MG Rover uvažuje o nákupu komponentů z Čech

Renomovaná britská automobilová skupina MG Rover jedná s několika českými podniky o dodávkách pro své luxusní a sportovní vozy. Vede ji k tomu snaha po snížení nákladů, neboť zhruba 60 procent komponentů pochází z drahé Británie.

"Intenzivně s touto společností jednáme," řekl na tiskové konferenci generální ředitel vládní agentury Czechtrade Martin Tlapa.

MG Rover si podle něj již v tuzemsku vybral tři případné dodavatele, například plastů. Čeští výrobci však nejsou jedinými v hledáčku automobilky, jejíž další nákupní týmy krouží po okolních zemích střední a východní Evropy, ale též v Indii nebo Turecku.

Automobilka v poslední době vyvíjí zvýšenou aktivitu ve středoevropském regionu. Již v únoru se polská vláda dohodla s věřiteli, že MG Rover v Polsku může investovat do závodu zadlužené jihokorejské automobilky Daewoo. Britská firma tak údajně automobilku zachrání před bankrotem. Polská vláda s britskou společností dohodla, že Rover získá 25 procent akcií automobilky Daewoo-FSO a investuje do ní asi čtvrt miliardy dolarů (asi 7,5 miliardy korun).
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků