Měření na D1: Pokutu dostane 80 tisíc řidičů!

Měření na D1: Pokutu dostane 80 tisíc řidičů!

Ministerstvo dopravy zveřejnilo statistiku měření rychlosti na opravovaném úseku dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Právě tento úsek byl prvním, na kterém byly radary spuštěny.

V období od 1. června do 15. srpna zde jelo rychleji než povolenou osmdesátkou 80 tisíc řidičů. To odpovídá 2,9 procentu aut projíždějících modernizovaným úsekem na 178. – 182. kilometru D1.

Resort zatím hodnotí měření kladně: „Nehody v uzavírkách nebo v jejich blízkosti jsou častým důvodem dopravních komplikací na nejvytíženější české dálnici. Dodržování rychlosti ve zúženích je důležité pro větší bezpečnost řidičů, plynulejší provoz na D1 a menší riziko nehod,“ hodnotí první měsíce fungování úsekového měření rychlosti ministr dopravy Dan Ťok.

Odkud přijde pokuta?

Podněty policie pro podezření ze spáchání přestupku vyřizují příslušné obce s rozšířenou působností. Ve směru na Prahu jde o obec Rosice, ve směru na Brno o obec Šlapanice. Obě města vyřizují přestupky postupně a podle prvních odhadů pokutu za rychlejší jízdu platí až 80 procent lidí, kteří dostanou výzvu k vyřešení přestupku určenou provozovateli vozidla. 

Podle policie v období s instalovaným úsekovým měřením  klesl počet dopravních nehod. K těm podle ministerstva docházelo v důsledku nezvládnutí řízení ve zúžených místech, například při nárazu do dočasných svodidel. Zklidnění dopravy v měřeném úseku nyní prý přispělo k tomu, že projíždějící riskantní manévry omezili.

Statistiky tento trend potvrzují: zatímco v období před úsekovým měřením rychlosti se stalo v obou směrech od března do května dohromady 34 nehod, po zavedení radarů se zde bouralo dvaadvacetkrát, což je o třetinu méně.

„Drtivá většina řidičů reaguje na upozornění o měřeném úseku snížením rychlosti na dovolený limit. Ubylo řidičů, kteří jej v měřeném úseku překračují výrazně nebo si vynucují uvolnění levého jízdního pruhu,“ dodává ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.

Do budoucna se počítá s rozšířením úsekového měření i na ostatní rekonstruované části dálnice D1. 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků