MG chystalo před pádem trojici nových modelů

Na veřejnost se dostaly nákresy tří vozů značky MG, jimž nebylo umožněno spatřit světlo světa. K výrobě přitom chyběl krůček.

Snímky publikoval magazín Auto Express a vidíme na nich skicy sportovních vozů MG z půli minulé dekády, které se do výroby nedostaly. Jedná se o nové kupé, modernizovaný Midget a zcela nový roadster TF, za jejich sedadly se měl objevit překonstruovaný motor s výkony od 122 do 183 koní (89 - 134 kW). Pod všechny stroje se podepsal Lee Mitchell a postavil je na platformě zamýšlené následující generace TF. Podle Mitchella byla největším problémem důkladná unifikace všech vozů při zachování konceptu interiéru z roadsteru TF, přitom je však stále přesvědčen o životaschopnosti celého projektu využívajícího hliníkové nosné struktury: „Při relativně nízkých investicích jsme mohli mít jedinečný vůz s motorem uprostřed,“ tvrdí Mitchell.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zásadním bodem byl vývoj hliníkové struktury, jenž měl přijít na 52 milionů liber, přičemž rozpočet byl o 2 miliony nižší. Podle Mitchella by se současný čínský majitel automobilky MG mohl k pět let starému projektu vrátit. V době, kdy na něm Mitchell pracoval (což bylo jen krátce před bankrotem značky), byly stále vyvíjeny intenzivní kroky k tomu vrátit vozy koncernu MG Rover na americké trhy a najít pro ně další, nová odbytiště, k čemuž ale nakonec již nedošlo.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro pořádek vzpomeňme, že prvním zcela novým sportovním vozem MG po skončení výroby typu MG B v osmdesátých letech se stal roku 1995 model MGF. To se však již dělo pod taktovkou společnosti Rover Group, jež po šest let patřila německé společnosti BMW. Ta se rozhodla v květnu roku 2000 Rover Group odprodat skupině Phoenix Consortium, ovšem bez značek Land Rover a Mini. Společnost byla přejmenována na MG Rover a pod značkou MG několik let vyráběla sportovní varianty vozů Rover, vesměs vyvinutých ještě za éry BMW. Jednalo se o modely MG ZR (Rover 25), MG ZS (Rover 45) a MG ZT/ZT-T (Rover 75). V roce 2002 byl modernizován roadster MGF a zároveň byl přeznačen na MG TF. Karosérie byla vyztužena, vzduchové pérování Hydragas nahradily konvenční vinuté pružiny a vůz doznal drobných změn na karosérii i v interiéru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model MG TF se neprodával špatně, dokonce se pro rok 2007 uvažovalo o zahájení montáže v oklahomském Ardmoreu. Záhy bylo ale jasné, že společnosti MG Rover končí práva na výrobu typů Rover 25 a 75. Vedení společnosti Pricewaterhouse Coopers, která tehdy MG Rover Group spravovala, ale věřila, že to bude právě modernizovaný vůz MG TF, jenž celou skupinu zachrání. V roce 2005 však firma MG Rover ohlásila bankrot a její zbylá aktiva odkoupila čínská společnost Nanjing Automobile Group.

Tato automobilka má v Číně tradici delší než šedesát let a plánuje obě britské značky zachovat. Zda se jí to podaří, to je zatím ve hvězdách. V plánu má však návrat k modelu Roveru 75, neboť si s patentovými právy BMW příliš hlavu neláme, takže je pravděpodobné, že zvratům okolo značek MG nebo Rover z posledního desetiletí není zdaleka konec...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků