Mercedes začne montovat filtr pevných částic i k benzinovým motorům

Mercedes začne montovat filtr pevných částic i k benzinovým motorům

Mercedes-Benz by mohla být jedna z prvních automobilek, která začne sériově montovat filtr pevných částic i na motory spalující klasický benzín. Prozatím se tento strašák ojetin objevuje jen u dieselů, ale přísnější emisní normy si jej zřejmě vynutí i u moderních downsizovaných benzinových motorů.

Ukázalo se totiž, že přímovstřikové benzinové motory „čoudí“ výrazně víc, než je zdrávo. Zejména pokud se dostanou ve svém provozním režimu mimo rámec normovaného měření spotřeby a emisí, odletuje z nich 10x víc nečistot než z dieselů.

Filtry pevných částic aneb DPF (1/4): Druhy DPF, jejich plusy a minusy

Filtry pevných částic aneb DPF (1/4): Druhy DPF, jejich plusy a minusy

Mercedes testuje filtr pevných částic na prototypech třídy S, například na osmiválci S500. Filtr pevných částic funguje u benzínových motorů velmi podobně jako ten dieselový, ale je levnější. Údajně se jeho výrobní cena bude pohybovat do dvou tisíc korun. Ve třídě S by se měl objevit spolu s faceliftem. Ten se údajně představí na začátku příštího roku.

Upravená emisní norma Euro 6 zavádí vlastně poprvé limit pevných částic i pro benzinové motory. Vztahuje se prozatím právě jen na motory s přímým vstřikováním paliva, které se ve velké míře rozšířily kvůli politickému tlaku na snižování emisí CO2.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 52 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků