MG Rover zastavil výrobu, možná zkrachuje

Poslední nezávislá britská automobilka (chvíli byla součástí koncernu BMW) již před několika dny přerušila výrobu, protože subdodavatelé zastavili dodávku komponent. Vedení MG Rover doufalo, že se jim podaří spojení s čínskou automobilkou SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation). Jednání však ztroskotalo a pokud automobilka nedostane od státu finanční pomoc ve výši cca 100 milionů liber (z toho cca 40 milionů by pokrylo závazky vůči subdodavatelům), nebude moc pokračovat v další výrobě. Na šest tisíc zaměstnanců pravděpodobně přijde o práci, přičemž mají nárok 280 liber za každý odpracovaný rok, maximálně však za 12 let. Pomoc jim příslíbila ministryně průmyslu.

Budoucnost MG Roveru visí na vlásku. Problémy ale nestíhají jen automobilku samotnou, ale i její subdodavatele v okolí Longbridge, kteří Roveru dodávají komponenty. Někteří už byli donuceni zastavit výrobu; celé soukolí okolo MG Roveru zaměstnává celkem 20 tisíc lidí. Pokud automobilka zůstane i nadále v platební neschopnosti, hrozí jí konkurz a časem možná i zánik (už nyní je v nucené správě). Tím by skončila stoletá historie jedné z výrazných ikon britského automobilismu a Longbridge by se mohl stát městem duchů. Podrobnější informace najdete např. na britském serveru Channel 4 a Autocaru či českém iHned a iDnes.

Doplněno: Britská vláda se rozhodla píchnout do MG Roveru finanční injekci ve výši 6,5 milionu liber, která oddálí ukončení výroby o týden. Automobilka a zaměstnanci tak budou mít o něco více času připravit se na konec...

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků