Mercedes zaměstná více lidí na linkách místo robotů. Chce vyšší kvalitu

Různé kombinace individuálních doplňků nevyhovují montážním robotům. Místo nich tak musí nastoupit lidská síla.
Mercedes zaměstná více lidí na linkách místo robotů. Chce vyšší kvalitu

Robot je skvělý vynález. Nezaspí do práce, není na nemocenské, nepřijde do zaměstnání opilý, nejde na mateřskou, nepotřebuje dvanáctkrát během pracovní doby na záchod či kouřit a nestávkuje. Automatizace má při sériové výrobě aut nezastupitelné místo, jenže všechno má své hranice. Ty teď objevil Mercedes.

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Německá automobilka se rozhodla na některých úsecích naopak nahradit roboty lidskou pracovní silou. Důvod je poměrně prostý. Nová generace aut nabízí tak obrovské množství individuálních doplňků, že s tím roboti nestačí držet krok. Spolehlivější je takové doplňky montovat ručně.

Roboti se totiž neradi adaptují. Nejefektivněji podle Mercedesu pracují, když se nemusí „učit“ nové úkony. Robot pracuje nejspolehlivěji v momentě, kdy ho necháte dělat jednu a tu samou věc neustále pořád dokola. Jenže dnes sotva přijedou na výrobní lince za sebou dvě stejná auta.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Například montáž interiéru se tak u Mercedesu bez lidské práce neobejde. Těch individuálních doplňků a kombinací je tolik, že by si s tím roboti zkrátka nevěděli rady. Mercedes proto nadále věří, že je lidská ruka pro takovou práci lepší. Je flexibilnější, umí se přizpůsobit měnícím podmínkám a dokáže sama vyřešit drobné problémy.

Automobilka Mercedes-Benz samozřejmě hledá i nové cesty, jak například „polidštit“ montážní roboty. Cílem je vytvořit stroj, který nebude muset pracovat za ochrannou klecí, ale bude fungovat v součinnosti s člověkem přímo na výrobní lince.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky