MG končí výrobu aut ve Velké Británii, přesune se do Číny

Britský výrobce MG přesouvá výrobu vozů z Longbridge do Číny. Tento tah má přinest nižší náklady na finální produkt.
MG končí výrobu aut ve Velké Británii, přesune se do Číny

I když tato změna nebude nikterak dramatická, setkala se s poměrně velkou kritikou. Rozhodnutí se nelíbí ani Andymu Palmerovi, generálnímu řediteli společnosti Aston Martin. Právě ta patří mezi jedny z posledních nezávislých výrobců, nespadá totiž pod velký koncern s dalšími automobilkami.

MG Dynamo: legendární britská automobilka slaví 90 let elektromobilem

MG Dynamo: legendární britská automobilka slaví 90 let elektromobilem

V tomto průmyslu se Palmer začal pohybovat v roce 1991 a to právě v Longbridge, kde dosud probíhala výroba vozů MG. Čínští majitelé se ji ovšem rozhodli přemístit do jejich země. O práci v britském městě přijde odhadem 25 lidí.

Nejnespolehlivější motory v Anglii mají MG Rover, Audi a Mini

Nejnespolehlivější motory v Anglii mají MG Rover, Audi a Mini

Společnost SAIC Motor je vlastníkem MG od roku 2007 a před pěti lety restartovala výrobu vozů modelem MG6 (na snímku). Tvorba v Longbridge měla automobilce i přes změnu majitele zachovat britský charakter.

MG představí na autosalonu v Pekingu koncept Icon  

MG představí na autosalonu v Pekingu koncept Icon  

Ve Spojeném království prodalo dohromady 3.152 vozů MG a v roce 2016 se očekává prodej dalších pěti tisíc kusů. Společnost popřela zvěsti o tom, že by přesun výroby souvisel s nedávným hlasováním o brexitu, díky kterému Velká Británie vystoupí z Evropské unie.  Motory a karoserie budou z Číny posílány do Velké Británie, kde následně dojde k finální montáži.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků