Městská miniauta vymírají. Automobilky si za to prý mohou samy

31 komentářů

Hrachovec
7. června • 19:57

Proč bych kupoval Citigo, které v použitelné konfiguraci bude za 250.000,- (a víc), když si za stejné peníze pořídim např. Fabii, C3 atd? (pochopitelně v socka výbavě když půjdu po nejnižší ceně)

Net
4. června • 17:11

Za drahá miniauta mohou především zákonodárci, kteří prosazují kdejakou fičůru v základu, navíc nesmyslné emisní limity atd. kdo chce levné auto, jde do bazaru. Miniauto je fajn jako druhé auto do rodiny, pokud na to má.

bzzz
4. června • 19:39

Ale kdepak... ceny se srovnavaji se zapadem ale platy tezce zaostavaji.

Hloupej Honza
4. června • 16:27

Tak jistě automobilky vlastně všechny ty předpisů o bezpečnosti a ekologii si vymyslely automobilky že? A ještě chtějí aby to platil zákazník šlendrián.

expat
4. června • 16:06

Podle ekologů si však mohou automobilky za vysoké náklady samy. Důvodem je podle nich především skutečnost, že výrobci elektrickou technologii dlouho ignorovali a sázeli na spalovací motory. Více na: https://www.autorevue.cz/mestska-miniauta-vymiraji... ... Kua to je argument jak noha...............holt, ekofašisté jen následují své fašistické a nacistícké předchůdce....

E15
4. června • 16:13

Svým způsobem ale mají pravdu, protože zatímco 250tis za obyčejné CitiGO se někomu může zdát moc, tak 500tis za CitiGOe už je cenově v pohodě. A jsou dokonce trhy, kde reálně pro zákazníka (díky daním a dotacím) může to CitiGOe vyjít levněji... :-DJe to podobné jako v energetice, tam díky bizarnímu nastavení trhu taky jaderka nemůže konkurovat solárům...

Q
4. června • 15:17

Automobilky bych z toho nevinil. Je potreba si uvedomit, ze cilove flotilove emise CO2 zavisi na prumerne hmotnosti flotily. Cim vic malych lehkych aut, tim prisnejsi limit pro celou automobilku. Navic emise CO2 se v prechodnem obdobi pocataji dle cyklu NEDC. A v nem vice exceluje plug-in hybridni SUV, ktere diky dvema tunam hmotnosti zvysi limit pro automobilku.

.
4. června • 15:02

"výrobci elektrickou technologii dlouho ignorovali" - to je lež, každá automobilka si vyvíjela a testovala elektrické prototypy, výrobci bohužel předpokládali že reálný dojezd 100-200 km za cenu luxusního auta není pro uživatele snesitelný. Čekalo se na baterky (a nabíjecí infrastrukturu).
Baterky stále nejsou, trafostanice nezvládají ani peaky větrníků a solárů, současná hysterie je dána politickým tlakem eccofaschigenderových politiků ignorujících fyzikální zákony...

Kenny
4. června • 14:55

Jde o pomer cena vykon. Dokud je zaklad Fabie za treba 230, CityGo za 200, tak nema moc smysl mit “neauto”. Jeste kdyz na nej za jizdy dorazeji tezka SUV. Lide navic bohatnou, tak si chteji doprat. Pro nasi kupni silu, cesty, vzdalenosti, komunikace je cestou nejmensiho zla opravdu asi neco ve stylu Golf – Leon – Octavia. Maluchy a Trabiky nebo pak Matysek jsou uz nejaky cas pase.

jarek
4. června • 14:50

A hádejte,jakou značku vybral počítač jako ilustracni foto...To jsou dneska náhody...chlebodarce evidentne platí jak vzteklej.

nemám jméno
4. června • 14:55

Vybrali nejběžnější malý vůz na z našich silnic. Čekal jste snad Daihatsu cuore?

E15
4. června • 14:39

Když pro většinu lidí platí, že čím menší, tím levnější, takže není divu, že se na malá auta automobily vybodnou. Vyrobit malé auto je jen nepatrně levnější než auto větší, ale cenu zákazník očekává nižší pomalu násobně... To nemůže fungovat...

petr r. (petrumr)
4. června • 20:58

Mají je dotovat ze SUVek, toho by se měla chytnout eu.:-D

Lucenzo
4. června • 14:37

Ano, mohou si za to ty automobilky opravdu samy, né kvůli emisím, nebo elektrizaci, ale protože prodávají mini krabičku za cenu nižší střední třídy. kdyby citigo stálo v plné výbavě 150 - 170 tis kč což by výbavou a velikostně odpovídalo, tak by to na lítačku do práce 15km tam a 15 zpět bral naprosto každý. a já taky ... takže cena je důvod, proč se ruší tyto malé vozy.

E15
4. června • 14:42

Za 150-170tis se prodávají zahradní traktůrky. Představa, že za to někdo dokáže vyrobit plnohodnotné auto na úrovni 21. století je fakt úsměvná. Si tu výrobu/prodej představujete jako Hurvínek válku ;-). Prý v plné výbavě za 132tis bez DPH... se picnu! :-D

Ludek_II
6. června • 17:06

Srovnávat traktůrek s autem. Dál už jsem nečetl. :-D

Mirek
4. června • 22:03

Nechci o tomto s tebou polemizovat, ale svého času byly výrobní náklady jedničkové Fabie v holobytu cca 60 000 Kč. Nejsem schopen posoudit, jak se to časem změnilo, ale u takto malého auta ty výrobní náklady nebudou zrovna o moc vyšší, takže bych zrovna tu cenu, která ti vzbudila úsměv, moc nepodceňoval. Ta plná výbava bude stejně nějaká elektronika vyráběná ve velkém za pár šupů, ale samozřejmě hodně draho prodávána.
https://www.autozive.cz/kolik-stoji-vyrobit-auto/...

E15
5. června • 14:50

Účetní závěrky škody auto jsou na netu, takže tyhle konspirační teorie o tom, že auto prodávané za 250tis vyrobí za 60tis moc nechápu... ;-)

Mirek
5. června • 21:41

Ta cena byla informace ze Škody, ale dávno, jak jsem napsal. Ono bude asi potřeba se zamyslet nad průměrnou cenou 280 000 Kč, možná ti dojde, že něco bude asi dražší a něco tedy musí být levnější, nebo máš nějaké jiné, lepší, vysvětlení, proč je rozdíl mezi auty Škoda při prodeji klidně přes milión korun?

jcb
5. června • 16:28

No, vzhledem k údajům konzernu o emisích, které jsou známy z aféry dieselgate, a škodě za dva biliony Kč, kterou konzernu způsobily, nevím proč zrovna konzernové účetní uzávěrky by měly být pravdivé. Ostatně, z něčeho se konzern zahojit musí, že?
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energeti... ...

expat
4. června • 16:10

......jo, a co nadprůměrné výplaty v automobilkách? To se musí také někde obrazit....

k22
4. června • 14:32

Emise u malých aut NEJSOU hůře splnitelné, ale automobilky z nich mají menší vývar..;-)

Kuk Vykuk
4. června • 14:20

A čemu se divíte, miniauta jsou 2x menší, ale spotřebu 2x menší nemaj a zrovna 2x levnější taky nejsou, tak proč by je lidi kupovali, když jejich užitná hodnota stojí za prd? Teď s baterkou budou už fakt nesmyslně drahý, tak se budou prodávat ještě míň. Navíc jejich pasivní bezpečnost s oblibou SUV almar dost poklesla B-]

petr r. (petrumr)
4. června • 20:56

a ještě k tym SUV- výrobci by si měli ujasnit, že všechny auta budou mět nárazník a světla v jedné výšce-tohle je taky zabiják miniaut.

jcb
5. června • 16:04

Matně si vzpomínám. Tuším EHK 42. Asi 450 mm nad vozovkou. Jo, bejvávalo. No tak tedˇje to tak, že co na stodvacítce spravil obecní kovář za jedny sparty, je dnes pojistná událost za desetitisíce. Pokrok nezastavíš.

E15
4. června • 16:08

Tak takové 3,5 m dlouhé CitiGO je více než dvakrát levnější než sedmimetrová limuzína, to zase ne, že ne :-D:-D

Mirek
4. června • 21:46

"Máš pravdu přecedo", ale pochybuji, že to vysvětlíš někomu, kdo má peníze tak akorát na jedno auto nižší střední třídy, případně malé auto. Chtěl bych vidět toho jedince, který by v tomto případě dal přednost tomu prcku.
PS. Dávat do lajny sedmimetrovou limuzínu a CitiGo, to vyžaduje velkou odvahu. Dá se ta limuzína koupit do cca 400 000 Kč?

nemám jméno
4. června • 14:53

Pokud jsou používána na to, na co jsou primárně určena, tak přidaná hodnota je veliká. Levné, malé, úsporné. Při nájezdu cca 5000km/rok ideál.

jozka
4. června • 14:13

Takze za smrt malych a levnych (cca 10-12 k€) si mohou vyrobci sami, protoze ignorovali elektrickou trakci (ktera stoji cca trojnasobek bez ohledu na vyrobce). Aha... ekologove jsou fakt hlavicky.

bzzz
4. června • 13:11

Ja bych male auto do mesta bral hned, ale dve auta neuzivim resp. ty penize radeji utratim jinak. Tusim, ze rada lidi to ma podobne.

Manobb
5. června • 18:35

MAlé auto má byť do 5.000 €, inak to celé stráca význam a tento segment môžu naozaj zavrieť - viď. najlacnejšia Dacia Sandero za cca 6.700 €.

Doporučujeme

Články odjinud