Ta přístrojovka je možná revoluční, ale zároveň hnusná. Designová dehonestace interieru.To není možnost si objednat jinou ( klasickou) alternativu?
například digitální rádio, navigaci, rozhraní pro smartphony či další aplikace... ...tak jistě a další válce, větší nádrž. Když vám tam nikdo ten konetor a anténu tam nenamontuje, tak si ho Interfernétu nestáhnete.
Jiste, o tomhle se mluvi v automotive jiz dlouho. To je take duvod, proc vyrobci tak horecne pracuji na zabudovani vsech tech infotainmentovych a podpurnych SW (s/h)racek do aut.Vzpomenete-li na pristup automobilek k infotainmentu pred 15 lety, je to zasadni zmena. Tehdy bylo na palube auta leda tak (nekdy i solidni) audio a k cemukoliv jinemu byly vyrobci velice neochotni. Kdo neco vic ve voze potrebuje? Zmena nastala s uvedomenim si moznosti, ze by se infotainment dal vyuzit k dalsimu zdimani penez. Podobne jako to dela Google, Apple, Micro$oft a dalsi.Myslim, ze do budoucna lze ocekavat takove libustky jako napriklad predplatne za funkci vyhrivani sedacek, automaticke propinani svetel a podobne. Pokud k teto prodejni strategii budou zakaznici indiferentni ci dokonce budou reagovat pozitivne, bude mozne dockat se jeste vetsich absurdit.Osobne povazuji za jakekoliv blokovani funkci zakoupeneho produktu za braneni vykonu vlastnickych prav. Koupeny vyrobek se se vsim vsudy stava mym majetkem a je mym pravem nakladat s nim dle sve libosti. V okamziku, kdy u vyrobku musim platit za jeho uzivani, nelze prece vubec hovorit o vlastnictvi.
Předplatné funkcí? Jako že mi bude software blokovat tlačítko na sedačce, abych si nezapnul topení pod zadkem? Panejo, vždyť to půjde vždycky tak snadno obejít...Jinak nemáš pravdu, auto obvykle nemá všechny funkce v sobě s tím, že jsou jen softwarově blokované. Často se liší ta nejdůležitější věc, samotný počítač řídicí jednotky. Jiná pro jednodušší verze, jiná pro vybavené. To je vidět potom při pořizování náhradních dílů.
Když si kupujete SW na PC, tak má také vývojář vytvořený kompletní software, ale za méně peněz vám prodá baliček s méně funkcemi. Také byste to zakázal?
Pardon, on nekdo mluvil o zakazu? Kde?Aha. A muzete mi prosim rici, ktery ze SW to kupujete? Moc by mne zajimalo kteryzto SW se, dle vaseho nazoru, stava vasim vlastnictim.
Že by niečo také Mercedes odkopíroval od "neschopnej" Tesly, ktorá to už pár rokov praktizuje? :-)Veľkí hráči v automobilovom priemysle až teraz prichádzajú na to, čo pochopil E.Musk už dávno: že je jednoduchšie a lacnejšie vyrábať auto s (takmer) kompletne zabudovanou elektrickou výbavou ako vyrábať stovky a stovky rôznych variantov. Kľúčom ku všetkému je matematika. Predstavme si auto, ktoré má 15 prvkov príplatkovej výbavy. Samozrejme je ich zvyčajne podstatne viac. Ale rátajme len s 15imi. Koľko vzájomných kombinácií vo výrobe môže nastať? 15! = 1 300 miliárd. Na každého človeka na planéte by tak pripadlo takmer 200 možných kombinácií.A tak je jednoduchšie - hlavne z hľadiska logistiky - dať do auta všetko a majiteľovi "odomknúť" len to, čo si zaplatí...
To hej, stiahnut digitalne radio cez internet, to dokaze len Mercedes :)Inymi slovami, hardware v aute je, akurat si Mercedes dovoli vypytat peniaze za to, ze to softverovo odblokuje.
tak hlavně, že ostatní to nedělají (sarkasmus)
Ale jen Mercedes to přiznal otevřeně. Fakt je, že pro spoustu funkcí ten hardware v autě tak či tak je. Pak už se auto liší jen jinou řídicí jednotkou.I když, jsou třeba u aut s XDS nebo jinou verzi elektronického přibrzďování kolo silnější brzdy? Nebo se na to prostě kašle s tím, že to nějak vydrží? V běžné specifikaci se to najít nedá.
"Mercedes_Pack_ALL_UNLOCKED_2019" již brzy na ulož.to....:-D
BFU to mozna stahne, ale uz nenahraje. To mu za prachy bude muset udelat nejaky sikula ;-)
BFU už objevily přípojky a prohání si řídící jednotku přes mobily...jako fakt...tohle taky vykoumou...
Novaprilezitost pro 'sprymare' a zmrdy, BFU si zaviruji auta.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.