Na veřejnost se dostaly nákresy tří vozů značky MG, jimž nebylo umožněno spatřit světlo světa. K výrobě přitom chyběl krůček.
Snímky publikoval magazín Auto Express a vidíme na nich skicy sportovních vozů MG z půli minulé dekády, které se do výroby nedostaly. Jedná se o nové kupé, modernizovaný Midget a zcela nový roadster TF, za jejich sedadly se měl objevit překonstruovaný motor s výkony od 122 do 183 koní (89 - 134 kW). Pod všechny stroje se podepsal Lee Mitchell a postavil je na platformě zamýšlené následující generace TF. Podle Mitchella byla největším problémem důkladná unifikace všech vozů při zachování konceptu interiéru z roadsteru TF, přitom je však stále přesvědčen o životaschopnosti celého projektu využívajícího hliníkové nosné struktury: „Při relativně nízkých investicích jsme mohli mít jedinečný vůz s motorem uprostřed,“ tvrdí Mitchell.
Zásadním bodem byl vývoj hliníkové struktury, jenž měl přijít na 52 milionů liber, přičemž rozpočet byl o 2 miliony nižší. Podle Mitchella by se současný čínský majitel automobilky MG mohl k pět let starému projektu vrátit. V době, kdy na něm Mitchell pracoval (což bylo jen krátce před bankrotem značky), byly stále vyvíjeny intenzivní kroky k tomu vrátit vozy koncernu MG Rover na americké trhy a najít pro ně další, nová odbytiště, k čemuž ale nakonec již nedošlo.
Pro pořádek vzpomeňme, že prvním zcela novým sportovním vozem MG po skončení výroby typu MG B v osmdesátých letech se stal roku 1995 model MGF. To se však již dělo pod taktovkou společnosti Rover Group, jež po šest let patřila německé společnosti BMW. Ta se rozhodla v květnu roku 2000 Rover Group odprodat skupině Phoenix Consortium, ovšem bez značek Land Rover a Mini. Společnost byla přejmenována na MG Rover a pod značkou MG několik let vyráběla sportovní varianty vozů Rover, vesměs vyvinutých ještě za éry BMW. Jednalo se o modely MG ZR (Rover 25), MG ZS (Rover 45) a MG ZT/ZT-T (Rover 75). V roce 2002 byl modernizován roadster MGF a zároveň byl přeznačen na MG TF. Karosérie byla vyztužena, vzduchové pérování Hydragas nahradily konvenční vinuté pružiny a vůz doznal drobných změn na karosérii i v interiéru.
Model MG TF se neprodával špatně, dokonce se pro rok 2007 uvažovalo o zahájení montáže v oklahomském Ardmoreu. Záhy bylo ale jasné, že společnosti MG Rover končí práva na výrobu typů Rover 25 a 75. Vedení společnosti Pricewaterhouse Coopers, která tehdy MG Rover Group spravovala, ale věřila, že to bude právě modernizovaný vůz MG TF, jenž celou skupinu zachrání. V roce 2005 však firma MG Rover ohlásila bankrot a její zbylá aktiva odkoupila čínská společnost Nanjing Automobile Group.
Tato automobilka má v Číně tradici delší než šedesát let a plánuje obě britské značky zachovat. Zda se jí to podaří, to je zatím ve hvězdách. V plánu má však návrat k modelu Roveru 75, neboť si s patentovými právy BMW příliš hlavu neláme, takže je pravděpodobné, že zvratům okolo značek MG nebo Rover z posledního desetiletí není zdaleka konec...
MG je britská automobilka založená v roce 1920 Cecilem Kimberem. Byla známá předevšími svými dvousedadlovými sportovními vozy.
Výroba byla v MG ukončena v roce 1980. Následovalo několik návratů, dnes značku vlastní čínská Shanghai Automotive Industry.
MG3 • MG ZS EV