i v evropě udělali tři prototypy hybridu s naftovým motorem (7místnej van, 5místné taxi se solarními panely na střeše a pick-up), byl to v roce 1996 sachsenring uni1 e-tdi s motorem z audi (1.9).od té doby už po nich není vidu ani slechu. a kdopak ví, co vyráběl sachsenring před revolucí ve zwickau....trabanty.
tak tohle je fakt pěkná kára (až na tu naftu)
tak tohle byl fakt pěknej příspěvek (až na toho koffra)
polip mi hnupe
Není náhodou zrovna v Kalifornii zakázenej?
No třeba v emisích "skleníkových" plynů je na tom diesel lépe než benzín. Jenomže právě Američany rozhodně není možné podezírat ze snahy za snižování jejich produkce.
V poslednom case sa mi zda ze amici su v zavadzani hybridnych a tym aj ekologickych aut podstatne dalej ako europania. Samozrejme robia to po svojom, integruju do velkych aut.
Tak a teraz ma mozu antiamerikanisti ukamenovat.
Ford nakoupil hybridní technologie u Toyoty, takže ne Američan, ale nakonec Japonec. Ten hybrid bude stejný jako u Toyoty DYNA, která už rok v Japonsku jezdí a prodává se. Mimochodem, Ford nakoupil naftové vstřikování u japonského DENSA a to zároveň vyrábí řídící jednotky, elektroniku, senzory a DPNR katalyzátory pro Toyotu (známý systém pro D4D D-KAT.)
To je sice pekne ale v konecnom dosledku to vedie k tomu, ze v amerike bude jazdit viac hybridov ako v europe.
Je otázkou velice krátkého času kdy budou v Evropě postaveny dieselové hybridy proti benzínovým, vývoj dieselů stál moc peněz na to, aby automobilky jao VW, PSA a Renault nechaly ovládnout trh nějaké benzínové hybridy. Toyota má tu výhodu, že může promptně reagovat, má již funkční a vyzkoušené jak benzínové tak dieselové hybridy. Nyní v záplavě korejské a v budoucnosti čínské provenience nezbývá než v Evropě přijít s vysoce "vymakanými" systémy - na to Číňani a Korejci nebudou schopni dlouho zareagovat. Nakonec Japonecjá to furt říkám.
Kalifornie zprisnuje emisni limity a jeji guverner, Mr. Terminator, stavi sit stanic urcenych pro hybridy.. Ja v tom nevidim naprosto zadne spojeni, vy ano? .)
Mam nejasny pocit, ze stavi sit cerpacich stanic na vodik.
Presne tak hybrid ziadnu specialnu cerpacku nepotrebuje.
Americke automobilky su donutene vyrabat aj vozidla s velmi nizkou spotrebou pretoze podla normy CAFE (Corporate Average Fuel Economy) musia mat vsetky novo predane vozidla dojazd minimalne 27.5gal/mil. Pokial viem v EU nic podobne neexistuje.
tomu nějak nerozumím, ty si myslíš že toyota tundra a hummer spotřebují na 100 km pouhých 8l???
Nie, je to v ramci jednej znacky. Urobi sa priemer spotreby vsetkych modelov a musi byt vyssi ako spomenutych 27.5mil/gal.
A on Hummer vyrábí nějaká lidová vozítka, která by mu snižovala průměr?
To asi myslí průměr z 3,5 litrových a 6 litrových motorů, to musí dát 8 litrů, to je přec jasný!!!
http://www.ita.doc.gov/td/auto/cafe.html
Tak teraz sa budem smiat ja. Ak teda vie pan vseveduci po anglicky.
Pánko vie po anglicky ( aj po slovensky ). Nevím kde si vzal 27,5gal/mil, když je to obráceně - 27,5 mpg (na té stránce se to píše!) neboli miles per gallon neboli mílí na gallon. Ty jsi napsal 27,5 gallonů na 1 míli, což je skutečně srandovní číslo, protože by to znamenalo cca spotřebu 100 litrů benzínu na 1,8 km, hu !!! V každém případě děkuji, stránka je zajímavá !
Míle je 1,6 km.
Sorry, mala chyba pri prepise ale vyznam sme pochopili a o to ide.
Do prdele, teraz si uvedomujem, ze som to napisal aj do semestralky .
Ten odkaz staví diskuzi do trošku jiného světla. Nepíše se v něm:"Americke automobilky su donutene vyrabat aj vozidla s velmi nizkou spotrebou pretoze podla normy CAFE (Corporate Average Fuel Economy) musia mat vsetky novo predane vozidla dojazd minimalne 27.5gal/mil."Ve skutečnosti to je tak, že průměrná spotřeba všech osobních aut prodaných v USA od konkrétního výrobce MÁ splňovat max.spotřebu 27,5MPG (v přepočtu 8,559l/100km). Pokud není tato hranice dodržena, je výrobce sankcionován poplatkem 5$ za každých 0.1MPG a prodané auto nad limit. V konkrétním případě Hummeru ovšem není jasné, jestli vůbec spadá do kategorie "osobní auto" nebo "dodávka do 8500 liber", která má limit 20,7MPG.
Tomu říkám diskuze, to se tady často nevidí... Potom je to ovšem jen populistická hra se slovy (v USA), zatímco evropští výrobci SKUTEČNĚ snižují dramaticky emise (jak pro benzín tak pro diesel) a přitom úpí, protože auta musí stát zhruba stejné peníze ale přitom výrobci aut musí dávat dražší technologie, v důsledku toho mají nižší marže...
Lenze toto je federalna norma. V Californii plati podstatne prisnejsie normy na emisie. A ziadna automobilka si nemoze dovolit vynechat taky stat ako je California.
A právě v Kalifornii američtí výrobci brzy tvrdě narazí. Protože klidně spí, zatímco Japonci tvrdě makají va VŠECH frontách (vodík, hybrid benzín, hybrid diesel ap.). Pouze Ford nakoupil hybridní technologii od Toyoty, zatímco GM se příliš soustředí na vodík...Až zas budeš psát nějakou práci, mohl bych ti dodat nějaké zajímavé info přímo od pramene. Zdravím.
Hybrid je pouze mezistupeň - z nouze ctnost, navíc ve stávající formě ne moc použitelný (snížení spotřeby i dojezd na aku minimální).
To je někde okolo 8,5litru na 100km. Evropa to řeší po svém - velkým zdaněním paliva....
Není, ale normální diesely tam nesmí kvůli emisním. Hybrid by projít mohl.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.