MG Rover definitivně končí

3 komentáře

LeonardoCupranek
17. dubna • 19:22

No, jen aby kvuli pokracujici socializaci nebyl Rover jen predzvesti dalsich krachu automobilek.
Premiove znacky (BMW, Audi, MB, Volvo, ...) jeste nejakou dobu mohou byt v klidu, protoze jejich zakaznici az tak moc nekoukaji na pomer uzitne hodnoty a ceny. Ale "ekonomicke" automobilky (VW/Skoda/Seat, PSA, Fiat, Opel, Ford, ...), jejichz zakaznici nejsou ochotni platit za znacku, ale pouze za uzitnou hodnotu, jsou jiz dnes vazne ohrozeny konkurenci z Koreje a nastup Ciny by je mohl dorazit. A nezachrani je ani centralni planovani, statni dirigismus a vznesena "lisabonska" prohlaseni.
Ono v normalnim (nesocialistickem) systemu, kde funguje bez zabran "teorie komparativnich vyhod" by k tomu (presun vyroby aut z EU do Ciny) doslo asi take, ale bez negativ typu saldo zahr. obchodu ci rust nezamestnanosti, naopak asi spise s pozitivy (nahrazeni namahave, nudne a neekoligicke produkce necim zajimavejsim).

Jan
17. dubna • 23:00

Nevim, nevim. Saab je take premiova znacka a jeji osud je nahnuty. Podle me bude zajimave sledovat, jak se chova koncern vuci jedne ze svych znacek. Nyni napr GM vs. Opel. O Ford bych se nebal (paklize ho nekdo nekoupi - nyni je to koncern), ale jak by se treba zachoval, kdyby se v pristich letech "marketingove" nedarilo Volvu? Nebo obdobne VW vs. Seat/Skoda.

Problem Roveru byl take mozna nekde jinde. Minimalni uspechy na mimo UK trzich a i samotni Britove, co ho maj, nejsou z kvality nijak odvareni.

wertu
16. dubna • 18:44

Chce se mi brecet!

Doporučujeme

Články odjinud