Měření na D1: Pokutu dostane 80 tisíc řidičů!

Měření na D1: Pokutu dostane 80 tisíc řidičů!

Ministerstvo dopravy zveřejnilo statistiku měření rychlosti na opravovaném úseku dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Právě tento úsek byl prvním, na kterém byly radary spuštěny.

V období od 1. června do 15. srpna zde jelo rychleji než povolenou osmdesátkou 80 tisíc řidičů. To odpovídá 2,9 procentu aut projíždějících modernizovaným úsekem na 178. – 182. kilometru D1.

Resort zatím hodnotí měření kladně: „Nehody v uzavírkách nebo v jejich blízkosti jsou častým důvodem dopravních komplikací na nejvytíženější české dálnici. Dodržování rychlosti ve zúženích je důležité pro větší bezpečnost řidičů, plynulejší provoz na D1 a menší riziko nehod,“ hodnotí první měsíce fungování úsekového měření rychlosti ministr dopravy Dan Ťok.

Odkud přijde pokuta?

Podněty policie pro podezření ze spáchání přestupku vyřizují příslušné obce s rozšířenou působností. Ve směru na Prahu jde o obec Rosice, ve směru na Brno o obec Šlapanice. Obě města vyřizují přestupky postupně a podle prvních odhadů pokutu za rychlejší jízdu platí až 80 procent lidí, kteří dostanou výzvu k vyřešení přestupku určenou provozovateli vozidla. 

Podle policie v období s instalovaným úsekovým měřením  klesl počet dopravních nehod. K těm podle ministerstva docházelo v důsledku nezvládnutí řízení ve zúžených místech, například při nárazu do dočasných svodidel. Zklidnění dopravy v měřeném úseku nyní prý přispělo k tomu, že projíždějící riskantní manévry omezili.

Statistiky tento trend potvrzují: zatímco v období před úsekovým měřením rychlosti se stalo v obou směrech od března do května dohromady 34 nehod, po zavedení radarů se zde bouralo dvaadvacetkrát, což je o třetinu méně.

„Drtivá většina řidičů reaguje na upozornění o měřeném úseku snížením rychlosti na dovolený limit. Ubylo řidičů, kteří jej v měřeném úseku překračují výrazně nebo si vynucují uvolnění levého jízdního pruhu,“ dodává ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.

Do budoucna se počítá s rozšířením úsekového měření i na ostatní rekonstruované části dálnice D1. 

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský