Měření na D1: Pokutu dostane 80 tisíc řidičů!

Měření na D1: Pokutu dostane 80 tisíc řidičů!

Ministerstvo dopravy zveřejnilo statistiku měření rychlosti na opravovaném úseku dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Právě tento úsek byl prvním, na kterém byly radary spuštěny.

V období od 1. června do 15. srpna zde jelo rychleji než povolenou osmdesátkou 80 tisíc řidičů. To odpovídá 2,9 procentu aut projíždějících modernizovaným úsekem na 178. – 182. kilometru D1.

Resort zatím hodnotí měření kladně: „Nehody v uzavírkách nebo v jejich blízkosti jsou častým důvodem dopravních komplikací na nejvytíženější české dálnici. Dodržování rychlosti ve zúženích je důležité pro větší bezpečnost řidičů, plynulejší provoz na D1 a menší riziko nehod,“ hodnotí první měsíce fungování úsekového měření rychlosti ministr dopravy Dan Ťok.

Odkud přijde pokuta?

Podněty policie pro podezření ze spáchání přestupku vyřizují příslušné obce s rozšířenou působností. Ve směru na Prahu jde o obec Rosice, ve směru na Brno o obec Šlapanice. Obě města vyřizují přestupky postupně a podle prvních odhadů pokutu za rychlejší jízdu platí až 80 procent lidí, kteří dostanou výzvu k vyřešení přestupku určenou provozovateli vozidla. 

Podle policie v období s instalovaným úsekovým měřením  klesl počet dopravních nehod. K těm podle ministerstva docházelo v důsledku nezvládnutí řízení ve zúžených místech, například při nárazu do dočasných svodidel. Zklidnění dopravy v měřeném úseku nyní prý přispělo k tomu, že projíždějící riskantní manévry omezili.

Statistiky tento trend potvrzují: zatímco v období před úsekovým měřením rychlosti se stalo v obou směrech od března do května dohromady 34 nehod, po zavedení radarů se zde bouralo dvaadvacetkrát, což je o třetinu méně.

„Drtivá většina řidičů reaguje na upozornění o měřeném úseku snížením rychlosti na dovolený limit. Ubylo řidičů, kteří jej v měřeném úseku překračují výrazně nebo si vynucují uvolnění levého jízdního pruhu,“ dodává ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.

Do budoucna se počítá s rozšířením úsekového měření i na ostatní rekonstruované části dálnice D1. 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky