MG Rover zastavil výrobu, možná zkrachuje

Poslední nezávislá britská automobilka (chvíli byla součástí koncernu BMW) již před několika dny přerušila výrobu, protože subdodavatelé zastavili dodávku komponent. Vedení MG Rover doufalo, že se jim podaří spojení s čínskou automobilkou SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation). Jednání však ztroskotalo a pokud automobilka nedostane od státu finanční pomoc ve výši cca 100 milionů liber (z toho cca 40 milionů by pokrylo závazky vůči subdodavatelům), nebude moc pokračovat v další výrobě. Na šest tisíc zaměstnanců pravděpodobně přijde o práci, přičemž mají nárok 280 liber za každý odpracovaný rok, maximálně však za 12 let. Pomoc jim příslíbila ministryně průmyslu.

Budoucnost MG Roveru visí na vlásku. Problémy ale nestíhají jen automobilku samotnou, ale i její subdodavatele v okolí Longbridge, kteří Roveru dodávají komponenty. Někteří už byli donuceni zastavit výrobu; celé soukolí okolo MG Roveru zaměstnává celkem 20 tisíc lidí. Pokud automobilka zůstane i nadále v platební neschopnosti, hrozí jí konkurz a časem možná i zánik (už nyní je v nucené správě). Tím by skončila stoletá historie jedné z výrazných ikon britského automobilismu a Longbridge by se mohl stát městem duchů. Podrobnější informace najdete např. na britském serveru Channel 4 a Autocaru či českém iHned a iDnes.

Doplněno: Britská vláda se rozhodla píchnout do MG Roveru finanční injekci ve výši 6,5 milionu liber, která oddálí ukončení výroby o týden. Automobilka a zaměstnanci tak budou mít o něco více času připravit se na konec...

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků