Mercedes začal odhalovat novou třídu B. Slibuje více prostoru a bezpečí třídy S

Koncern Daimler chystá pařížskou premiéru třetí generace třídy B. Podle Němců má být nový minivan agilnější a zároveň nabídne více komfortu. Bezpečnostní systémy přitom mají být na úrovni třídy S.

Zatímco konstrukčně spřízněná třída A se postupem času změnila z jednoprostorového kompaktního minivanu na klasický hatchback, poněkud větší třída B zůstala věrna své původní koncepci. Na trhu operuje od roku 2005, přičemž druhá generace s interním typovým označením W242/W246 se vyrábí od září 2011. Aktuálně připravovaná generační obměna proto asi nikoho jen tak nepřekvapí, takže se rovnou můžeme pustit do toho, co prozatím víme.

Mercedes-AMG A 35 4Matic oficiálně: Rival Golfu R má 306 koní a 400 Nm

Mercedes-AMG A 35 4Matic oficiálně: Rival Golfu R má 306 koní a 400 Nm

Nová třída B, kterou Mercedes představuje na prvních obrazových upoutávkách, bude opět spoléhat na modulární platformu MFA s pohonem předních kol, stejně jako aktuální „Áčko“. Také proto lze předpokládat, že vůz dostane identické pohonné jednotky, což znamená, že se pod přední kapotou objeví naftová patnáctistovka (B 180 d) se 116 koni a několik výkonových verzí dvou zážehových motorů.

Základní přeplňovaná třináctistovka (B 160) bude mít 109 koní, prostřední B 180 nabídne 136 koní a nejvýkonnější čtyřválec o objemu 1332 cm3 bude v provedení B 200 disponovat maximálním výkonem 163 koní a nejvyšším točivým momentem 250 newtonmetrů. Tento seznam pak doplní model B 220 s přeplňovaným dvoulitrem naladěným na 190 koní.

Nový Mercedes-Benz A (W177) oficiálně. Je skutečně inteligentní!

Nový Mercedes-Benz A (W177) oficiálně. Je skutečně inteligentní!

Pokud jde o design, v tomto směru máme k dispozici pouze drobky. Mercedes se pustil do postupného odhalování, takže vám prozatím můžeme ukázat jen siluetu, detaily předních světel, masku chladiče a částečně také interiér. Ten naznačuje, že třída B dostane nejnovější typ multimediálního rozhraní MBUX s dvojicí velkých displejů na palubní desce a zájemci se můžou těšit i na nejnovější systémy aktivní bezpečnosti, které podle Mercedesu kopírují třídu S.

Automobilka ve svém kratičkém tiskovém prohlášení slibuje rovněž „dynamičtější design, agilnější podvozek“, ale zároveň „prostornější interiér a více pohodlí“. Jak budou tyto poněkud protichůdné parametry fungovat a vypadat ve skutečnosti, vám v tuto chvíli samozřejmě neřekneme, nicméně v nejbližších hodinách a dnech budeme moci alespoň upřesnit nejdůležitější technické parametry a pochopitelně vám třídu B představíme v plné parádě na oficiálních fotografiích.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků