Mercedes začne nabízet příplatkovou výbavu i po zakoupení auta. O co půjde?

Joe Doe  |  24. 01. 2019 18:46

To hej, stiahnut digitalne radio cez internet, to dokaze len Mercedes :)Inymi slovami, hardware v aute je, akurat si Mercedes dovoli vypytat peniaze za to, ze to softverovo odblokuje.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  24. 01. 2019 19:12

"Mercedes_Pack_ALL_UNLOCKED_2019" již brzy na ulož.to....

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  24. 01. 2019 21:59

BFU to mozna stahne, ale uz nenahraje. To mu za prachy bude muset udelat nejaky sikula

Odpovědět  |   | 
Twan  |  24. 01. 2019 22:24

BFU už objevily přípojky a prohání si řídící jednotku přes mobily...jako fakt...tohle taky vykoumou...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  27. 01. 2019 08:22

Novaprilezitost pro 'sprymare' a zmrdy, BFU si zaviruji auta.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  24. 01. 2019 21:05

tak hlavně, že ostatní to nedělají (sarkasmus)

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2019 11:39

Ale jen Mercedes to přiznal otevřeně. Fakt je, že pro spoustu funkcí ten hardware v autě tak či tak je. Pak už se auto liší jen jinou řídicí jednotkou.I když, jsou třeba u aut s XDS nebo jinou verzi elektronického přibrzďování kolo silnější brzdy? Nebo se na to prostě kašle s tím, že to nějak vydrží? V běžné specifikaci se to najít nedá.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  25. 01. 2019 09:52

Že by niečo také Mercedes odkopíroval od "neschopnej" Tesly, ktorá to už pár rokov praktizuje? Veľkí hráči v automobilovom priemysle až teraz prichádzajú na to, čo pochopil E.Musk už dávno: že je jednoduchšie a lacnejšie vyrábať auto s (takmer) kompletne zabudovanou elektrickou výbavou ako vyrábať stovky a stovky rôznych variantov. Kľúčom ku všetkému je matematika. Predstavme si auto, ktoré má 15 prvkov príplatkovej výbavy. Samozrejme je ich zvyčajne podstatne viac. Ale rátajme len s 15imi. Koľko vzájomných kombinácií vo výrobe môže nastať? 15! = 1 300 miliárd. Na každého človeka na planéte by tak pripadlo takmer 200 možných kombinácií.A tak je jednoduchšie - hlavne z hľadiska logistiky - dať do auta všetko a majiteľovi "odomknúť" len to, čo si zaplatí...

Odpovědět  |   | 
cista variace  |  25. 01. 2019 10:03

Jiste, o tomhle se mluvi v automotive jiz dlouho. To je take duvod, proc vyrobci tak horecne pracuji na zabudovani vsech tech infotainmentovych a podpurnych SW (s/h)racek do aut.Vzpomenete-li na pristup automobilek k infotainmentu pred 15 lety, je to zasadni zmena. Tehdy bylo na palube auta leda tak (nekdy i solidni) audio a k cemukoliv jinemu byly vyrobci velice neochotni. Kdo neco vic ve voze potrebuje? Zmena nastala s uvedomenim si moznosti, ze by se infotainment dal vyuzit k dalsimu zdimani penez. Podobne jako to dela Google, Apple, Micro$oft a dalsi.Myslim, ze do budoucna lze ocekavat takove libustky jako napriklad predplatne za funkci vyhrivani sedacek, automaticke propinani svetel a podobne. Pokud k teto prodejni strategii budou zakaznici indiferentni ci dokonce budou reagovat pozitivne, bude mozne dockat se jeste vetsich absurdit.Osobne povazuji za jakekoliv blokovani funkci zakoupeneho produktu za braneni vykonu vlastnickych prav. Koupeny vyrobek se se vsim vsudy stava mym majetkem a je mym pravem nakladat s nim dle sve libosti. V okamziku, kdy u vyrobku musim platit za jeho uzivani, nelze prece vubec hovorit o vlastnictvi.

Odpovědět  |   | 
Duder  |  25. 01. 2019 11:29

Když si kupujete SW na PC, tak má také vývojář vytvořený kompletní software, ale za méně peněz vám prodá baliček s méně funkcemi. Také byste to zakázal?

Odpovědět  |   | 
seprana ponozka  |  25. 01. 2019 20:34

Pardon, on nekdo mluvil o zakazu? Kde?Aha. A muzete mi prosim rici, ktery ze SW to kupujete? Moc by mne zajimalo kteryzto SW se, dle vaseho nazoru, stava vasim vlastnictim.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2019 11:44

Předplatné funkcí? Jako že mi bude software blokovat tlačítko na sedačce, abych si nezapnul topení pod zadkem? Panejo, vždyť to půjde vždycky tak snadno obejít...Jinak nemáš pravdu, auto obvykle nemá všechny funkce v sobě s tím, že jsou jen softwarově blokované. Často se liší ta nejdůležitější věc, samotný počítač řídicí jednotky. Jiná pro jednodušší verze, jiná pro vybavené. To je vidět potom při pořizování náhradních dílů.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  25. 01. 2019 11:44

například digitální rádio, navigaci, rozhraní pro smartphony či další aplikace... ...tak jistě a další válce, větší nádrž. Když vám tam nikdo ten konetor a anténu tam nenamontuje, tak si ho Interfernétu nestáhnete.

Odpovědět  |   | 
Kaa  |  25. 01. 2019 12:41

Ta přístrojovka je možná revoluční, ale zároveň hnusná. Designová dehonestace interieru.To není možnost si objednat jinou ( klasickou) alternativu?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 45 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A