Mercedes ve Frankfurtu zmodral, přivezl osm Blueteců (nové info a živé foto)

Již dříve jsme vás informovali, že Mercedes přiveze do Frankfurtu „čisté eSko“. Vůz je výsledkem programu Bluetec, tedy snahy o vytvoření co nejčistšího a neúspornějšího naftového motoru. Zatímco doposud jsme znali Bluetec jako komerční označení používané pro pouze „očištěné” konvenční naftové motory, u eSka tomu mělo být jinak. Pod kapotou kapotou velké limuzíny mělo bít jen čtyřválcové srdce, zato doplněné elektromotorem.

A opravdu se tak stalo. Mercedes navíc nepřspěchal s tímto pohonem pouze v rámci třídy S, ale napěchoval jej i do Céčka a Éčka. Zopakujme, že nový Bluetec Hybrid tvoří preplňovaný dvoulitrový diesel, ktoré spolu s elektromotorom produkuje celkový výkon 165 kW/224 k a točivý moment 560 Nm - tedy hodnoty približně na úrovni třílitrového naftového šestiválce. A spotřeba? Z říše snů, např. v třídě S si tento pohon vezme jen 5,4 l nafty na 100 kilometrů a vyprodukuje přitom 142 g CO2 na kilometr. Vůz ma ambice splnit normy EU6 a BIN5 a být tak prodáván ve všech padesáti státech USA.

Celkem přivez Mercedes do Frankfurtu osm Blueteců v několika modelových řadách. Většinou z nich se můžete pokochat na živých fotografiích přímo z výstaviště.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C300 Bluetec ve Frankfurtu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E300 Bluetec ve Frankfurtu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz R320 Bluetec ve Frankfurtu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S300 Bluetec ve Frankfurtu

Klepněte pro větší obrázek 
Mercedes S300 Bluetec Hybrid na oficiálním snímku

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků