MG chystalo před pádem trojici nových modelů

Na veřejnost se dostaly nákresy tří vozů značky MG, jimž nebylo umožněno spatřit světlo světa. K výrobě přitom chyběl krůček.

Snímky publikoval magazín Auto Express a vidíme na nich skicy sportovních vozů MG z půli minulé dekády, které se do výroby nedostaly. Jedná se o nové kupé, modernizovaný Midget a zcela nový roadster TF, za jejich sedadly se měl objevit překonstruovaný motor s výkony od 122 do 183 koní (89 - 134 kW). Pod všechny stroje se podepsal Lee Mitchell a postavil je na platformě zamýšlené následující generace TF. Podle Mitchella byla největším problémem důkladná unifikace všech vozů při zachování konceptu interiéru z roadsteru TF, přitom je však stále přesvědčen o životaschopnosti celého projektu využívajícího hliníkové nosné struktury: „Při relativně nízkých investicích jsme mohli mít jedinečný vůz s motorem uprostřed,“ tvrdí Mitchell.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zásadním bodem byl vývoj hliníkové struktury, jenž měl přijít na 52 milionů liber, přičemž rozpočet byl o 2 miliony nižší. Podle Mitchella by se současný čínský majitel automobilky MG mohl k pět let starému projektu vrátit. V době, kdy na něm Mitchell pracoval (což bylo jen krátce před bankrotem značky), byly stále vyvíjeny intenzivní kroky k tomu vrátit vozy koncernu MG Rover na americké trhy a najít pro ně další, nová odbytiště, k čemuž ale nakonec již nedošlo.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro pořádek vzpomeňme, že prvním zcela novým sportovním vozem MG po skončení výroby typu MG B v osmdesátých letech se stal roku 1995 model MGF. To se však již dělo pod taktovkou společnosti Rover Group, jež po šest let patřila německé společnosti BMW. Ta se rozhodla v květnu roku 2000 Rover Group odprodat skupině Phoenix Consortium, ovšem bez značek Land Rover a Mini. Společnost byla přejmenována na MG Rover a pod značkou MG několik let vyráběla sportovní varianty vozů Rover, vesměs vyvinutých ještě za éry BMW. Jednalo se o modely MG ZR (Rover 25), MG ZS (Rover 45) a MG ZT/ZT-T (Rover 75). V roce 2002 byl modernizován roadster MGF a zároveň byl přeznačen na MG TF. Karosérie byla vyztužena, vzduchové pérování Hydragas nahradily konvenční vinuté pružiny a vůz doznal drobných změn na karosérii i v interiéru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model MG TF se neprodával špatně, dokonce se pro rok 2007 uvažovalo o zahájení montáže v oklahomském Ardmoreu. Záhy bylo ale jasné, že společnosti MG Rover končí práva na výrobu typů Rover 25 a 75. Vedení společnosti Pricewaterhouse Coopers, která tehdy MG Rover Group spravovala, ale věřila, že to bude právě modernizovaný vůz MG TF, jenž celou skupinu zachrání. V roce 2005 však firma MG Rover ohlásila bankrot a její zbylá aktiva odkoupila čínská společnost Nanjing Automobile Group.

Tato automobilka má v Číně tradici delší než šedesát let a plánuje obě britské značky zachovat. Zda se jí to podaří, to je zatím ve hvězdách. V plánu má však návrat k modelu Roveru 75, neboť si s patentovými právy BMW příliš hlavu neláme, takže je pravděpodobné, že zvratům okolo značek MG nebo Rover z posledního desetiletí není zdaleka konec...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Land Rover Freelander 2
Rok výroby: 2002
Stav: 206 036 km
Cena: 80 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 70 913 km
Cena: 720 000 Kč
Land Rover Discovery 2,5
Rok výroby: 2003
Stav: 224 824 km
Cena: 160 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 194 970 km
Cena: 196 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 35 760 km
Cena: 720 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 151 321 km
Cena: 218 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků