Městská miniauta vymírají. Automobilky si za to prý mohou samy

bzzz  |  04. 06. 2019 13:11

Ja bych male auto do mesta bral hned, ale dve auta neuzivim resp. ty penize radeji utratim jinak. Tusim, ze rada lidi to ma podobne.

Odpovědět  |   | 
Manobb  |  05. 06. 2019 18:35

MAlé auto má byť do 5.000 €, inak to celé stráca význam a tento segment môžu naozaj zavrieť - viď. najlacnejšia Dacia Sandero za cca 6.700 €.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  04. 06. 2019 14:13

Takze za smrt malych a levnych (cca 10-12 k€) si mohou vyrobci sami, protoze ignorovali elektrickou trakci (ktera stoji cca trojnasobek bez ohledu na vyrobce). Aha... ekologove jsou fakt hlavicky.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  04. 06. 2019 14:20

A čemu se divíte, miniauta jsou 2x menší, ale spotřebu 2x menší nemaj a zrovna 2x levnější taky nejsou, tak proč by je lidi kupovali, když jejich užitná hodnota stojí za prd? Teď s baterkou budou už fakt nesmyslně drahý, tak se budou prodávat ještě míň. Navíc jejich pasivní bezpečnost s oblibou SUV almar dost poklesla

Odpovědět  |   | 
nemám jméno  |  04. 06. 2019 14:53

Pokud jsou používána na to, na co jsou primárně určena, tak přidaná hodnota je veliká. Levné, malé, úsporné. Při nájezdu cca 5000km/rok ideál.

Odpovědět  |   | 
E15  |  04. 06. 2019 16:08

Tak takové 3,5 m dlouhé CitiGO je více než dvakrát levnější než sedmimetrová limuzína, to zase ne, že ne

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  04. 06. 2019 21:46

"Máš pravdu přecedo", ale pochybuji, že to vysvětlíš někomu, kdo má peníze tak akorát na jedno auto nižší střední třídy, případně malé auto. Chtěl bych vidět toho jedince, který by v tomto případě dal přednost tomu prcku.
PS. Dávat do lajny sedmimetrovou limuzínu a CitiGo, to vyžaduje velkou odvahu. Dá se ta limuzína koupit do cca 400 000 Kč?

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  04. 06. 2019 20:56

a ještě k tym SUV- výrobci by si měli ujasnit, že všechny auta budou mět nárazník a světla v jedné výšce-tohle je taky zabiják miniaut.

Odpovědět  |   | 
jcb  |  05. 06. 2019 16:04

Matně si vzpomínám. Tuším EHK 42. Asi 450 mm nad vozovkou. Jo, bejvávalo. No tak tedˇje to tak, že co na stodvacítce spravil obecní kovář za jedny sparty, je dnes pojistná událost za desetitisíce. Pokrok nezastavíš.

Odpovědět  |   | 
k22  |  04. 06. 2019 14:32

Emise u malých aut NEJSOU hůře splnitelné, ale automobilky z nich mají menší vývar..

Odpovědět  |   | 
Lucenzo  |  04. 06. 2019 14:37

Ano, mohou si za to ty automobilky opravdu samy, né kvůli emisím, nebo elektrizaci, ale protože prodávají mini krabičku za cenu nižší střední třídy. kdyby citigo stálo v plné výbavě 150 - 170 tis kč což by výbavou a velikostně odpovídalo, tak by to na lítačku do práce 15km tam a 15 zpět bral naprosto každý. a já taky ... takže cena je důvod, proč se ruší tyto malé vozy.

Odpovědět  |   | 
E15  |  04. 06. 2019 14:42

Za 150-170tis se prodávají zahradní traktůrky. Představa, že za to někdo dokáže vyrobit plnohodnotné auto na úrovni 21. století je fakt úsměvná. Si tu výrobu/prodej představujete jako Hurvínek válku . Prý v plné výbavě za 132tis bez DPH... se picnu!

Odpovědět  |   | 
expat  |  04. 06. 2019 16:10

......jo, a co nadprůměrné výplaty v automobilkách? To se musí také někde obrazit....

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  04. 06. 2019 22:03

Nechci o tomto s tebou polemizovat, ale svého času byly výrobní náklady jedničkové Fabie v holobytu cca 60 000 Kč. Nejsem schopen posoudit, jak se to časem změnilo, ale u takto malého auta ty výrobní náklady nebudou zrovna o moc vyšší, takže bych zrovna tu cenu, která ti vzbudila úsměv, moc nepodceňoval. Ta plná výbava bude stejně nějaká elektronika vyráběná ve velkém za pár šupů, ale samozřejmě hodně draho prodávána.
https://www.autozive.cz/kolik-stoji-vyrobit-auto/...

Odpovědět  |   | 
E15  |  05. 06. 2019 14:50

Účetní závěrky škody auto jsou na netu, takže tyhle konspirační teorie o tom, že auto prodávané za 250tis vyrobí za 60tis moc nechápu...

Odpovědět  |   | 
jcb  |  05. 06. 2019 16:28

No, vzhledem k údajům konzernu o emisích, které jsou známy z aféry dieselgate, a škodě za dva biliony Kč, kterou konzernu způsobily, nevím proč zrovna konzernové účetní uzávěrky by měly být pravdivé. Ostatně, z něčeho se konzern zahojit musí, že?
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energeti... ...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 06. 2019 21:41

Ta cena byla informace ze Škody, ale dávno, jak jsem napsal. Ono bude asi potřeba se zamyslet nad průměrnou cenou 280 000 Kč, možná ti dojde, že něco bude asi dražší a něco tedy musí být levnější, nebo máš nějaké jiné, lepší, vysvětlení, proč je rozdíl mezi auty Škoda při prodeji klidně přes milión korun?

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  06. 06. 2019 17:06

Srovnávat traktůrek s autem. Dál už jsem nečetl.

Odpovědět  |   | 
E15  |  04. 06. 2019 14:39

Když pro většinu lidí platí, že čím menší, tím levnější, takže není divu, že se na malá auta automobily vybodnou. Vyrobit malé auto je jen nepatrně levnější než auto větší, ale cenu zákazník očekává nižší pomalu násobně... To nemůže fungovat...

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  04. 06. 2019 20:58

Mají je dotovat ze SUVek, toho by se měla chytnout eu.

Odpovědět  |   | 
jarek  |  04. 06. 2019 14:50

A hádejte,jakou značku vybral počítač jako ilustracni foto...To jsou dneska náhody...chlebodarce evidentne platí jak vzteklej.

Odpovědět  |   | 
nemám jméno  |  04. 06. 2019 14:55

Vybrali nejběžnější malý vůz na z našich silnic. Čekal jste snad Daihatsu cuore?

Odpovědět  |   | 
Kenny  |  04. 06. 2019 14:55

Jde o pomer cena vykon. Dokud je zaklad Fabie za treba 230, CityGo za 200, tak nema moc smysl mit “neauto”. Jeste kdyz na nej za jizdy dorazeji tezka SUV. Lide navic bohatnou, tak si chteji doprat.

Pro nasi kupni silu, cesty, vzdalenosti, komunikace je cestou nejmensiho zla opravdu asi neco ve stylu Golf – Leon – Octavia. Maluchy a Trabiky nebo pak Matysek jsou uz nejaky cas pase.

Odpovědět  |   | 
.  |  04. 06. 2019 15:02

"výrobci elektrickou technologii dlouho ignorovali" - to je lež, každá automobilka si vyvíjela a testovala elektrické prototypy, výrobci bohužel předpokládali že reálný dojezd 100-200 km za cenu luxusního auta není pro uživatele snesitelný. Čekalo se na baterky (a nabíjecí infrastrukturu).
Baterky stále nejsou, trafostanice nezvládají ani peaky větrníků a solárů, současná hysterie je dána politickým tlakem eccofaschigenderových politiků ignorujících fyzikální zákony...

Odpovědět  |   | 
Q  |  04. 06. 2019 15:17

Automobilky bych z toho nevinil. Je potreba si uvedomit, ze cilove flotilove emise CO2 zavisi na prumerne hmotnosti flotily. Cim vic malych lehkych aut, tim prisnejsi limit pro celou automobilku. Navic emise CO2 se v prechodnem obdobi pocataji dle cyklu NEDC. A v nem vice exceluje plug-in hybridni SUV, ktere diky dvema tunam hmotnosti zvysi limit pro automobilku.

Odpovědět  |   | 
expat  |  04. 06. 2019 16:06

Podle ekologů si však mohou automobilky za vysoké náklady samy. Důvodem je podle nich především skutečnost, že výrobci elektrickou technologii dlouho ignorovali a sázeli na spalovací motory. Více na: https://www.autorevue.cz/mestska-miniauta-vymiraji... ...

Kua to je argument jak noha...............holt, ekofašisté jen následují své fašistické a nacistícké předchůdce....

Odpovědět  |   | 
E15  |  04. 06. 2019 16:13

Svým způsobem ale mají pravdu, protože zatímco 250tis za obyčejné CitiGO se někomu může zdát moc, tak 500tis za CitiGOe už je cenově v pohodě. A jsou dokonce trhy, kde reálně pro zákazníka (díky daním a dotacím) může to CitiGOe vyjít levněji...

Je to podobné jako v energetice, tam díky bizarnímu nastavení trhu taky jaderka nemůže konkurovat solárům...

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  04. 06. 2019 16:27

Tak jistě automobilky vlastně všechny ty předpisů o bezpečnosti a ekologii si vymyslely automobilky že? A ještě chtějí aby to platil zákazník šlendrián.

Odpovědět  |   | 
Net  |  04. 06. 2019 17:11

Za drahá miniauta mohou především zákonodárci, kteří prosazují kdejakou fičůru v základu, navíc nesmyslné emisní limity atd. kdo chce levné auto, jde do bazaru. Miniauto je fajn jako druhé auto do rodiny, pokud na to má.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  04. 06. 2019 19:39

Ale kdepak... ceny se srovnavaji se zapadem ale platy tezce zaostavaji.

Odpovědět  |   | 
Hrachovec  |  07. 06. 2019 19:57

Proč bych kupoval Citigo, které v použitelné konfiguraci bude za 250.000,- (a víc), když si za stejné peníze pořídim např. Fabii, C3 atd? (pochopitelně v socka výbavě když půjdu po nejnižší ceně)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 6 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A