Mercedes začne nabízet příplatkovou výbavu i po zakoupení auta. O co půjde?

Joe Doe  |  24. 01. 2019 18:46

To hej, stiahnut digitalne radio cez internet, to dokaze len Mercedes :)Inymi slovami, hardware v aute je, akurat si Mercedes dovoli vypytat peniaze za to, ze to softverovo odblokuje.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  24. 01. 2019 19:12

"Mercedes_Pack_ALL_UNLOCKED_2019" již brzy na ulož.to....

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  24. 01. 2019 21:59

BFU to mozna stahne, ale uz nenahraje. To mu za prachy bude muset udelat nejaky sikula

Odpovědět  |   | 
Twan  |  24. 01. 2019 22:24

BFU už objevily přípojky a prohání si řídící jednotku přes mobily...jako fakt...tohle taky vykoumou...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  27. 01. 2019 08:22

Novaprilezitost pro 'sprymare' a zmrdy, BFU si zaviruji auta.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  24. 01. 2019 21:05

tak hlavně, že ostatní to nedělají (sarkasmus)

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2019 11:39

Ale jen Mercedes to přiznal otevřeně. Fakt je, že pro spoustu funkcí ten hardware v autě tak či tak je. Pak už se auto liší jen jinou řídicí jednotkou.I když, jsou třeba u aut s XDS nebo jinou verzi elektronického přibrzďování kolo silnější brzdy? Nebo se na to prostě kašle s tím, že to nějak vydrží? V běžné specifikaci se to najít nedá.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  25. 01. 2019 09:52

Že by niečo také Mercedes odkopíroval od "neschopnej" Tesly, ktorá to už pár rokov praktizuje? Veľkí hráči v automobilovom priemysle až teraz prichádzajú na to, čo pochopil E.Musk už dávno: že je jednoduchšie a lacnejšie vyrábať auto s (takmer) kompletne zabudovanou elektrickou výbavou ako vyrábať stovky a stovky rôznych variantov. Kľúčom ku všetkému je matematika. Predstavme si auto, ktoré má 15 prvkov príplatkovej výbavy. Samozrejme je ich zvyčajne podstatne viac. Ale rátajme len s 15imi. Koľko vzájomných kombinácií vo výrobe môže nastať? 15! = 1 300 miliárd. Na každého človeka na planéte by tak pripadlo takmer 200 možných kombinácií.A tak je jednoduchšie - hlavne z hľadiska logistiky - dať do auta všetko a majiteľovi "odomknúť" len to, čo si zaplatí...

Odpovědět  |   | 
cista variace  |  25. 01. 2019 10:03

Jiste, o tomhle se mluvi v automotive jiz dlouho. To je take duvod, proc vyrobci tak horecne pracuji na zabudovani vsech tech infotainmentovych a podpurnych SW (s/h)racek do aut.Vzpomenete-li na pristup automobilek k infotainmentu pred 15 lety, je to zasadni zmena. Tehdy bylo na palube auta leda tak (nekdy i solidni) audio a k cemukoliv jinemu byly vyrobci velice neochotni. Kdo neco vic ve voze potrebuje? Zmena nastala s uvedomenim si moznosti, ze by se infotainment dal vyuzit k dalsimu zdimani penez. Podobne jako to dela Google, Apple, Micro$oft a dalsi.Myslim, ze do budoucna lze ocekavat takove libustky jako napriklad predplatne za funkci vyhrivani sedacek, automaticke propinani svetel a podobne. Pokud k teto prodejni strategii budou zakaznici indiferentni ci dokonce budou reagovat pozitivne, bude mozne dockat se jeste vetsich absurdit.Osobne povazuji za jakekoliv blokovani funkci zakoupeneho produktu za braneni vykonu vlastnickych prav. Koupeny vyrobek se se vsim vsudy stava mym majetkem a je mym pravem nakladat s nim dle sve libosti. V okamziku, kdy u vyrobku musim platit za jeho uzivani, nelze prece vubec hovorit o vlastnictvi.

Odpovědět  |   | 
Duder  |  25. 01. 2019 11:29

Když si kupujete SW na PC, tak má také vývojář vytvořený kompletní software, ale za méně peněz vám prodá baliček s méně funkcemi. Také byste to zakázal?

Odpovědět  |   | 
seprana ponozka  |  25. 01. 2019 20:34

Pardon, on nekdo mluvil o zakazu? Kde?Aha. A muzete mi prosim rici, ktery ze SW to kupujete? Moc by mne zajimalo kteryzto SW se, dle vaseho nazoru, stava vasim vlastnictim.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2019 11:44

Předplatné funkcí? Jako že mi bude software blokovat tlačítko na sedačce, abych si nezapnul topení pod zadkem? Panejo, vždyť to půjde vždycky tak snadno obejít...Jinak nemáš pravdu, auto obvykle nemá všechny funkce v sobě s tím, že jsou jen softwarově blokované. Často se liší ta nejdůležitější věc, samotný počítač řídicí jednotky. Jiná pro jednodušší verze, jiná pro vybavené. To je vidět potom při pořizování náhradních dílů.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  25. 01. 2019 11:44

například digitální rádio, navigaci, rozhraní pro smartphony či další aplikace... ...tak jistě a další válce, větší nádrž. Když vám tam nikdo ten konetor a anténu tam nenamontuje, tak si ho Interfernétu nestáhnete.

Odpovědět  |   | 
Kaa  |  25. 01. 2019 12:41

Ta přístrojovka je možná revoluční, ale zároveň hnusná. Designová dehonestace interieru.To není možnost si objednat jinou ( klasickou) alternativu?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků

Nejčtenější články

Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dože…

Prototypy modernizované Škody Superb se už v současnosti prohánějí po českých silnicích. Oficiální premiéra je na spadnutí, pojďme si proto shrnout, co zatím s jistotou víme.

16.  2.  2019 | | 142 N/A
Dacii Duster už v Česku koupíte s novými motory. Teď nabídne až 150 koní

Dacii Duster už v Česku koupíte s novými mo…

Nabídka motorizací u Dacie Duster nebyla doteď zrovna pestrá. Od února však přichází rumunský pracant s další várkou motorizací a nabízí tak celkem široký výběr.

1.  2.  2019 | | 29 N/A
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konc…

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už nyní víme, že verze se spalovacím motorem se osmého roku života nedočkají, model jako takový však úplně neskončí.

18.  2.  2019 | | 65 N/A
Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up. O Renault už ale nepůjde

Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up…

Dacia představí pickup na bázi Dusteru ještě letos. Žádnou spojitost s modelem Renault Duster Oroch ale nehledejte.

8.  2.  2019 | | 7 N/A
BAZ Locusta byl marný bratislavský výkřik volající po modernizaci Škody

BAZ Locusta byl marný bratislavský výkřik v…

Kvůli koncepci vše vzadu se o Škodě Garde, Rapid a dalších mladoboleslavských kupé mluví v nadsázce jako o Porsche východu. Kdyby ale došlo na plánovaný slovenský facelift, mohlo být od 80. let vše jinak.

28.  1.  2019 | | 36 N/A