Mercedes Vaneo míří do neznámých vod

Vaneo je prvním mercedesem, který je určen „běžným“ zákazníkům. Nový model zcela určitě zaujme i početnější rodiny, které se přeci jen chtějí částečně odlišit, což jim Vaneo díky svým vlastnostem a cenám umožňuje.
Mercedes Vaneo míří do neznámých vod

Vaneo je možné zařadit do kategorie „menších“ mpv, tedy jeho konurenty na trhu budou automobily jako Mazda Premacy nebo Opel Zaifra. V roce 1996 se na evropských trzích prodalo 250 000 automobilů, které je možné označit za „menší“ mpv, odhady na rok 2004 říkají, že prodej bude cca 960 000, což jasně svědčí, jak oblíbené tyto automobily jsou a budou.

Zákazníci od automobilů této kategorie požadují především velkou variabilitu použití. Znamená to, že nekupují automobil na „jedno“ použití, ale na „uspokojení“ všech svých potřeb. Mercedes-Benz Vaneo, který byl na český trh uveden netradičně v sobotu šestého dubna na statku Předboj, je automobilem, který je schopen jejich nárokům vyhovět a přináší i jistou přidanou hodnotu. Tou v prvé řadě je příslušnost k prestižní značce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vaneo vyniká prostorným interiérem a to při, ve třídě standardní, délce 4,2 metru. V případě potřeby je možné přepravit až 7 osob, tedy říkejme raději pět dospělých a dvě děti. Třetí řada sedadel totiž přes veškerou snahu prostorem příliš neoplývá, což ale není nic neobvyklého. V případě sedmimístného uspořádání zbývá na zavazadla jen skromných 150 litrů, naproti tomu při standardním pětimístném uspořádání je možné naložit až 750 litrů zavazadel. Pokud v automobilu zůstanou jen přední sedadla, tak se nákladový prostor rozroste až na úctyhodných 3000 litrů, ale to ještě pořád není všechno. Odstranit je možné i sedadlo pravého spolujezdce, což přinese dalších 500 litrů.

Zejména pokud budete chtít využívat „nákladní“ vlastnosti, oceníte dokonalý přístup do interiéru, tedy k nákladu. Ten je možný bočními posuvnými dveřmi nebo zadními výklopnými dveřmi, navíc je možné objednat výsuvnou podlahu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vaneo je na českém trhu nabízeno v pěti stupních výbavy; Trend, Trend Plus, Family, Family Plus, Ambiente. Již základní provedení je velmi dobře vybaveno. Vůbec je možné říci, že základní výbava Vanea je velmi bohatá. Najdeme v ní posilovač řízení, výškově stavitelné sedadlo řidiče, centrální zamykání, elektricky nastavovatelná a vyhřívaná zpětná zrchátka a další. Rozsáhlá je také bezpečnostní výbava, která začíná sendvičovou konstrukcí karoserie a pokračuje předními a bočními airbagy nebo tříbodovými pásy na všech sedadlech v první a druhé řadě. I elektronické bezpečnostní systémy jsou dostatečně zastoupeny. Ve výbavě najdeme ABS, BAS (brzdový asistent) a nechybí ani ESP.

Pokud jde o příplatkovou výbavu, je vaneo typickým mercedesem. Seznam příplatkové výbavy je velmi obsáhlý a nabízí prakticky všechny prvky, které jsou v nabídce i pro limuzíny s trojcípou hvězdou ve znaku. Za všechny jmenujme tempomat, navigační systém, parkovací asistent, automatickou převodovku nebo automatickou spojku.

Klepněte pro větší obrázek 

Pod kapotou je možné nalézt tři zážehové motory a jeden vznětový. Zážehové motory jsou čtyřválce o objemu 1.6 a 1.9 litru. Šestnáctistovka je v nabídce zastoupena dvakrát. První má výkon 82 koní (60 kW), točivý moment 140 Nm a druhá 102 koní (75 kw), točivý moment 150 Nm. Devatenáctistovka nabízí výkon 125 koní (92 kW) a točivý moment 180 Nm. Vaneo dokáže s těmito motory vyvinou maximální rychlost 155/167/180 km/h a spokojí se v průměru s 7,8/8,0/8,1 litry na sto ujetých kilometrů.

Vznětové motory představuje jediný čtyřválec o objemu 1.7 litru s největším výkonem 90 koní (66 kW) a točivým momentem 180 Nm. Vaneo 1.7 CDI vyvine maximální rychlost 160 km/h a spotřebuje v průměru na sto kilometrů 5,9 litrů nafty.

Klepněte pro větší obrázek 

Na Mercedes Vaneo by svou pozornost měli zaměřit jak mladé rodiny s dětmi, tak ti, co po svém automobilu požadují velký prostor. Uniknout by vaneo nemělo ani podnikatelům, protože dovozce homologoval vaneo i jako lehký nákladní automobil v kategorii N1, takže je možné na něj uplatit odpočet DPH.

Vaneo KBI, tak se automobil v kategorii N1 jmenuje, je v nabídce s naprosto shodnými motory a stupni výbav jen s tím rozdílem, že za druhou řadou sedadel je umístěna přepážka, takže automobil je maximálně pětimístný. Na českém trhu se předpokládá prodej přibližně 350 kusů nového vanea, což při kvalitách nového automobilu není cíl nesplnitelný.

Ceník Mercedes-Benz Vaneo

Model
Trend
Trend Plus
Family
Family Plus
Ambiente
Vaneo - 82 ks
Kč 667 000,-
Kč 719 000,-
Kč 738 000,-
Kč 782 000,-
Kč 758 000,-
Vaneo1.6 - 102 ks
Kč 693 000,-
Kč 745 000,-
Kč 763 000,-
Kč 807 000,-
Kč 784 000,-
Vaneo 1.9
Kč 724 000,-
Kč 776 000,-
Kč 794 000,-
Kč 838 000,-
Kč 798 000,-
Vaneo CDI 1.7
Kč 742 000,-
Kč 794 000,-
Kč 812 000,-
Kč 857 000,-
Kč 833 000,-


Model
Trend
Trend Plus
Family
Family Plus
Ambiente
Vaneo KBI - 82 ks
Kč 560 000,-
Kč 603 000,-
Kč 618 000,-
Kč 654 000,-
Kč 635 000,-
Vaneo KBI 1.6 - 102 ks
Kč 582 000,-
Kč 624 000,-
Kč 639 000,-
Kč 675 000,-
Kč 656 000,-
Vaneo KBI 1.9
Kč 607 000,-
Kč 650 000,-
Kč 664 000,-
Kč 700 000,-
Kč 668 000,-
Vaneo KBI CDI 1.7
Kč 622 000,-
Kč 664 000,-
Kč 679 000,-
Kč 716 000,-
Kč 696 000,-

Poznámka: Uvedené ceny u modelu KBI jsou bez DPH 22%

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků