MG je definitivně zpět, evropská verze MG6 zná svou podobu

Již několikrát jsme se na našich stránkách věnovali možným scénářům budoucího fungování značky MG. Ta spolu s někdejšími vozy Rover padla do klína čínského impéria SAIC, který někdejší modely Rover dodnes vyrábí pod značkou Roewe (něco jako „Adidas“ s více proužky). Nyní tu máme snad definitivní rozuzlení alespoň jedné z pohádek na téma ˆ„Kterak Číňan k evropské automobilce přišel”.

Produkce modelu MG6, který má konkurovat evropským matadorům nižší střední třídy, totiž nabere zcela opačného logistického postupu, než na jaký jsme zvyklí. Tepve nedávno jsme zmínili, že v osiřelém závodě v britském Longbridge chce SAIC zprvu vyrábět vozy z dílů vyrobených v Číně, pokud se model na trhu osvědčí, bude v Anglii spuštěna produkce celých aut.

Nyní už nemůže být pochyb o tom, že tento scenář nabere skutečných rozměrů. Import dílů pro závod Longbridge již probíhá a montáž pětidveřového provedení MG6 se zde rozběhne již v lednu roku 2011. První vozy se ke svým majitelům dostanou v březnu, čtyřdveřová verze má následovat v roce 2012. Zážehový čtyřválec (jde o modifikovanou verzi agregátu Rover K) s objemem 1,8 l a výkonem 149 koní (110 kW) má tomuto modelu zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 9 s a nejvyšší rychlost 193 km/h.

První snímky evropského provedení MG6 přikládáme a žádná „ošklivka” to ani s odstupem let není. Otázkou zůstává snad jen to, zda budete věřit britskému autu složenému z čínských dílů...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MG6 v evropském provedení, v němž se bude nově vyrábět v původní továrně značky v Longbridge
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků