Meyers Manx V: slavná pouštní buggy plánuje návrat, s elektromotorem

Na počátku tohoto tisíciletí obnovená značka Meyers Manx plánuje zahájení výroby zcela nového modelu, jenž by měl navázat na legendární předlohu z šedesátých let…

Originální vozy Meyers Manx v Kalifornii stavěla firma Bruce F. Meyerse v letech 1964 až 1971. Extravagantní konstruktér, stavitel lodí a umělec u nich vycházel z tehdy snadno dostupné a levné techniky VW Brouk, přičemž jeho záměrem bylo vyrábět lehké vozíky pro pouštní závody. Jeho záměry se bohatě naplnily a buggy Meyers Manx se objevily v desítkách filmů a staly se předlohou celé řady podobně koncipovaných staveb z celého světa. Z poslední doby připomeňme alespoň obojživelný WaterCar Gator.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériová výroba nových elektromobilů Meyers Manx V by se měla rozběhnout v následujících týdnech

Sada nových prototypů Meyers Manx V sdílí se svým předchůdcem prostorovou konstrukci z ocelových trubek, ale povrchové díly jsou vyrobeny z uhlíkových kompozitů a lité ráfky mají průměr 17 palců vpředu a 18 palců vzadu. Výraznou novinkou je však náhrada konvenčního spalovacího motoru obligátním elektromotorem. Ten dosahuje výkonu 62 kW a 780 kg vážícímu vozíku umožní dosáhnout rychlosti 100 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků