Mercedes zvažuje třídu X s osmiválcem. Důvodem je i Volkswagen Amarok

Německá autmobilka se prý nechce spokojit se šestiválcovou verzí třídy X. Ve hře je prý také použití osmiválcového agregátu.

Mercedesu očividně šestiválec nestačí. Právě po odhalení třídy X se šestiválcem se inženýr Frank Schumacher pro web Drive.com.au rozpovídal o dalších plánech automobilky. Ta se prý chce nejen vyrovnat Volkswagenu Amarok V6, ale také jej přebít.

Realitou by se tak měl stát pick-up třídy X s osmiválcovým agregátem pod kapotou. "Pokud budou zákazníci požadovat osmiválec, pravděpodobně jej budeme mít," řekl Frank Schumacher, hlavní inženýr třídy X. 

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Zajímavostí ale je, že Mercedes vyloučil verzi AMG. Schumacher se také negativně stavěl k použití robustního osmiválce bi-turbo o objemu 4,0 litru. Hlavní modely německé značky používají mírně utlumenou verzi stejného motoru. Najdete jej třeba v modelu S 560, který nabízí výkon 345 kW a točivý moment 700 N.m. 

"Určitě to dokážeme. Otázkou jen je, jaký osmiválec chcete použít. Můžete tam dát například šestilitr, ale zatím žádný plán neexistuje."

Myšlenka osmiválce by jen podpořila zájem automobilky o vysocevýkonné off-roady. Skvělým příkladem je model G 65 s dvanáctiválcem o objemu 6,0 litru. Schumacher ale připouští, že to by bylo pro jiný trh. 

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků