Mercedes začne montovat filtr pevných částic i k benzinovým motorům

Mercedes začne montovat filtr pevných částic i k benzinovým motorům

Mercedes-Benz by mohla být jedna z prvních automobilek, která začne sériově montovat filtr pevných částic i na motory spalující klasický benzín. Prozatím se tento strašák ojetin objevuje jen u dieselů, ale přísnější emisní normy si jej zřejmě vynutí i u moderních downsizovaných benzinových motorů.

Ukázalo se totiž, že přímovstřikové benzinové motory „čoudí“ výrazně víc, než je zdrávo. Zejména pokud se dostanou ve svém provozním režimu mimo rámec normovaného měření spotřeby a emisí, odletuje z nich 10x víc nečistot než z dieselů.

Filtry pevných částic aneb DPF (1/4): Druhy DPF, jejich plusy a minusy

Filtry pevných částic aneb DPF (1/4): Druhy DPF, jejich plusy a minusy

Mercedes testuje filtr pevných částic na prototypech třídy S, například na osmiválci S500. Filtr pevných částic funguje u benzínových motorů velmi podobně jako ten dieselový, ale je levnější. Údajně se jeho výrobní cena bude pohybovat do dvou tisíc korun. Ve třídě S by se měl objevit spolu s faceliftem. Ten se údajně představí na začátku příštího roku.

Upravená emisní norma Euro 6 zavádí vlastně poprvé limit pevných částic i pro benzinové motory. Vztahuje se prozatím právě jen na motory s přímým vstřikováním paliva, které se ve velké míře rozšířily kvůli politickému tlaku na snižování emisí CO2.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků