Mercedes-Benz dále elektrifikuje své portfolio modelů a plug-in hybridní ústrojí teď dostávají i vozy třídy A a B.
Hatchback a sedan třídy A i MPV třídy B nyní uvidíte v nabídce rovněž s označením 250 e a znaky EQ Power. Takto bude Mercedes označovat novinky s plug-in hybridním ústrojím, u kterých je čtyřválcové třináctistovce k pomoci elektromotor s akumulátorem o kapacitě 15,6 kWh. Ve výsledku tak hybridní „ačka“ a „béčko“ zajistí kombinovaný výkon 160 kW (217 koní) a točivý moment 450 N.m.
Motor je standardně spojen s osmistupňovým automatem. V případě hatchbacku A 250 e pak mluvíme o zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,6 sekundy (sedan 6,7 sekundy), zatímco B 250 e akceleruje na stovku za 6,8 vteřiny. Maximální rychlosti jsou zcela dostatečnými 235 km/h, respektive 240 km/h u třídy A sedan.
Čistě na elektřinu přitom můžete jet až do rychlosti 140 km/h, kdy Mercedes udává dojezd v elektrickém režimu a podle WLTP mezi 60 až 68 km (v hatchbacku A 250 e), 61 až 69 km (v sedanu A 250 e) a mezi 56 až 67 km (v B 250 e). U všech modelů je uváděna kombinovaná spotřeba paliva v rozmezí 1,4 až 1,6 litru na 100 km.
Baterky v kompaktních Mercedesech pak nabijete AC Wallbox nabíječkou z 10 % kapacity na 100 % za přibližně 1 hodinu a 45 minut. U DC rychlonabíječky uvádí Mercedes dobití z 10 % kapacity na 80 % za asi 25 minut. Zástrčka pro nabíjení je umístěna na protější straně dvířek palivové nádrže.
Automobilka rovněž vyzdvihuje, že objemy zavazadlových prostorů všech tří hybridů byly zástavbou baterií zmenšeny jen minimálně, a to díky jinak řešenému výfukovému potrubí. Koncovku výfuku s tlumičem totiž nenajdete na zádi vozu, ale končí zkráceně uprostřed vozu pod podlahou (viz galerie). Přesné údaje o objemu kufrů však Mercedes zatím nezveřejnil.
České ceny nových hybridů ještě neznáme, pouze víme, že v Německu bude hatchback A 250 e začínat na částce 36.943 euro (asi 950 tisíc korun) a sedan A 250 e na částce 37.300 euro (asi 958 tisíc korun). Větší B 250 e odstartuje na ceně 37.663 euro (asi 968 tisíc korun).