Mezinárodní titul Car of the Year 2003 získal Renault Mégane II

17 komentářů

jim
20. listopadu • 18:11

No já si nemůžu pomoct ale mně se to auto nelíbí. Tentokrát to v dílnách renaultu už asi opravdu trošku s tím designem přehnali. První s novým designem Avantime docela ušel, Vel Satis je velmi hezké auto, ale tohle se mi prostě nelíbí, ta vypouklá dolní část zádě je taková divná a dohromady to spolu s useklou střechnou moc neladí.

Joe Kolaloka
21. listopadu • 15:15

Tfujtaksl. Tenhle design plus příslovečná "trvanlivost" renaultu, to je kára pro francouze jak vyšitá Určitě bude na anglickým, německým, skandinávským, italským a holandským trhu trhat rekordy. Tady se určitě pár zoufalejch socek taky najde. Aspoň si bude o co opřít kolo.

X12345678
21. listopadu • 15:21

S týmem udělujícím titul to už léta je asi stejné jako s partou co hodnotí naše MISS. Odborníci i laická veřejnost si po výhlášení výsledků obvykle ťukají na čelo a vysílají ke komisi "odborných novinářů" shovívavé úsměvy plné soucitu.

Pavel Janda
23. listopadu • 20:49

Nevim, jak to myslite, ale ackoli jsem s novym Meganem jeste nemel tu cest, tak ho dle parametru a prvnich informaci povazuji za jeden z nejlepsich kompaktu soucasnosti. Dle prvnich testu pry zatim nedosahuje kvalit Focusu nebo Almery, ale 307 nebo vsechny zastarale kompakty VW, ci postarsi Astru s prehledem prevysuje.

Samozrejme je otazka, jestli by lepsi volbou nebyla Mazda 6 nebo Fiesta, ale podle meho nazoru Mazda nevyhrala proto, ze je to stredni trida a Fiesta proto, ze neprinasi nic prevratneho, ackoli jde nesporne o velmi povedene auto.

Secteno a podtrzeno - jiny vysledek se ocekavat nedal. Megane II ma byt oproti prvni generaci velkym pokrokem (vyrazne lepsi podvozek, velmi dobre motory, elektronika, jeste vyssi bezpecnost, diky spolupraci s Nissanem vyssi spolehlivost...) a podle mne bude casem nejprodavanejsim autem v Evrope. Design je pravda hodne diskutabilni (mne osobne se libi), ale vzpomente na Focus - designove na tom byl podobne a presto se kvalitou a spolehlivosti prosadil a dnes je to nejprodavanejsi auto v Evrope, ktere tezko hleda konkurenci, srovnatelny je akorat Nissan a dle meho nazoru na nej nema ani Corolla ani Civic...

M.T.
24. listopadu • 9:11

To je spořád stejná přihlouplá pohádka. Nedosahuje kvalit "skvostů" Focus a Almera (jak jinak, že) a vysoce překonává zastaralé šmejdy VW a Astra. Jste k smíchu, zkuste přijít s něčím méně otřepaným. Neprosazuji žádnou značku, tím méně pak vámi k smrti nenáviděný VW a Opel a o to víc mi vaše výlevy kterých se tu v různých diskusích zhusta dopouštíte připadají legrační. Nebo spíš ubohé.
Vážený pane, mezi kandidáty na vůz roku byla celá řada daleko lepších vozů než je designový a technický paskvil z dílny renaultu. Například Mazda 6 s nevýraznou technikou ale mimořádně zdařilým designem nabízí za velmi přijatelnou cenu osobitou a rozhodně naprůměrnou eleganci, inovovaná E třída, kde Mercedes udělal sice jen dílčí změnu designu ale o to významnější zásah do filozofie této řady od krutého konzervativismu k modernímu pojetí jsou rozhodně větším přínosem.

V jednom s Vámi a i s příspěvkem na který jste reagoval souhlasím. Jiný výsledek se očekávat nedal. Titul vůz roku totiž už řadu let dostávají outsideři. Důležitá je především výše interesu novinářských komisařů od vítězné automobilky, která si tím koupí jakousi pomyslnou výhodu. Stejně jako naše miss, vítězka jen málokdy je ta která má na mezinárodním kolbišti jakousi šanci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel Janda
24. listopadu • 14:54

Nemyslim, ze jde o prihlouplou pohadku, realita je dle meho nazoru takova, ze dne na den se nezmeni, a proto zde nemohu kazdou chvili psat neco jineho.

Nebavi mne ovsem tyto vecne hadky na stejne tema, se stejnym obsahem, pojdme se o tom tedy bavit trochu sofistikovaneji.

Na rovinu rikam, ze nejsem a priori priznivcem nebo odpurcem zadne znacky, nenarodil jsem se treba jako fanda Opelu, profesionalne se nezabvyam nicim, co by s automobilismem alespon zdanlive souviselo, ani jsem neprosel vyvojem, ktery by mne do takove pozice uvrhl. Me postoje se formuji predevsim na zaklade techto kriterii: 1) Muj kratkodoby subjektivni pocit z vozu (motor, podvozek, vybava, cena atp.)

2) Spolehlivost dle ruznych nezavislych mereni (nejvyse asi hodnotim ADAC, dale TUV a ruzne dlouhodbe testy - alespon doufam - nezavislych medii)

3) Dlouhodoba zkusenost s vozem ci znackou.

Dle techto kriterii vyvozuji zavery, ktere zde prezentuji. Pripoustim, jde o hodnoceni z velke miry subjektivni, ale nikomu ho nenutim jako absolutni pravdu. U kazdeho mohou hrat navic dulezitou roli i jina hlediska, ktere ja nezohlednuji, avsak troufam si tvrdit, ze vetsina potencialnich kupcu automobilu nazira jako rozhodujici predevsim ta hlediska, ktera zohlednuji ja.

Troufnu si take tvrdit, ze vecem, ktere hodnotim, dostatecne dobre rozumim, protoze jsem clovek, ktery se o automobily aktivne zajima, ma mnoho pratel z teto branze (nikdo z nich napr. ale neprodava Nissany, me postoje to doufam neovlivnuje), jel jsem za zivot mozna i se stovkami aut, nenecham si ujit zadnou novinku, autem jezdim cca od 15 let a rocne stravim za volantem okolo 90 tisic km.

Pokud jsem mluvil o Meganu II, tak jsem vychazel predevsim z testu zahranicnich casopisu, ktere skoncily presne jak jsem popsal. Megane koncil obvykle druhy nebo treti, kdyz zbyla dve mista byla vetsinou obsazena Focusem a Almerou. V Ceskych casopisech se myslim objevil test pouze v Autocaru, tedy prejaty z anglickeho orignalu, kde zvitezil Focus pred Meganem, 307 a jednoznacne odsouzen do role nejhorsiho auta byl Golf. Almera ani Astra srovnavany nebyly. Znovu ale opakuji, ze s Meganem jsem ani nejela veskere me soudy jsou odvozeny prave z techto testu a uvolnenych technickych informaci.

Co se tyce meho dlouhodobeho nakloneni Fordu Focus a Nissanu Almera v nizsi stredni tride, tak vychazi presne z toho, co jsem uvedl vyse. Dle meho nazoru jsou to vozy predstavujici nejlepsi kombinaci zminenych vlastnosti. Neznam kompakty v teto cenove katregorii s lepsim podvozkem nez tyto dva, u obou se mi libily jejich motory, interier, zpracovani atd. a oba jsou na tom velmi dobre se spolehlivosti (Focus je dle TUV dokonce nejspolehlivejsi vuz ve stari do tri let). Vsichni vyznamni konkurenti ve vetsine techto parametru zaostavaji - nikdo od VW az po Renault nema tak dobry podvozek (a pokud ma, tak to dle cisel neni vyznamny konkurent, napr. Mitsu Carisma), Focus ma napr. temer bezchybnou motorizaci, zatimco ostatnim (v tomto smeru Almeru nevyjimaje) dobre motory nekterych trid chybi. A tak bych mohl pokracovat, dle meho soudu jde o nejidealnejsi spojeni posuzovanych vlastnosti (cimz nerikam, ze ve vsech vitezi, vzdy jde samozrejme o kompromis) a oba vozy, a na tom se shodne vetsina odborne verejnosti, nemaji vetsich chyb.

Podstatne je z meho pohledu hledisko dlouhodobych zkusenosti s danou znackou. Vetsinu km za volantem jsem stravil ve vozech VW, Nissan, Opel a Ford, u vsech jde minimalne o desitky tisic kilometru. Z ostatnich znacek jde prevazne o tisice, ci deset az dvacet tisic km. A ted mi reknete, co jineho si mam myslet, pokud jsem mel treba Primeru, ktera najela 200 tisic km s jedinou zavadou, dva Escorty, ktere byly po 120 tisicich bez zavady, Mondeo, u ktereho se za 160 jednou opravila klimatizace atd. a pak treba Omegu, ktera ve 135 tisicich zrala litr oleje na 100 km, upadl ji vyfuk a prevodovka byla tesne pred smrti a ted - finis coronat opus - dojizdim Octavii, ktere po 70 tisicich km opakovane odesel temer cely motor management, urezl vyfuk, zasekl se mechanismus steracu, bylo na ni mnoho drobnych zavad (jako nefunkcni cidlo teploty motoru), porouchal se starter, nedavno se vytloukl cep na pravem prednim kole atd. a ted se ve 140 tisicich km, po dvou letech provozu, uvolnil cep satelitu v diferaku, rozflakal kater a olej se dostal ke spojce, kterou take znicil.

Co jineho si mam myslet? Nic jineho zde nemohu prezentovat, protoze takove rozdily mezi jednotlivymi znackami mi pripadaji propastne. Ja nikomu sve nazory nenutim, jde jen o nazor, jeden uhel pohledu, ktery si kazdy ctenar muze a nemusi pridat k ostatnim informacim o dane znacce ci typu vozu.

Muzete s tim nesouhlasit, ale myslim, ze byste nemusel pouzivat slova jako prihloupla pohadka, legracni vylevy ci to, ze jsem k smichu. V tom, co rikam, neni zadny osobni zajem, nemam zadne uspokojeni z participace v teto ci jine podobne debate; chci jen prezentovat mou zkusenost, muj pocit, muj subjektivni soud, ktery treba muze byt pro nekoho prinosny.

Na zaver zopakuji, ze pokud zitra budu mit moznost jezdit treba s novym Opelem Vectra, bude to dle meho nazoru dobry vuz a bude spolehlivy, tak nebudu mit problem jej tu prezentovat jako doboru koupi. Tim, ze mam par spatnych zkusenosti s Opelem a par dobrych s Nissanem ze mne nedela dozivotniho priznivce teto japonske znacky, ani dozivotiho odpurce jejiho nemeckeho konkurenta. Pokud zde prezentuji to ci ono v dobrem ci spatnem svetle, tak vzdy na zaklade aktualni zkusenosti s danym vozem a nikdy ne na zaklade apriorniho odsudku, jak cini moho jinych.

Omlouvam se za trochu unavny prispevek, ale sam jste mne k jeho napsani vyprovokoval Tesim se na dalsi, ponekud podnetnejsi debatu.

Funny
24. listopadu • 20:43

To se nedá číst. Nejsi kromě ješity ještě taky grafoman s paranoiními prvky? Docela to vypadá na příklad jak z učebnice.

ACE
25. listopadu • 14:16

Číst se to dá, ale musíš jen souhlasit a to je pro mnohé dost náročné, že?

JPL
26. listopadu • 11:45

Tak-tak, taky bych více-méně souhlasil, jen bych do těch hodnotících kritérií rozhodně přidal bezpečnostní hledisko. Ale i v teto katerogii Renault jednoznačně vede !!! Jsem zvědav kdy si redakce konečně všimne a publikuje, že Megane II. získal v crash testu (EuroNCAP) stejně jako nedávno nová Laguna 5 hvězdiček ) http://www.euroncap.com/details.php3?id=car_146_2002 Nevím jak Vy, ale jsem si auto vybíral i na základě těchto testů.

Back
21. listopadu • 7:21

Mně se to líbí, ale pro nepraktičnost by jsem si to nekoupil.

Doufám, že stejně nepraktická záď nebude u nového Clia. Zde už asi originalita nebude možná. 

theo
20. listopadu • 22:06

Ta vypouklá záď je právě originální - bohužel prý na úkor prostoru. Ale individualitě se vždycky musí něco obětovat. Otázka je, jaká je to individualita, když se jich prodá řekněme nějakých 400.000 ks za rok,. Jsem opravdu zvědav na odbytová čísla, myslím, že půjde na prodej dobře i když o něco míň než P307.

Tomáš Votruba
20. listopadu • 21:09

Mně osobně se moc líbí a mrzí mě, že nevyhrál i v domácí anketě. Letošní novinářská porota však prokázala, že jim to moc "futuristicky" nemyslí a dali přednost o mnoho méně "konfliktní" Mazdě6

jim
20. listopadu • 22:25

Mně to asi taky moc futuristicky nemyslí, protože se mi zdá design Mazdy6 mnohem hezčí než u Renaultu. Designově u mě vyhrává Mazda, ale kvalitativně to nedokážu posoudit, v japonská auta nemám moc důvěru, ale možná se i v tomto směru už polepšili a u francouzů si taky nejsem jist jak to bude sloužit.

brucewillis
21. listopadu • 17:05

Důvěru v japonce jsem taky nemíval - ale od té doby co mám primeru jsem razantně změnil názor. Nikdy jsem neměl spolehlivější auto. Mediálně populární vw jsou proti japoncům nespolehlivý rozhrkaný krámy...

Pavel Janda
23. listopadu • 20:36

Amen

Roman T.
21. listopadu • 14:18

Mě se zdá, že to tady nemyslí, a nejen futuristicky, více lidem (vč. mě), protože:

... když se na to tak dívám, tak tomu sám nerozumím, buď jsou Ti novináři ožralí, nebo ta soutěž nemá pravidla. Přece když napíšou, že do druhého kola se dostalo jen určitých 6 vozů, tak nechápu kde je po druhém kole (v celkovém hodnocení) např. Superb nebo Hyundai Getz a kde se tam najednou vzali Opel Vectra, Mercedes E, Honda jazz.

 - viz. dva různé články na tomto jediném serveru a tuším, že dokonce od stejného autora.

Tomáš Votruba
21. listopadu • 14:36

Zdá se, že v tom máte guláš. Tento článek, pod kterým nyní diskutujeme, komentuje výsledky mezinárodní ankety Car of the Year 2003.

Výsledky domácí ankety naleznete zde: http://www.autorevue.cz/Automobilka/AR.asp?ARI=1755

Doporučujeme

Články odjinud