MG je definitivně zpět, evropská verze MG6 zná svou podobu

Již několikrát jsme se na našich stránkách věnovali možným scénářům budoucího fungování značky MG. Ta spolu s někdejšími vozy Rover padla do klína čínského impéria SAIC, který někdejší modely Rover dodnes vyrábí pod značkou Roewe (něco jako „Adidas“ s více proužky). Nyní tu máme snad definitivní rozuzlení alespoň jedné z pohádek na téma ˆ„Kterak Číňan k evropské automobilce přišel”.

Produkce modelu MG6, který má konkurovat evropským matadorům nižší střední třídy, totiž nabere zcela opačného logistického postupu, než na jaký jsme zvyklí. Tepve nedávno jsme zmínili, že v osiřelém závodě v britském Longbridge chce SAIC zprvu vyrábět vozy z dílů vyrobených v Číně, pokud se model na trhu osvědčí, bude v Anglii spuštěna produkce celých aut.

Nyní už nemůže být pochyb o tom, že tento scenář nabere skutečných rozměrů. Import dílů pro závod Longbridge již probíhá a montáž pětidveřového provedení MG6 se zde rozběhne již v lednu roku 2011. První vozy se ke svým majitelům dostanou v březnu, čtyřdveřová verze má následovat v roce 2012. Zážehový čtyřválec (jde o modifikovanou verzi agregátu Rover K) s objemem 1,8 l a výkonem 149 koní (110 kW) má tomuto modelu zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 9 s a nejvyšší rychlost 193 km/h.

První snímky evropského provedení MG6 přikládáme a žádná „ošklivka” to ani s odstupem let není. Otázkou zůstává snad jen to, zda budete věřit britskému autu složenému z čínských dílů...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MG6 v evropském provedení, v němž se bude nově vyrábět v původní továrně značky v Longbridge
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 7 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků