Město Milán bude platit lidem za to, že nepojedou do centra autem

Město Milán bude platit lidem za to, že nepojedou do centra autem

Evropa nenávidí auta, i když na starém kontinentu automobilový průmysl zaměstnává asi 2,4 milionu lidí (každý stý člověk v EU v něm pracuje) a tvoří 1,5 % hrubého domácího produktu. Pokud připočítáme zaměstnanost navazující přímo na automobilový průmysl, dostaneme celkové číslo přes osm milionů pracujících.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Přesto Evropa všechno proto, aby s nimi lidé nejezdili. Tak třeba Londýn a další města zavádí poplatky za vjezd do centra (pochopitelně v zájmu „ekologie“), Paříž chce zase zavést plošný rychlostní limit tak nízký, že už auto přestane dávat smysl a třeba v Hamburku zvažují možnost auta zakázat úplně.

S trochu jiným přístupem ale vyrukovala Itálie, respektive město Milán. To chce lidem dávat peníze za to, že nebudou jezdit autem. Příspěvek má činit 1,5 eura (42 korun) denně, což má pokrýt náklady na hromadnou dopravu do města a z města.

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Město se spojilo s pojišťovnami a výrobcem tzv. černých skříněk, který by se staral o sbírání dat. Prostě budete mít v autě krabičku, která zjistí, jestli autem jedete, nebo ne. A když ne, dostanete za každý pracovní den peníze.

Otázkou je, proč lidé raději jezdí autem než hromadnou dopravou. Třeba to není jenom o lenosti, ale hlavně o efektivitě, pohodlí a času. A ve výsledku i o penězích. Nebo vám snad někdo v práci platí tři hodiny přesčas za to, že vysedáváte v autobuse a mrznete na zastávce?

zdroj: Financial Times

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský