Mercier-Jones Supercraft má být Veyronem mezi vznášedly

Chicagská společnost Mercier-Jones připravuje už pro letošní rok fantastický stroj, jenž by teoreticky mohl dostat vznášedla na ulice…

Vznášedlo v běžném provozu, to je zatím stále docela sci-fi, ovšem nelze vyloučit, že bychom se podobných strojů v praxi nemohli brzy dočkat. Žádné plány na sériovou výrobu zatím známy nejsou, ale vzpomeňme třeba projekt vznášedla Volkswagen v soutěži PCP. Nyní přichází americká společnost Mercier-Jones, jež hodlá už v letošním roce zkoušet nové osobní vznášedlo Supercraft. Do konce roku 2014 má v několika sériích vzniknout zhruba 60 těchto strojů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercier-Jones Supercraft může vypadat trochu jako automobil, ale vznáší se na vzduchovém polštáři
 

Novinka má být „Veyronem mezi vznášedly“, tedy čímsi, co se v dané kategorii obecně považuje za „nejrychlejší“. Supercraft má dosáhnout rychlosti skoro 130 km/h, což by s přehledem postačilo k překonání dosavadního rekordu v rychlosti vznášedla, jenž činí 90,53 km/h. Při cestovní rychlosti 64 km/h má Supercraft nabídnout jízdní dosah přes 190 km. Suchá hmotnost tohoto stroje má přitom činit jen necelých 320 kg a výrobce slibuje poměr tahu k hmotnosti v úrovni 0,208, což je srovnatelná hodnota jako u „neviditelného“ bombardéru Northrop Grumman B-2 Spirit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vprůběhu letošního roku prý vznikne 60 exemplářů tohoto stroje

Model Mercier-Jones Supercraft počítá s trubkovým hliníkovým rámem a karoserií z kompozitů. O pohon se postará blíže nespecifikovaná sestava li-ionových baterií, dvojice elektromotorů a dvourotorového motoru s výkonem 60 koní (44 kW), Supercraft má cestovat na vzduchovém polštáři při světlé výšce kolem 180 mm. Podle vyjádření firmy Mercier-Jones má její produkt vynikat schopností rychlých přesunů na různorodých površích včetně ledu, písku a vody.
 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků