Nejlepší motory roku 2018: Velké objemy překvapivě sbírají vavříny!

První místo absolutně opět bere Ferrari. Dařilo se ale i několika dalším velkoobjemovým motorům.

Po několika triumfech striktně downsizingových motorů tu máme nového nepřetržitého vládce ve světě pístů a válců, a to docela odlišného charakteru. Světovou anketu Motor roku vyhrál potřetí v řadě motor ve Ferrari 488 GTB. Osmiválec o objemu 3,9 litru má dvě turbodmychadla, kvůli čemuž nahradil atmosférickou jednotku předchůdce, modelu 458.

Zajímavé jsou i další místa v absolutní kategorii. Druhé místo bere plochý šestiválec Porsche a třetí příčku obsadilo opět Ferrari, a to dokonce s atmosférickým dvanáctiválcem. Následuje elektrický pohon Tesly a teprve poté downsizingový litrový tříválec Volkswagenu.

Ferrari 488 Pista je rychlejší, než se předpokládalo. Na stovce je za 2,26 s!

Ferrari 488 Pista je rychlejší, než se předpokládalo. Na stovce je za 2,26 s!

Zajímavé je, že pořadí prvních tří absolutně nejlepších motorů kopíruje pořadí v kategorii výkonných agregátů. Vítěze dalších kategorií si prohlédněte přehledně v tabulce. Dařilo se třeba také Volkswagenu, PSA či BMW se svým hybridním ústrojím v modelu i8. Nejlepší nový motor musí být uveden po červnu 2017 a v prodeji se musí objevit alespoň ve dvou zemích do června 2018, je jím dvanáctiválec ve Ferrari 812 Superfast.

O vítězi ankety International Engine of the Year 2018 rozhodovala porota skládající se ze 70 motoristických žurnalistů z celého světa.

Kategorie Vítěz (příklad auta)
Absolutně Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari 488)
Nový motor roku Ferrari 6.5 V12 (Ferrari 812 Superfast)
Motor do 1 litru Volkswagen 1.0 TSI (VW Polo)
Motor od 1 do 1,4 litru PSA 1.2 Puretech (Peugeot 308)
Motor od 1,4 do 1,8 litru BMW 1,5 Hybrid (BMW i8)
Motor od 1,8 do 2 litrů Porsche 2.0 turbo (Porsche 718 Cayman)
Motor od 2 do 2,5 litru Audi 2.5 TFSI (Audi RS3)
Motor od 2,5 do 3 litrů Porsche 3.0 turbo (Porsche 911)
Motor od 3 do 4 litrů Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari 488)
Motor nad 4 litry Ferrari 6.5 V12 (Ferrari 812 Superfast)
Elektrický a "zelený" motor Tesla pohon (Tesla Model 3)
Výkonný motor Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari 488)
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 144 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků