MG Reloaded: výroba v Británii znovu začne, prvním modelem bude MG6

Je tomu již pět let, co se za výrobou MG a Roverů v britském Longbridge zavřela voda. Dlouhé výrobní přestávce ale má být konec, čínští majitelé totiž oznámili, že v původních továrnách MG Rover obnoví výrobu.

Patrně si vzpomenete, že kdysi britská firma vyhlásila bankrot v roce 2005 a dnes patří spolu se značkou Roewe velkému čínskému koncernu SAIC. Právě Roewe vyrábí na bází technologií Roveru hned několik modelů (třeba kompaktní 550 nebo větší 750E) a řadu dalších vyvíjí (prohlédněte si špionážní fotografie chystaného SUV nebo modelu 250), všechny jsou ale vyráběny v Číně. V rámci své evropské ofenzivy chce ale SAIC začít i s výrobou v původních továrnách a v prvé řadě k tomu využít značky MG.

První vlaštovkou má být model MG6, který automobilka poprvé představila již loni. Výroba verze liftback se rozjede začátkem příštího roku a nejprve má být vůz v Longbridge pouze montován z dílů vyráběných v Číně. Později, pokud bude MG6 dostatečně úspěšné, se má na Ostrovech rozjet i kompletní výroba.

Úspěch MG6 bude pochopitelně závislý na míře vřelosti, s jakým jej zejména britští zákazníci přijmou. Automobilka je pochopitelně sebevědomá a zdůrazňuje, že MG je nyní součástí jedné z nejrychleji rostoucích automobilových firem světa a jeho produkty podle toho budou vypadat. Pro nás není bez zajímavosti, že jedním z cílů MG6 bude v Británii úspěšná Škoda Octavia, která v případě liftbacku nabízí podobné řešení karoserie. Dalšími klíčovými konkurenty budou kompaktní sedany a liftbacky Hyundai a Kia. Už z toho je patrné, že „nové MG” bude na zákazníky útočit hlavně zajímavou kombinací hodnoty a ceny, což je podle SAIC klíčem k úspěchu v dnešní složité ekonomické situaci.

Uvidíme, jak to s těmito plány dopadne. Není to totiž poprvé, co noví majitelé chtějí v Británii výrobu obnovit. Zatím to ale ani jednou pořádně nevyšlo...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MG6 ve své loni představené podobě

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Hyundai ix35 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 96 400 km
Cena: 252 000 Kč
Hyundai Accent 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 82 557 km
Cena: 70 000 Kč
Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 71 166 km
Cena: 40 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 84 523 km
Cena: 157 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2012
Stav: 28 994 km
Cena: 207 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků