Nejlepší motory roku 2018: Velké objemy překvapivě sbírají vavříny!

První místo absolutně opět bere Ferrari. Dařilo se ale i několika dalším velkoobjemovým motorům.

Po několika triumfech striktně downsizingových motorů tu máme nového nepřetržitého vládce ve světě pístů a válců, a to docela odlišného charakteru. Světovou anketu Motor roku vyhrál potřetí v řadě motor ve Ferrari 488 GTB. Osmiválec o objemu 3,9 litru má dvě turbodmychadla, kvůli čemuž nahradil atmosférickou jednotku předchůdce, modelu 458.

Zajímavé jsou i další místa v absolutní kategorii. Druhé místo bere plochý šestiválec Porsche a třetí příčku obsadilo opět Ferrari, a to dokonce s atmosférickým dvanáctiválcem. Následuje elektrický pohon Tesly a teprve poté downsizingový litrový tříválec Volkswagenu.

Ferrari 488 Pista je rychlejší, než se předpokládalo. Na stovce je za 2,26 s!

Ferrari 488 Pista je rychlejší, než se předpokládalo. Na stovce je za 2,26 s!

Zajímavé je, že pořadí prvních tří absolutně nejlepších motorů kopíruje pořadí v kategorii výkonných agregátů. Vítěze dalších kategorií si prohlédněte přehledně v tabulce. Dařilo se třeba také Volkswagenu, PSA či BMW se svým hybridním ústrojím v modelu i8. Nejlepší nový motor musí být uveden po červnu 2017 a v prodeji se musí objevit alespoň ve dvou zemích do června 2018, je jím dvanáctiválec ve Ferrari 812 Superfast.

O vítězi ankety International Engine of the Year 2018 rozhodovala porota skládající se ze 70 motoristických žurnalistů z celého světa.

Kategorie Vítěz (příklad auta)
Absolutně Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari 488)
Nový motor roku Ferrari 6.5 V12 (Ferrari 812 Superfast)
Motor do 1 litru Volkswagen 1.0 TSI (VW Polo)
Motor od 1 do 1,4 litru PSA 1.2 Puretech (Peugeot 308)
Motor od 1,4 do 1,8 litru BMW 1,5 Hybrid (BMW i8)
Motor od 1,8 do 2 litrů Porsche 2.0 turbo (Porsche 718 Cayman)
Motor od 2 do 2,5 litru Audi 2.5 TFSI (Audi RS3)
Motor od 2,5 do 3 litrů Porsche 3.0 turbo (Porsche 911)
Motor od 3 do 4 litrů Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari 488)
Motor nad 4 litry Ferrari 6.5 V12 (Ferrari 812 Superfast)
Elektrický a "zelený" motor Tesla pohon (Tesla Model 3)
Výkonný motor Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari 488)
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

dnes | Vladimír Kadera | 55 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků