Mercedes začne nabízet příplatkovou výbavu i po zakoupení auta. O co půjde?

Joe Doe  |  24. 01. 2019 18:46

To hej, stiahnut digitalne radio cez internet, to dokaze len Mercedes :)Inymi slovami, hardware v aute je, akurat si Mercedes dovoli vypytat peniaze za to, ze to softverovo odblokuje.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  24. 01. 2019 19:12

"Mercedes_Pack_ALL_UNLOCKED_2019" již brzy na ulož.to....

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  24. 01. 2019 21:59

BFU to mozna stahne, ale uz nenahraje. To mu za prachy bude muset udelat nejaky sikula

Odpovědět  |   | 
Twan  |  24. 01. 2019 22:24

BFU už objevily přípojky a prohání si řídící jednotku přes mobily...jako fakt...tohle taky vykoumou...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  27. 01. 2019 08:22

Novaprilezitost pro 'sprymare' a zmrdy, BFU si zaviruji auta.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  24. 01. 2019 21:05

tak hlavně, že ostatní to nedělají (sarkasmus)

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2019 11:39

Ale jen Mercedes to přiznal otevřeně. Fakt je, že pro spoustu funkcí ten hardware v autě tak či tak je. Pak už se auto liší jen jinou řídicí jednotkou.I když, jsou třeba u aut s XDS nebo jinou verzi elektronického přibrzďování kolo silnější brzdy? Nebo se na to prostě kašle s tím, že to nějak vydrží? V běžné specifikaci se to najít nedá.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  25. 01. 2019 09:52

Že by niečo také Mercedes odkopíroval od "neschopnej" Tesly, ktorá to už pár rokov praktizuje? Veľkí hráči v automobilovom priemysle až teraz prichádzajú na to, čo pochopil E.Musk už dávno: že je jednoduchšie a lacnejšie vyrábať auto s (takmer) kompletne zabudovanou elektrickou výbavou ako vyrábať stovky a stovky rôznych variantov. Kľúčom ku všetkému je matematika. Predstavme si auto, ktoré má 15 prvkov príplatkovej výbavy. Samozrejme je ich zvyčajne podstatne viac. Ale rátajme len s 15imi. Koľko vzájomných kombinácií vo výrobe môže nastať? 15! = 1 300 miliárd. Na každého človeka na planéte by tak pripadlo takmer 200 možných kombinácií.A tak je jednoduchšie - hlavne z hľadiska logistiky - dať do auta všetko a majiteľovi "odomknúť" len to, čo si zaplatí...

Odpovědět  |   | 
cista variace  |  25. 01. 2019 10:03

Jiste, o tomhle se mluvi v automotive jiz dlouho. To je take duvod, proc vyrobci tak horecne pracuji na zabudovani vsech tech infotainmentovych a podpurnych SW (s/h)racek do aut.Vzpomenete-li na pristup automobilek k infotainmentu pred 15 lety, je to zasadni zmena. Tehdy bylo na palube auta leda tak (nekdy i solidni) audio a k cemukoliv jinemu byly vyrobci velice neochotni. Kdo neco vic ve voze potrebuje? Zmena nastala s uvedomenim si moznosti, ze by se infotainment dal vyuzit k dalsimu zdimani penez. Podobne jako to dela Google, Apple, Micro$oft a dalsi.Myslim, ze do budoucna lze ocekavat takove libustky jako napriklad predplatne za funkci vyhrivani sedacek, automaticke propinani svetel a podobne. Pokud k teto prodejni strategii budou zakaznici indiferentni ci dokonce budou reagovat pozitivne, bude mozne dockat se jeste vetsich absurdit.Osobne povazuji za jakekoliv blokovani funkci zakoupeneho produktu za braneni vykonu vlastnickych prav. Koupeny vyrobek se se vsim vsudy stava mym majetkem a je mym pravem nakladat s nim dle sve libosti. V okamziku, kdy u vyrobku musim platit za jeho uzivani, nelze prece vubec hovorit o vlastnictvi.

Odpovědět  |   | 
Duder  |  25. 01. 2019 11:29

Když si kupujete SW na PC, tak má také vývojář vytvořený kompletní software, ale za méně peněz vám prodá baliček s méně funkcemi. Také byste to zakázal?

Odpovědět  |   | 
seprana ponozka  |  25. 01. 2019 20:34

Pardon, on nekdo mluvil o zakazu? Kde?Aha. A muzete mi prosim rici, ktery ze SW to kupujete? Moc by mne zajimalo kteryzto SW se, dle vaseho nazoru, stava vasim vlastnictim.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2019 11:44

Předplatné funkcí? Jako že mi bude software blokovat tlačítko na sedačce, abych si nezapnul topení pod zadkem? Panejo, vždyť to půjde vždycky tak snadno obejít...Jinak nemáš pravdu, auto obvykle nemá všechny funkce v sobě s tím, že jsou jen softwarově blokované. Často se liší ta nejdůležitější věc, samotný počítač řídicí jednotky. Jiná pro jednodušší verze, jiná pro vybavené. To je vidět potom při pořizování náhradních dílů.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  25. 01. 2019 11:44

například digitální rádio, navigaci, rozhraní pro smartphony či další aplikace... ...tak jistě a další válce, větší nádrž. Když vám tam nikdo ten konetor a anténu tam nenamontuje, tak si ho Interfernétu nestáhnete.

Odpovědět  |   | 
Kaa  |  25. 01. 2019 12:41

Ta přístrojovka je možná revoluční, ale zároveň hnusná. Designová dehonestace interieru.To není možnost si objednat jinou ( klasickou) alternativu?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 61 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků

Nejčtenější články

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlo…

O krádežích nejenom luxusních aut vybavených bezklíčovým odemykáním a startováním už toho bylo napsáno dost. Automobilky však postupně přicházejí s jednoduchým řešením, jak vozidla ochránit.

14.  4.  2019 | | 99 N/A
Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější …

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

12.  4.  2019 | | 34 N/A
Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. H…

Za přímé předchůdce Škody 130 RS lze považovat soutěžní modely 180 a 200 RS. Pokud jde ale o motor či konstrukci chlazení, stotřicítka má mnohem blíže poněkud zapomenuté Škodě 120 S Rallye.

30.  3.  2019 | | 9 N/A
Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je t…

České zastoupení automobilky Dacia zdůrazňuje, že za úspěchem na českém trhu nestojí rozsáhlé mediální kampaně. Značka to zatím letos dotáhla na trojku na českém trhu.

12.  4.  2019 | | 189 N/A
T 603 se narodila v ilegalitě jako Tatra Valuta, komunistickému zákazu navzdory

T 603 se narodila v ilegalitě jako Tatra Va…

Tatra nevyrábí osobní auta už dvacet let, ale jen díky tajnému vývoji Valuty, která předcházela „šestsettrojce“, se tak nestalo už na počátku 50. let. Tvůrcům za tento vzdor hrozily hrdelní tresty, přesto se tehdejší politická garnitura neváhala pochlubit osmiválcovou limuzínou ve světě.

8.  4.  2019 | | 52 N/A