MG Reloaded: výroba v Británii znovu začne, prvním modelem bude MG6

Je tomu již pět let, co se za výrobou MG a Roverů v britském Longbridge zavřela voda. Dlouhé výrobní přestávce ale má být konec, čínští majitelé totiž oznámili, že v původních továrnách MG Rover obnoví výrobu.

Patrně si vzpomenete, že kdysi britská firma vyhlásila bankrot v roce 2005 a dnes patří spolu se značkou Roewe velkému čínskému koncernu SAIC. Právě Roewe vyrábí na bází technologií Roveru hned několik modelů (třeba kompaktní 550 nebo větší 750E) a řadu dalších vyvíjí (prohlédněte si špionážní fotografie chystaného SUV nebo modelu 250), všechny jsou ale vyráběny v Číně. V rámci své evropské ofenzivy chce ale SAIC začít i s výrobou v původních továrnách a v prvé řadě k tomu využít značky MG.

První vlaštovkou má být model MG6, který automobilka poprvé představila již loni. Výroba verze liftback se rozjede začátkem příštího roku a nejprve má být vůz v Longbridge pouze montován z dílů vyráběných v Číně. Později, pokud bude MG6 dostatečně úspěšné, se má na Ostrovech rozjet i kompletní výroba.

Úspěch MG6 bude pochopitelně závislý na míře vřelosti, s jakým jej zejména britští zákazníci přijmou. Automobilka je pochopitelně sebevědomá a zdůrazňuje, že MG je nyní součástí jedné z nejrychleji rostoucích automobilových firem světa a jeho produkty podle toho budou vypadat. Pro nás není bez zajímavosti, že jedním z cílů MG6 bude v Británii úspěšná Škoda Octavia, která v případě liftbacku nabízí podobné řešení karoserie. Dalšími klíčovými konkurenty budou kompaktní sedany a liftbacky Hyundai a Kia. Už z toho je patrné, že „nové MG” bude na zákazníky útočit hlavně zajímavou kombinací hodnoty a ceny, což je podle SAIC klíčem k úspěchu v dnešní složité ekonomické situaci.

Uvidíme, jak to s těmito plány dopadne. Není to totiž poprvé, co noví majitelé chtějí v Británii výrobu obnovit. Zatím to ale ani jednou pořádně nevyšlo...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MG6 ve své loni představené podobě
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků