Mercier-Jones Supercraft má být Veyronem mezi vznášedly

Chicagská společnost Mercier-Jones připravuje už pro letošní rok fantastický stroj, jenž by teoreticky mohl dostat vznášedla na ulice…

Vznášedlo v běžném provozu, to je zatím stále docela sci-fi, ovšem nelze vyloučit, že bychom se podobných strojů v praxi nemohli brzy dočkat. Žádné plány na sériovou výrobu zatím známy nejsou, ale vzpomeňme třeba projekt vznášedla Volkswagen v soutěži PCP. Nyní přichází americká společnost Mercier-Jones, jež hodlá už v letošním roce zkoušet nové osobní vznášedlo Supercraft. Do konce roku 2014 má v několika sériích vzniknout zhruba 60 těchto strojů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercier-Jones Supercraft může vypadat trochu jako automobil, ale vznáší se na vzduchovém polštáři
 

Novinka má být „Veyronem mezi vznášedly“, tedy čímsi, co se v dané kategorii obecně považuje za „nejrychlejší“. Supercraft má dosáhnout rychlosti skoro 130 km/h, což by s přehledem postačilo k překonání dosavadního rekordu v rychlosti vznášedla, jenž činí 90,53 km/h. Při cestovní rychlosti 64 km/h má Supercraft nabídnout jízdní dosah přes 190 km. Suchá hmotnost tohoto stroje má přitom činit jen necelých 320 kg a výrobce slibuje poměr tahu k hmotnosti v úrovni 0,208, což je srovnatelná hodnota jako u „neviditelného“ bombardéru Northrop Grumman B-2 Spirit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vprůběhu letošního roku prý vznikne 60 exemplářů tohoto stroje

Model Mercier-Jones Supercraft počítá s trubkovým hliníkovým rámem a karoserií z kompozitů. O pohon se postará blíže nespecifikovaná sestava li-ionových baterií, dvojice elektromotorů a dvourotorového motoru s výkonem 60 koní (44 kW), Supercraft má cestovat na vzduchovém polštáři při světlé výšce kolem 180 mm. Podle vyjádření firmy Mercier-Jones má její produkt vynikat schopností rychlých přesunů na různorodých površích včetně ledu, písku a vody.
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků