Měření na D1: Pokutu dostane 80 tisíc řidičů!

Měření na D1: Pokutu dostane 80 tisíc řidičů!

Ministerstvo dopravy zveřejnilo statistiku měření rychlosti na opravovaném úseku dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Právě tento úsek byl prvním, na kterém byly radary spuštěny.

V období od 1. června do 15. srpna zde jelo rychleji než povolenou osmdesátkou 80 tisíc řidičů. To odpovídá 2,9 procentu aut projíždějících modernizovaným úsekem na 178. – 182. kilometru D1.

Resort zatím hodnotí měření kladně: „Nehody v uzavírkách nebo v jejich blízkosti jsou častým důvodem dopravních komplikací na nejvytíženější české dálnici. Dodržování rychlosti ve zúženích je důležité pro větší bezpečnost řidičů, plynulejší provoz na D1 a menší riziko nehod,“ hodnotí první měsíce fungování úsekového měření rychlosti ministr dopravy Dan Ťok.

Odkud přijde pokuta?

Podněty policie pro podezření ze spáchání přestupku vyřizují příslušné obce s rozšířenou působností. Ve směru na Prahu jde o obec Rosice, ve směru na Brno o obec Šlapanice. Obě města vyřizují přestupky postupně a podle prvních odhadů pokutu za rychlejší jízdu platí až 80 procent lidí, kteří dostanou výzvu k vyřešení přestupku určenou provozovateli vozidla. 

Podle policie v období s instalovaným úsekovým měřením  klesl počet dopravních nehod. K těm podle ministerstva docházelo v důsledku nezvládnutí řízení ve zúžených místech, například při nárazu do dočasných svodidel. Zklidnění dopravy v měřeném úseku nyní prý přispělo k tomu, že projíždějící riskantní manévry omezili.

Statistiky tento trend potvrzují: zatímco v období před úsekovým měřením rychlosti se stalo v obou směrech od března do května dohromady 34 nehod, po zavedení radarů se zde bouralo dvaadvacetkrát, což je o třetinu méně.

„Drtivá většina řidičů reaguje na upozornění o měřeném úseku snížením rychlosti na dovolený limit. Ubylo řidičů, kteří jej v měřeném úseku překračují výrazně nebo si vynucují uvolnění levého jízdního pruhu,“ dodává ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.

Do budoucna se počítá s rozšířením úsekového měření i na ostatní rekonstruované části dálnice D1. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků