Město Milán bude platit lidem za to, že nepojedou do centra autem

Město Milán bude platit lidem za to, že nepojedou do centra autem

Evropa nenávidí auta, i když na starém kontinentu automobilový průmysl zaměstnává asi 2,4 milionu lidí (každý stý člověk v EU v něm pracuje) a tvoří 1,5 % hrubého domácího produktu. Pokud připočítáme zaměstnanost navazující přímo na automobilový průmysl, dostaneme celkové číslo přes osm milionů pracujících.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Přesto Evropa všechno proto, aby s nimi lidé nejezdili. Tak třeba Londýn a další města zavádí poplatky za vjezd do centra (pochopitelně v zájmu „ekologie“), Paříž chce zase zavést plošný rychlostní limit tak nízký, že už auto přestane dávat smysl a třeba v Hamburku zvažují možnost auta zakázat úplně.

S trochu jiným přístupem ale vyrukovala Itálie, respektive město Milán. To chce lidem dávat peníze za to, že nebudou jezdit autem. Příspěvek má činit 1,5 eura (42 korun) denně, což má pokrýt náklady na hromadnou dopravu do města a z města.

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Město se spojilo s pojišťovnami a výrobcem tzv. černých skříněk, který by se staral o sbírání dat. Prostě budete mít v autě krabičku, která zjistí, jestli autem jedete, nebo ne. A když ne, dostanete za každý pracovní den peníze.

Otázkou je, proč lidé raději jezdí autem než hromadnou dopravou. Třeba to není jenom o lenosti, ale hlavně o efektivitě, pohodlí a času. A ve výsledku i o penězích. Nebo vám snad někdo v práci platí tři hodiny přesčas za to, že vysedáváte v autobuse a mrznete na zastávce?

zdroj: Financial Times

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

včera | Milan Lažanský | 19 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků