Mercier-Jones Supercraft má být Veyronem mezi vznášedly

Chicagská společnost Mercier-Jones připravuje už pro letošní rok fantastický stroj, jenž by teoreticky mohl dostat vznášedla na ulice…

Vznášedlo v běžném provozu, to je zatím stále docela sci-fi, ovšem nelze vyloučit, že bychom se podobných strojů v praxi nemohli brzy dočkat. Žádné plány na sériovou výrobu zatím známy nejsou, ale vzpomeňme třeba projekt vznášedla Volkswagen v soutěži PCP. Nyní přichází americká společnost Mercier-Jones, jež hodlá už v letošním roce zkoušet nové osobní vznášedlo Supercraft. Do konce roku 2014 má v několika sériích vzniknout zhruba 60 těchto strojů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercier-Jones Supercraft může vypadat trochu jako automobil, ale vznáší se na vzduchovém polštáři
 

Novinka má být „Veyronem mezi vznášedly“, tedy čímsi, co se v dané kategorii obecně považuje za „nejrychlejší“. Supercraft má dosáhnout rychlosti skoro 130 km/h, což by s přehledem postačilo k překonání dosavadního rekordu v rychlosti vznášedla, jenž činí 90,53 km/h. Při cestovní rychlosti 64 km/h má Supercraft nabídnout jízdní dosah přes 190 km. Suchá hmotnost tohoto stroje má přitom činit jen necelých 320 kg a výrobce slibuje poměr tahu k hmotnosti v úrovni 0,208, což je srovnatelná hodnota jako u „neviditelného“ bombardéru Northrop Grumman B-2 Spirit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vprůběhu letošního roku prý vznikne 60 exemplářů tohoto stroje

Model Mercier-Jones Supercraft počítá s trubkovým hliníkovým rámem a karoserií z kompozitů. O pohon se postará blíže nespecifikovaná sestava li-ionových baterií, dvojice elektromotorů a dvourotorového motoru s výkonem 60 koní (44 kW), Supercraft má cestovat na vzduchovém polštáři při světlé výšce kolem 180 mm. Podle vyjádření firmy Mercier-Jones má její produkt vynikat schopností rychlých přesunů na různorodých površích včetně ledu, písku a vody.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků