Městská miniauta vymírají. Automobilky si za to prý mohou samy

bzzz  |  04. 06. 2019 13:11

Ja bych male auto do mesta bral hned, ale dve auta neuzivim resp. ty penize radeji utratim jinak. Tusim, ze rada lidi to ma podobne.

Odpovědět  |   | 
Manobb  |  05. 06. 2019 18:35

MAlé auto má byť do 5.000 €, inak to celé stráca význam a tento segment môžu naozaj zavrieť - viď. najlacnejšia Dacia Sandero za cca 6.700 €.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  04. 06. 2019 14:13

Takze za smrt malych a levnych (cca 10-12 k€) si mohou vyrobci sami, protoze ignorovali elektrickou trakci (ktera stoji cca trojnasobek bez ohledu na vyrobce). Aha... ekologove jsou fakt hlavicky.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  04. 06. 2019 14:20

A čemu se divíte, miniauta jsou 2x menší, ale spotřebu 2x menší nemaj a zrovna 2x levnější taky nejsou, tak proč by je lidi kupovali, když jejich užitná hodnota stojí za prd? Teď s baterkou budou už fakt nesmyslně drahý, tak se budou prodávat ještě míň. Navíc jejich pasivní bezpečnost s oblibou SUV almar dost poklesla

Odpovědět  |   | 
nemám jméno  |  04. 06. 2019 14:53

Pokud jsou používána na to, na co jsou primárně určena, tak přidaná hodnota je veliká. Levné, malé, úsporné. Při nájezdu cca 5000km/rok ideál.

Odpovědět  |   | 
E15  |  04. 06. 2019 16:08

Tak takové 3,5 m dlouhé CitiGO je více než dvakrát levnější než sedmimetrová limuzína, to zase ne, že ne

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  04. 06. 2019 21:46

"Máš pravdu přecedo", ale pochybuji, že to vysvětlíš někomu, kdo má peníze tak akorát na jedno auto nižší střední třídy, případně malé auto. Chtěl bych vidět toho jedince, který by v tomto případě dal přednost tomu prcku.
PS. Dávat do lajny sedmimetrovou limuzínu a CitiGo, to vyžaduje velkou odvahu. Dá se ta limuzína koupit do cca 400 000 Kč?

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  04. 06. 2019 20:56

a ještě k tym SUV- výrobci by si měli ujasnit, že všechny auta budou mět nárazník a světla v jedné výšce-tohle je taky zabiják miniaut.

Odpovědět  |   | 
jcb  |  05. 06. 2019 16:04

Matně si vzpomínám. Tuším EHK 42. Asi 450 mm nad vozovkou. Jo, bejvávalo. No tak tedˇje to tak, že co na stodvacítce spravil obecní kovář za jedny sparty, je dnes pojistná událost za desetitisíce. Pokrok nezastavíš.

Odpovědět  |   | 
k22  |  04. 06. 2019 14:32

Emise u malých aut NEJSOU hůře splnitelné, ale automobilky z nich mají menší vývar..

Odpovědět  |   | 
Lucenzo  |  04. 06. 2019 14:37

Ano, mohou si za to ty automobilky opravdu samy, né kvůli emisím, nebo elektrizaci, ale protože prodávají mini krabičku za cenu nižší střední třídy. kdyby citigo stálo v plné výbavě 150 - 170 tis kč což by výbavou a velikostně odpovídalo, tak by to na lítačku do práce 15km tam a 15 zpět bral naprosto každý. a já taky ... takže cena je důvod, proč se ruší tyto malé vozy.

Odpovědět  |   | 
E15  |  04. 06. 2019 14:42

Za 150-170tis se prodávají zahradní traktůrky. Představa, že za to někdo dokáže vyrobit plnohodnotné auto na úrovni 21. století je fakt úsměvná. Si tu výrobu/prodej představujete jako Hurvínek válku . Prý v plné výbavě za 132tis bez DPH... se picnu!

Odpovědět  |   | 
expat  |  04. 06. 2019 16:10

......jo, a co nadprůměrné výplaty v automobilkách? To se musí také někde obrazit....

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  04. 06. 2019 22:03

Nechci o tomto s tebou polemizovat, ale svého času byly výrobní náklady jedničkové Fabie v holobytu cca 60 000 Kč. Nejsem schopen posoudit, jak se to časem změnilo, ale u takto malého auta ty výrobní náklady nebudou zrovna o moc vyšší, takže bych zrovna tu cenu, která ti vzbudila úsměv, moc nepodceňoval. Ta plná výbava bude stejně nějaká elektronika vyráběná ve velkém za pár šupů, ale samozřejmě hodně draho prodávána.
https://www.autozive.cz/kolik-stoji-vyrobit-auto/...

Odpovědět  |   | 
E15  |  05. 06. 2019 14:50

Účetní závěrky škody auto jsou na netu, takže tyhle konspirační teorie o tom, že auto prodávané za 250tis vyrobí za 60tis moc nechápu...

Odpovědět  |   | 
jcb  |  05. 06. 2019 16:28

No, vzhledem k údajům konzernu o emisích, které jsou známy z aféry dieselgate, a škodě za dva biliony Kč, kterou konzernu způsobily, nevím proč zrovna konzernové účetní uzávěrky by měly být pravdivé. Ostatně, z něčeho se konzern zahojit musí, že?
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energeti... ...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 06. 2019 21:41

Ta cena byla informace ze Škody, ale dávno, jak jsem napsal. Ono bude asi potřeba se zamyslet nad průměrnou cenou 280 000 Kč, možná ti dojde, že něco bude asi dražší a něco tedy musí být levnější, nebo máš nějaké jiné, lepší, vysvětlení, proč je rozdíl mezi auty Škoda při prodeji klidně přes milión korun?

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  06. 06. 2019 17:06

Srovnávat traktůrek s autem. Dál už jsem nečetl.

Odpovědět  |   | 
E15  |  04. 06. 2019 14:39

Když pro většinu lidí platí, že čím menší, tím levnější, takže není divu, že se na malá auta automobily vybodnou. Vyrobit malé auto je jen nepatrně levnější než auto větší, ale cenu zákazník očekává nižší pomalu násobně... To nemůže fungovat...

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  04. 06. 2019 20:58

Mají je dotovat ze SUVek, toho by se měla chytnout eu.

Odpovědět  |   | 
jarek  |  04. 06. 2019 14:50

A hádejte,jakou značku vybral počítač jako ilustracni foto...To jsou dneska náhody...chlebodarce evidentne platí jak vzteklej.

Odpovědět  |   | 
nemám jméno  |  04. 06. 2019 14:55

Vybrali nejběžnější malý vůz na z našich silnic. Čekal jste snad Daihatsu cuore?

Odpovědět  |   | 
Kenny  |  04. 06. 2019 14:55

Jde o pomer cena vykon. Dokud je zaklad Fabie za treba 230, CityGo za 200, tak nema moc smysl mit “neauto”. Jeste kdyz na nej za jizdy dorazeji tezka SUV. Lide navic bohatnou, tak si chteji doprat.

Pro nasi kupni silu, cesty, vzdalenosti, komunikace je cestou nejmensiho zla opravdu asi neco ve stylu Golf – Leon – Octavia. Maluchy a Trabiky nebo pak Matysek jsou uz nejaky cas pase.

Odpovědět  |   | 
.  |  04. 06. 2019 15:02

"výrobci elektrickou technologii dlouho ignorovali" - to je lež, každá automobilka si vyvíjela a testovala elektrické prototypy, výrobci bohužel předpokládali že reálný dojezd 100-200 km za cenu luxusního auta není pro uživatele snesitelný. Čekalo se na baterky (a nabíjecí infrastrukturu).
Baterky stále nejsou, trafostanice nezvládají ani peaky větrníků a solárů, současná hysterie je dána politickým tlakem eccofaschigenderových politiků ignorujících fyzikální zákony...

Odpovědět  |   | 
Q  |  04. 06. 2019 15:17

Automobilky bych z toho nevinil. Je potreba si uvedomit, ze cilove flotilove emise CO2 zavisi na prumerne hmotnosti flotily. Cim vic malych lehkych aut, tim prisnejsi limit pro celou automobilku. Navic emise CO2 se v prechodnem obdobi pocataji dle cyklu NEDC. A v nem vice exceluje plug-in hybridni SUV, ktere diky dvema tunam hmotnosti zvysi limit pro automobilku.

Odpovědět  |   | 
expat  |  04. 06. 2019 16:06

Podle ekologů si však mohou automobilky za vysoké náklady samy. Důvodem je podle nich především skutečnost, že výrobci elektrickou technologii dlouho ignorovali a sázeli na spalovací motory. Více na: https://www.autorevue.cz/mestska-miniauta-vymiraji... ...

Kua to je argument jak noha...............holt, ekofašisté jen následují své fašistické a nacistícké předchůdce....

Odpovědět  |   | 
E15  |  04. 06. 2019 16:13

Svým způsobem ale mají pravdu, protože zatímco 250tis za obyčejné CitiGO se někomu může zdát moc, tak 500tis za CitiGOe už je cenově v pohodě. A jsou dokonce trhy, kde reálně pro zákazníka (díky daním a dotacím) může to CitiGOe vyjít levněji...

Je to podobné jako v energetice, tam díky bizarnímu nastavení trhu taky jaderka nemůže konkurovat solárům...

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  04. 06. 2019 16:27

Tak jistě automobilky vlastně všechny ty předpisů o bezpečnosti a ekologii si vymyslely automobilky že? A ještě chtějí aby to platil zákazník šlendrián.

Odpovědět  |   | 
Net  |  04. 06. 2019 17:11

Za drahá miniauta mohou především zákonodárci, kteří prosazují kdejakou fičůru v základu, navíc nesmyslné emisní limity atd. kdo chce levné auto, jde do bazaru. Miniauto je fajn jako druhé auto do rodiny, pokud na to má.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  04. 06. 2019 19:39

Ale kdepak... ceny se srovnavaji se zapadem ale platy tezce zaostavaji.

Odpovědět  |   | 
Hrachovec  |  07. 06. 2019 19:57

Proč bych kupoval Citigo, které v použitelné konfiguraci bude za 250.000,- (a víc), když si za stejné peníze pořídim např. Fabii, C3 atd? (pochopitelně v socka výbavě když půjdu po nejnižší ceně)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A