MG je definitivně zpět, evropská verze MG6 zná svou podobu

Již několikrát jsme se na našich stránkách věnovali možným scénářům budoucího fungování značky MG. Ta spolu s někdejšími vozy Rover padla do klína čínského impéria SAIC, který někdejší modely Rover dodnes vyrábí pod značkou Roewe (něco jako „Adidas“ s více proužky). Nyní tu máme snad definitivní rozuzlení alespoň jedné z pohádek na téma ˆ„Kterak Číňan k evropské automobilce přišel”.

Produkce modelu MG6, který má konkurovat evropským matadorům nižší střední třídy, totiž nabere zcela opačného logistického postupu, než na jaký jsme zvyklí. Tepve nedávno jsme zmínili, že v osiřelém závodě v britském Longbridge chce SAIC zprvu vyrábět vozy z dílů vyrobených v Číně, pokud se model na trhu osvědčí, bude v Anglii spuštěna produkce celých aut.

Nyní už nemůže být pochyb o tom, že tento scenář nabere skutečných rozměrů. Import dílů pro závod Longbridge již probíhá a montáž pětidveřového provedení MG6 se zde rozběhne již v lednu roku 2011. První vozy se ke svým majitelům dostanou v březnu, čtyřdveřová verze má následovat v roce 2012. Zážehový čtyřválec (jde o modifikovanou verzi agregátu Rover K) s objemem 1,8 l a výkonem 149 koní (110 kW) má tomuto modelu zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 9 s a nejvyšší rychlost 193 km/h.

První snímky evropského provedení MG6 přikládáme a žádná „ošklivka” to ani s odstupem let není. Otázkou zůstává snad jen to, zda budete věřit britskému autu složenému z čínských dílů...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MG6 v evropském provedení, v němž se bude nově vyrábět v původní továrně značky v Longbridge
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků