MG Dynamo: legendární britská automobilka slaví 90 let elektromobilem

Slavná britská automobilka MG, toho času majetek čínské korporace SAIC, představila prototyp elektromobilu Dynamo. Zrychluje za 5,3 s, tedy z 0 na 50 km/h.
MG Dynamo: legendární britská automobilka slaví 90 let elektromobilem

Velká Británie patřila v prvních dekádách 20. století ke kolébkám automobilismu a poblíž Oxfordu byla v roce 1924 založena automobilka Morris Garages (GM). Tato společnost zažívala období slávy (zejména se svými lehkými sportovními vozy) a změny vlastníků, přičemž nyní patří čínskému koncernu SAIC. V současnosti vyrábí hlavně vozy MG3 a MG6.

Klepněte pro větší obrázek
MG Dynamo je prototypem elektromobilu, s nímž Číňané skrze Angličany míří na Evropu
 

MG s převzetí SAICem Albion neopustil a zanechal tam své vývojové středisko, v jehož dílnách vzniknul také nový elektromobil MG Dynamo. K novince zatím mnoho informací není, ale dle tvrzení MG vyjadřuje „pochopení pro poptávku evropského trhu po malých, elektrických MG“. Dynamo je kompaktním třídveřovým vozem s přídí řešenou trochu ve stylu Nissanu Leaf, za zmínku stojí světelné zdroje LED v předním nárazníku, zajímavé řešení sloupku C a mírně se svažující střecha.

Zajímavosti | Technika | Bezpečnost | Škoda | Volkswagen | Crashtesty | Mercedes-Benz | Fiat | Cestování | Renault | Seat | Chevrolet | Kia | Jaguar | Ostatní značky | Jeep | Land Rover

EuroNCAP: čtyři hvězdy pro dva čínské modely

MG Dynamo vykazuje pohotovostní hmotnost 1 080 kg a o jeho pohon se stará malý elektromotor s výkonem 52 kW a točivým momentem 155 Nm. Vůz s ním zrychlí z 0 na 50 km/h za 5,3 s a na jedno nabití údajně ujede přibližně 80 km. Ani o konstrukci akumulátorů zatím informace nemáme, výrobce se omezil pouze na konstatování, že na 80 % jejich kapacity je lze dobít za půl hodiny, přičemž plné dobití  trvá šest hodin.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků