osmiválcem pod kapotou. | SAIC

MG však bylo vždy všeobecně známo svými sportovními roadstery. Ještě na začátku tohoto milénia jste si mohli koupit model F, který byl dostupným sportovním vozem s motorem umístěným uprostřed. Od té doby je ale ticho po pěšině a i když značka žije dodnes, doby její největší slávy jsou zřejmě nenávratně pryč. SAIC

MG však bylo vždy všeobecně známo svými sportovními roadstery. Ještě na začátku tohoto milénia jste si mohli koupit model F, který byl dostupným sportovním vozem s motorem umístěným uprostřed. Od té doby je ale ticho po pěšině a i když značka žije dodnes, doby její největší slávy jsou zřejmě nenávratně pryč. | SAIC

V aktuální nabídce najdete zástup  nenápadných SUV  a jeden neméně nápaditý hatchback. Značku momentálně vlastní čínský velikán SAIC (Science Applications International Corporation), který má designérské studio v Londýně. SAIC

V aktuální nabídce najdete zástup nenápadných SUV a jeden neméně nápaditý hatchback. Značku momentálně vlastní čínský velikán SAIC (Science Applications International Corporation), který má designérské studio v Londýně. | SAIC

Právě odtud vzešel nejnovější nápad na nový sportovní roadster, který by vrátil značku tam, kde má být. Podle studia jde o nový vzrušující projekt, na kterém s Čínou společně pracují a slibují, že toto je jen první ukázka. Koncept dostal jméno Cyberster a zatím o něm nejsou žádné informace. Nyní tak jen můžeme sledovat tři designové skici a přemýšlet, co přesně s tím Čína a Anglie zamýšlí. SAIC

Právě odtud vzešel nejnovější nápad na nový sportovní roadster, který by vrátil značku tam, kde má být. Podle studia jde o nový vzrušující projekt, na kterém s Čínou společně pracují a slibují, že toto je jen první ukázka. Koncept dostal jméno Cyberster a zatím o něm nejsou žádné informace. Nyní tak jen můžeme sledovat tři designové skici a přemýšlet, co přesně s tím Čína a Anglie zamýšlí. | SAIC

Bateriový modul má kapacitu 44,5 kWh a jeho energii využívá elektromotor o výkonu 105 kW (143 koní) a točivém momentu 353 N.m pohánějící přední kola. Pokud je využita rychlonabíječka, z nuly na 80 % kapacity se baterie nabijí za 43 minut. SAIC

Bateriový modul má kapacitu 44,5 kWh a jeho energii využívá elektromotor o výkonu 105 kW (143 koní) a točivém momentu 353 N.m pohánějící přední kola. Pokud je využita rychlonabíječka, z nuly na 80 % kapacity se baterie nabijí za 43 minut. | SAIC

MG také uvádí, že přechodem na elektrický pohon a uložením baterií nebyl kompromitován vnitřní prostor nebo objem zavazadlového prostoru  (483 litrů). SAIC

MG také uvádí, že přechodem na elektrický pohon a uložením baterií nebyl kompromitován vnitřní prostor nebo objem zavazadlového prostoru 
(483 litrů). | SAIC

Lze předpokládat, že stejně jako doposud zůstanou vozy MG výhradou britského trhu. Zvyšující se dostupnost elektromobilů je ale znát... SAIC

Lze předpokládat, že stejně jako doposud zůstanou vozy MG výhradou britského trhu. Zvyšující se dostupnost elektromobilů je ale znát... | SAIC

...MG totiž začíná ZS EV v zaváděcí variantě nabízet od částky 21.495 liber (v přepočtu asi 608 tisíc korun) pro první tisícovku zákazníků. V této ceně už je odpočítáno i vládní zvýhodnění k nákupu elektromobilu ve výši 3500 liber. SAIC

...MG totiž začíná ZS EV v zaváděcí variantě nabízet od částky 21.495 liber (v přepočtu asi 608 tisíc korun) pro první tisícovku zákazníků. V této ceně už je odpočítáno i vládní zvýhodnění k nákupu elektromobilu ve výši 3500 liber. | SAIC

Ve výbavě čínského SUV s britskou značkou na přídi najdete taky systém autonomního brzdění v případě hrozící nehody, monitorování mrtvého úhlu, funkci udržování jízdy v pruhu a adaptivní tempomat. SAIC

Ve výbavě čínského SUV s britskou značkou na přídi najdete taky systém autonomního brzdění v případě hrozící nehody, monitorování mrtvého úhlu, funkci udržování jízdy v pruhu a adaptivní tempomat. | SAIC

Klasicky jako u konkurence nabízí ZS EV jízdní režimy pro co nejlepší hospodárnost a tři úrovně systému regenerativní brzdění pro zpětné dobíjení baterií za jízdy. SAIC

Klasicky jako u konkurence nabízí ZS EV jízdní režimy pro co nejlepší hospodárnost a tři úrovně systému regenerativní brzdění pro zpětné dobíjení baterií za jízdy. | SAIC

Do války dostupných elektromobilů nyní již oficiálně vstupuje i MG. Původně britská značka, v současnosti vlastněná čínským koncernem SAIC Motor, spouští ve Velké Británii prodej svého SUV ZS v čistě elektrické variantě EV. SAIC

Do války dostupných elektromobilů nyní již oficiálně vstupuje i MG. Původně britská značka, v současnosti vlastněná čínským koncernem SAIC Motor, spouští ve Velké Británii prodej svého SUV ZS v čistě elektrické variantě EV. | SAIC

MG však bylo vždy všeobecně známo svými sportovními roadstery. Ještě na začátku tohoto milénia jste si mohli koupit model F, který byl dostupným sportovním vozem s motorem umístěným uprostřed. Od té doby je ale ticho po pěšině a i když značka žije dodnes, doby její největší slávy jsou zřejmě nenávratně pryč. SAIC
V aktuální nabídce najdete zástup  nenápadných SUV  a jeden neméně nápaditý hatchback. Značku momentálně vlastní čínský velikán SAIC (Science Applications International Corporation), který má designérské studio v Londýně. SAIC
Právě odtud vzešel nejnovější nápad na nový sportovní roadster, který by vrátil značku tam, kde má být. Podle studia jde o nový vzrušující projekt, na kterém s Čínou společně pracují a slibují, že toto je jen první ukázka. Koncept dostal jméno Cyberster a zatím o něm nejsou žádné informace. Nyní tak jen můžeme sledovat tři designové skici a přemýšlet, co přesně s tím Čína a Anglie zamýšlí. SAIC
Bateriový modul má kapacitu 44,5 kWh a jeho energii využívá elektromotor o výkonu 105 kW (143 koní) a točivém momentu 353 N.m pohánějící přední kola. Pokud je využita rychlonabíječka, z nuly na 80 % kapacity se baterie nabijí za 43 minut. SAIC
11
Fotogalerie

MG svitla naděje na staré dobré časy. Koncept Cyberster jí může vrátit zašlou slávu

Designové studio čínské značky SAIC ukázalo svůj nejnovější projekt, který by mohl probudit k životu éru britských roadsterů.

Historie automobilky MG je protkána skvělými sportovními modely, které se navždy zapsaly do historie motorismu. Nemůžete si nevzpomenout třeba na roadster MG B a mileniálové si určitě vybaví MG XPower SV-R, chlapácké monstrum s širokým postojem a hrozivým osmiválcem pod kapotou.

MG však bylo vždy všeobecně známo svými sportovními roadstery. Ještě na začátku tohoto milénia jste si mohli koupit model F, který byl dostupným sportovním vozem s motorem umístěným uprostřed. Od té doby je ale ticho po pěšině a i když značka žije dodnes, doby její největší slávy jsou zřejmě nenávratně pryč.

V aktuální nabídce najdete zástup nenápadných SUV a jeden neméně nápaditý hatchback. Značku momentálně vlastní čínský velikán SAIC (Science Applications International Corporation), který má designérské studio v Londýně.

Právě odtud vzešel nejnovější nápad na nový sportovní roadster, který by vrátil značku tam, kde má být. Podle studia jde o nový vzrušující projekt, na kterém s Čínou společně pracují a slibují, že toto je jen první ukázka. Koncept dostal jméno Cyberster a zatím o něm nejsou žádné informace. Nyní tak jen můžeme sledovat tři designové skici a přemýšlet, co přesně s tím Čína a Anglie zamýšlí.

Galerie doplněna o současný model MG ZS EV.

MG

MG je britská automobilka založená v roce 1920 Cecilem Kimberem. Byla známá předevšími svými dvousedadlovými sportovními vozy.

Výroba byla v MG ukončena v roce 1980. Následovalo několik návratů, dnes značku vlastní čínská Shanghai Automotive Industry.

MG3 • MG ZS EV

Doporučujeme

Články odjinud