Město Milán bude platit lidem za to, že nepojedou do centra autem

Město Milán bude platit lidem za to, že nepojedou do centra autem

Evropa nenávidí auta, i když na starém kontinentu automobilový průmysl zaměstnává asi 2,4 milionu lidí (každý stý člověk v EU v něm pracuje) a tvoří 1,5 % hrubého domácího produktu. Pokud připočítáme zaměstnanost navazující přímo na automobilový průmysl, dostaneme celkové číslo přes osm milionů pracujících.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Přesto Evropa všechno proto, aby s nimi lidé nejezdili. Tak třeba Londýn a další města zavádí poplatky za vjezd do centra (pochopitelně v zájmu „ekologie“), Paříž chce zase zavést plošný rychlostní limit tak nízký, že už auto přestane dávat smysl a třeba v Hamburku zvažují možnost auta zakázat úplně.

S trochu jiným přístupem ale vyrukovala Itálie, respektive město Milán. To chce lidem dávat peníze za to, že nebudou jezdit autem. Příspěvek má činit 1,5 eura (42 korun) denně, což má pokrýt náklady na hromadnou dopravu do města a z města.

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Město se spojilo s pojišťovnami a výrobcem tzv. černých skříněk, který by se staral o sbírání dat. Prostě budete mít v autě krabičku, která zjistí, jestli autem jedete, nebo ne. A když ne, dostanete za každý pracovní den peníze.

Otázkou je, proč lidé raději jezdí autem než hromadnou dopravou. Třeba to není jenom o lenosti, ale hlavně o efektivitě, pohodlí a času. A ve výsledku i o penězích. Nebo vám snad někdo v práci platí tři hodiny přesčas za to, že vysedáváte v autobuse a mrznete na zastávce?

zdroj: Financial Times

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 43 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků