Mezi 5 nejprodávanějších ojetin v ČR dle věkových kategorií se vešlo jen 6 značek a 10 modelů vozů

Češi mají při výběru ojetých automobilů jasno. Společnost AAA AUTO uskutečnila průzkum pěti nejprodávanějších ojetin ve čtyřech věkových kategoriích jednotlivě pro muže i ženy. Na celé čáře zvítězila tuzemská Škoda následovaná značkami Ford a Volkswagen. Do pomyslného žebříčku se vešel i Renault a Citroen. Muži volí nejčastěji prostorné a výkonné hatchbacky či vozy combi, ženy upřednostňují menší a praktická auta.
Mezi 5 nejprodávanějších ojetin v ČR dle věkových  kategorií se vešlo jen 6 značek a 10 modelů vozů

Výsledky ankety TOP 5 nejprodávanějších ojetin v ČR vycházely z průzkumu kupujících ve čtyřech věkových kategoriích (18 – 28 let, 29 – 45 let, 46 – 63 let, 63 let a více) rozdělených podle pohlaví. Údaje platí pro poslední rok. U mužů jasně zvítězila Škoda Octavia, která s přehledem dominovala hned ve třech věkových kategoriích, jen ve skupině 63 let a více se umístila na druhém místě. Předstihla ji zde pouze Škoda Fabia, a to zejména díky nižší ceně a menším nárokům seniorů na vozy. Zatímco u mužů Fabia obsazovala, až na poslední zmíněnou výjimku, druhé místo, v ženské kategorii obsadila všechna prvenství.

V závěsu za škodovkami si své pozice pevně drží značky Ford a Volkswagen, jejichž modely Focus, Mondeo, Passat a Golf jasně opanovaly 3. – 5. pozice. Konkurovat těmto třem značkám dokázala jen trojice francouzských zástupců. V kategorii žen ve věku 46 – 63 let se na 3. příčku protlačil Peugeot 206, zatímco v mužské kategorii 63 let a více obsadily 3. – 5. místo modely Renault Laguna, Renault Thalia a Citroen Saxo.

Hatchback v podobě nejoblíbenější Škody Octavia anebo vozy combi u dalších značek převládají s přehledem ve všech mužských kategoriích. „Tím se jasně potvrzuje způsob, jakým muži vozy vybírají. Volí velká a pokud možno výkonná auta“, vyjadřuje se k upřednostňovaným volbám českých řidičů generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová. „Ženy volí zejména menší a praktické kompaktní vozy s moderním vzhledem, u kterých nerozhoduje výkon či značka. Ohlížejí se především na bezpečnost, ale také na detaily“, doplnila Topolová.

Průměrná cena ojetého vozu na českém trhu se letos v pololetí meziročně zvýšila na 198 000 Kč, přičemž český muž v produktivním věku symbolizující první tři kategorie, tedy 18 – 63 let, utratí za ojetý vůz podle výsledků v anketě TOP 5 nejprodávanějších vozů v průměru 126 000 Kč. Ženy zaplatí o 10 tisíc méně. Celková průměrná cena prodávaného vozu v AAA AUTO je v současné době 179 104 Kč a vzrostla oproti poslednímu čtvrtletí roku 2013 již o 16 procent.

Průměrné stáří vozů v AAA AUTO činí 6 let. Nejoblíbenější barvou je, stejně jako u nejprodávanější ojetiny celkově za rok 2013, stříbrná, která získala až na jednu výjimku všechna 1. a 2. místa ve všech kategoriích. Mezi další oblíbené barvy patří zejména černá a modrá.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků