Nejlepší motory roku 2018: Velké objemy překvapivě sbírají vavříny!

První místo absolutně opět bere Ferrari. Dařilo se ale i několika dalším velkoobjemovým motorům.

Po několika triumfech striktně downsizingových motorů tu máme nového nepřetržitého vládce ve světě pístů a válců, a to docela odlišného charakteru. Světovou anketu Motor roku vyhrál potřetí v řadě motor ve Ferrari 488 GTB. Osmiválec o objemu 3,9 litru má dvě turbodmychadla, kvůli čemuž nahradil atmosférickou jednotku předchůdce, modelu 458.

Zajímavé jsou i další místa v absolutní kategorii. Druhé místo bere plochý šestiválec Porsche a třetí příčku obsadilo opět Ferrari, a to dokonce s atmosférickým dvanáctiválcem. Následuje elektrický pohon Tesly a teprve poté downsizingový litrový tříválec Volkswagenu.

Ferrari 488 Pista je rychlejší, než se předpokládalo. Na stovce je za 2,26 s!

Ferrari 488 Pista je rychlejší, než se předpokládalo. Na stovce je za 2,26 s!

Zajímavé je, že pořadí prvních tří absolutně nejlepších motorů kopíruje pořadí v kategorii výkonných agregátů. Vítěze dalších kategorií si prohlédněte přehledně v tabulce. Dařilo se třeba také Volkswagenu, PSA či BMW se svým hybridním ústrojím v modelu i8. Nejlepší nový motor musí být uveden po červnu 2017 a v prodeji se musí objevit alespoň ve dvou zemích do června 2018, je jím dvanáctiválec ve Ferrari 812 Superfast.

O vítězi ankety International Engine of the Year 2018 rozhodovala porota skládající se ze 70 motoristických žurnalistů z celého světa.

Kategorie Vítěz (příklad auta)
Absolutně Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari 488)
Nový motor roku Ferrari 6.5 V12 (Ferrari 812 Superfast)
Motor do 1 litru Volkswagen 1.0 TSI (VW Polo)
Motor od 1 do 1,4 litru PSA 1.2 Puretech (Peugeot 308)
Motor od 1,4 do 1,8 litru BMW 1,5 Hybrid (BMW i8)
Motor od 1,8 do 2 litrů Porsche 2.0 turbo (Porsche 718 Cayman)
Motor od 2 do 2,5 litru Audi 2.5 TFSI (Audi RS3)
Motor od 2,5 do 3 litrů Porsche 3.0 turbo (Porsche 911)
Motor od 3 do 4 litrů Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari 488)
Motor nad 4 litry Ferrari 6.5 V12 (Ferrari 812 Superfast)
Elektrický a "zelený" motor Tesla pohon (Tesla Model 3)
Výkonný motor Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari 488)
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků