MG Rover uvažuje o nákupu komponentů z Čech

Renomovaná britská automobilová skupina MG Rover jedná s několika českými podniky o dodávkách pro své luxusní a sportovní vozy. Vede ji k tomu snaha po snížení nákladů, neboť zhruba 60 procent komponentů pochází z drahé Británie.

"Intenzivně s touto společností jednáme," řekl na tiskové konferenci generální ředitel vládní agentury Czechtrade Martin Tlapa.

MG Rover si podle něj již v tuzemsku vybral tři případné dodavatele, například plastů. Čeští výrobci však nejsou jedinými v hledáčku automobilky, jejíž další nákupní týmy krouží po okolních zemích střední a východní Evropy, ale též v Indii nebo Turecku.

Automobilka v poslední době vyvíjí zvýšenou aktivitu ve středoevropském regionu. Již v únoru se polská vláda dohodla s věřiteli, že MG Rover v Polsku může investovat do závodu zadlužené jihokorejské automobilky Daewoo. Britská firma tak údajně automobilku zachrání před bankrotem. Polská vláda s britskou společností dohodla, že Rover získá 25 procent akcií automobilky Daewoo-FSO a investuje do ní asi čtvrt miliardy dolarů (asi 7,5 miliardy korun).
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků