Mercedesy třídy A a B přijíždí jako plug-in hybridy. Na elektřinu ujedou až 69 km

Mercedes-Benz dále elektrifikuje své portfolio modelů a plug-in hybridní ústrojí teď dostávají i vozy třídy A a B.

Hatchback a sedan třídy A i MPV třídy B nyní uvidíte v nabídce rovněž s označením 250 e a znaky EQ Power. Takto bude Mercedes označovat novinky s plug-in hybridním ústrojím, u kterých je čtyřválcové třináctistovce k pomoci elektromotor s akumulátorem o kapacitě 15,6 kWh. Ve výsledku tak hybridní „ačka“ a „béčko“ zajistí kombinovaný výkon 160 kW (217 koní) a točivý moment 450 N.m.

Motor je standardně spojen s osmistupňovým automatem. V případě hatchbacku A 250 e pak mluvíme o zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,6 sekundy (sedan 6,7 sekundy), zatímco B 250 e akceleruje na stovku za 6,8 vteřiny. Maximální rychlosti jsou zcela dostatečnými 235 km/h, respektive 240 km/h u třídy A sedan.

Stylový Mercedes-Benz GLB má české ceny. Pod 900.000 Kč se nemá šanci vejít

Stylový Mercedes-Benz GLB má české ceny. Pod 900.000 Kč se nemá šanci vejít

Čistě na elektřinu přitom můžete jet až do rychlosti 140 km/h, kdy Mercedes udává dojezd v elektrickém režimu a podle WLTP mezi 60 až 68 km (v hatchbacku A 250 e), 61 až 69 km (v sedanu A 250 e) a mezi 56 až 67 km (v B 250 e). U všech modelů je uváděna kombinovaná spotřeba paliva v rozmezí 1,4 až 1,6 litru na 100 km.

Baterky v kompaktních Mercedesech pak nabijete AC Wallbox nabíječkou z 10 % kapacity na 100 % za přibližně 1 hodinu a 45 minut. U DC rychlonabíječky uvádí Mercedes dobití z 10 % kapacity na 80 % za asi 25 minut. Zástrčka pro nabíjení je umístěna na protější straně dvířek palivové nádrže.  

BMW 330e přijíždí na český trh. Na elektřinu ujede až 66 km, bude k mání i jako kombi

BMW 330e přijíždí na český trh. Na elektřinu ujede až 66 km, bude k mání i jako kombi

Automobilka rovněž vyzdvihuje, že objemy zavazadlových prostorů všech tří hybridů byly zástavbou baterií zmenšeny jen minimálně, a to díky jinak řešenému výfukovému potrubí. Koncovku výfuku s tlumičem totiž nenajdete na zádi vozu, ale končí zkráceně uprostřed vozu pod podlahou (viz galerie). Přesné údaje o objemu kufrů však Mercedes zatím nezveřejnil.

České ceny nových hybridů ještě neznáme, pouze víme, že v Německu bude hatchback A 250 e začínat na částce 36.943 euro (asi 950 tisíc korun) a sedan A 250 e na částce 37.300 euro (asi 958 tisíc korun). Větší B 250 e odstartuje na ceně 37.663 euro (asi 968 tisíc korun).

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků