Nejlepší motory roku 2018: Velké objemy překvapivě sbírají vavříny!

První místo absolutně opět bere Ferrari. Dařilo se ale i několika dalším velkoobjemovým motorům.

Po několika triumfech striktně downsizingových motorů tu máme nového nepřetržitého vládce ve světě pístů a válců, a to docela odlišného charakteru. Světovou anketu Motor roku vyhrál potřetí v řadě motor ve Ferrari 488 GTB. Osmiválec o objemu 3,9 litru má dvě turbodmychadla, kvůli čemuž nahradil atmosférickou jednotku předchůdce, modelu 458.

Zajímavé jsou i další místa v absolutní kategorii. Druhé místo bere plochý šestiválec Porsche a třetí příčku obsadilo opět Ferrari, a to dokonce s atmosférickým dvanáctiválcem. Následuje elektrický pohon Tesly a teprve poté downsizingový litrový tříválec Volkswagenu.

Ferrari 488 Pista je rychlejší, než se předpokládalo. Na stovce je za 2,26 s!

Ferrari 488 Pista je rychlejší, než se předpokládalo. Na stovce je za 2,26 s!

Zajímavé je, že pořadí prvních tří absolutně nejlepších motorů kopíruje pořadí v kategorii výkonných agregátů. Vítěze dalších kategorií si prohlédněte přehledně v tabulce. Dařilo se třeba také Volkswagenu, PSA či BMW se svým hybridním ústrojím v modelu i8. Nejlepší nový motor musí být uveden po červnu 2017 a v prodeji se musí objevit alespoň ve dvou zemích do června 2018, je jím dvanáctiválec ve Ferrari 812 Superfast.

O vítězi ankety International Engine of the Year 2018 rozhodovala porota skládající se ze 70 motoristických žurnalistů z celého světa.

Kategorie Vítěz (příklad auta)
Absolutně Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari 488)
Nový motor roku Ferrari 6.5 V12 (Ferrari 812 Superfast)
Motor do 1 litru Volkswagen 1.0 TSI (VW Polo)
Motor od 1 do 1,4 litru PSA 1.2 Puretech (Peugeot 308)
Motor od 1,4 do 1,8 litru BMW 1,5 Hybrid (BMW i8)
Motor od 1,8 do 2 litrů Porsche 2.0 turbo (Porsche 718 Cayman)
Motor od 2 do 2,5 litru Audi 2.5 TFSI (Audi RS3)
Motor od 2,5 do 3 litrů Porsche 3.0 turbo (Porsche 911)
Motor od 3 do 4 litrů Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari 488)
Motor nad 4 litry Ferrari 6.5 V12 (Ferrari 812 Superfast)
Elektrický a "zelený" motor Tesla pohon (Tesla Model 3)
Výkonný motor Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari 488)
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků