MG Rover definitivně končí

Zatímco ještě před pár dny se zdálo, že by anglická automobilka MG Rover mohla být zachráněna, včera poslední naděje padly. Nepodařilo se totiž obnovit jednání s čínskou automobilkou SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), která dříve o koupi posledního samostatného britského výrobce automobilů uvažovala. Nucený správce PricewaterhouseCoopers uvedl, že ještě během tohoto víkendu obdrží výpověď celkem pět tisíc zaměstnanců, zbylá tisícovka dokončí výrobu započatých vozů.

Krach MG Roveru ovlivní i osud dalších firem v okolí Longbridge, kteří Roveru dodávají komponenty. Celé „soukolí“ okolo automobilky zaměstnává přes 20 tisíc lidí. Vláda příslíbila, že dodavatelům najde nové podnikatelské příležitosti. I tak ale část lidí z těchto firem o práci přijde. Krach Roveru bohužel přichází ve velmi nevhodnou dobu, v Británii totiž začíná předvolební boj a pozice současného premiéra Blaira se tak v nadcházejících volbách zhoršila.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků