Mercedesy AMG jdou na dračku, firma hlásí rekord

Rok 2013 byl nejúspěšnější v dosavadní historii značky Mercedes-AMG. Divize specializovaná na sportovní modely dodala zákazníkům po celém světě 32 200 nových aut. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-AMG loni rozšířil nabídku o nové čtyřkolky, od třídy A až po třídu S

Největšími trhy jsou pro AMG Spojené státy, Německo a Velká Británie. Hnacím motorem růstu je podle mateřské automobilky Daimler rozšíření nabídky modelů s pohonem všech kol 4Matic. Populární E 63 AMG i CLS 63 AMG jsou od loňského roku k dostání nejen s ortodoxním zadním pohonem, ale také „ve čtyřkolce“. 

V portfoliu AMG přibyla ještě dvojice kompaktů s vysokovýkonnnými čtyřválcovými motory: A 45 AMG a CLA 45 AMG. Viz:

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Doprodával se i sportovní Mercedes SLS AMG, který konstrukčně nevychází ze žádného modelu značky Mercedes-Benz. AMG již potvrdilo, že v letošním roce představí nový sportovní model se svébytnou konstrukcí.

Firmu AMG založili v roce 1967 Hans Werner Aufrecht and Erhard Melcher. Zpočátku se orientovala na motoristický sport, později však začala nabízet i sportovní úpravy silničních Mercedesů. Už v roce 1990 získal kontrolní balík Daimler, který se v roce 2005 stal jediným majitelem. Dnes společnost se sídlem v německém Affalterbachu zaměstnává více než 1200 lidí.

AMG slaví 45 let. Představujeme 9 klíčových modelů značky

AMG slaví 45 let. Představujeme 9 klíčových modelů značky

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků