MG Rover definitivně končí

Zatímco ještě před pár dny se zdálo, že by anglická automobilka MG Rover mohla být zachráněna, včera poslední naděje padly. Nepodařilo se totiž obnovit jednání s čínskou automobilkou SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), která dříve o koupi posledního samostatného britského výrobce automobilů uvažovala. Nucený správce PricewaterhouseCoopers uvedl, že ještě během tohoto víkendu obdrží výpověď celkem pět tisíc zaměstnanců, zbylá tisícovka dokončí výrobu započatých vozů.

Krach MG Roveru ovlivní i osud dalších firem v okolí Longbridge, kteří Roveru dodávají komponenty. Celé „soukolí“ okolo automobilky zaměstnává přes 20 tisíc lidí. Vláda příslíbila, že dodavatelům najde nové podnikatelské příležitosti. I tak ale část lidí z těchto firem o práci přijde. Krach Roveru bohužel přichází ve velmi nevhodnou dobu, v Británii totiž začíná předvolební boj a pozice současného premiéra Blaira se tak v nadcházejících volbách zhoršila.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků