Mercedes ve Frankfurtu zmodral, přivezl osm Blueteců (nové info a živé foto)

Již dříve jsme vás informovali, že Mercedes přiveze do Frankfurtu „čisté eSko“. Vůz je výsledkem programu Bluetec, tedy snahy o vytvoření co nejčistšího a neúspornějšího naftového motoru. Zatímco doposud jsme znali Bluetec jako komerční označení používané pro pouze „očištěné” konvenční naftové motory, u eSka tomu mělo být jinak. Pod kapotou kapotou velké limuzíny mělo bít jen čtyřválcové srdce, zato doplněné elektromotorem.

A opravdu se tak stalo. Mercedes navíc nepřspěchal s tímto pohonem pouze v rámci třídy S, ale napěchoval jej i do Céčka a Éčka. Zopakujme, že nový Bluetec Hybrid tvoří preplňovaný dvoulitrový diesel, ktoré spolu s elektromotorom produkuje celkový výkon 165 kW/224 k a točivý moment 560 Nm - tedy hodnoty približně na úrovni třílitrového naftového šestiválce. A spotřeba? Z říše snů, např. v třídě S si tento pohon vezme jen 5,4 l nafty na 100 kilometrů a vyprodukuje přitom 142 g CO2 na kilometr. Vůz ma ambice splnit normy EU6 a BIN5 a být tak prodáván ve všech padesáti státech USA.

Celkem přivez Mercedes do Frankfurtu osm Blueteců v několika modelových řadách. Většinou z nich se můžete pokochat na živých fotografiích přímo z výstaviště.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C300 Bluetec ve Frankfurtu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E300 Bluetec ve Frankfurtu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz R320 Bluetec ve Frankfurtu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S300 Bluetec ve Frankfurtu

Klepněte pro větší obrázek 
Mercedes S300 Bluetec Hybrid na oficiálním snímku

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků