Mercedes v silné ofenzívě (tajné projekty)

Mercedes chystá nové GLK a facelift pro SL, Hyundai omladí Sonatu, Ferrari připravuje model Dino, Audi dokončuje RS6 ad.

Mercedes-Benz SL: facelift na obzoru

Přestože bylo eSeLko poněkud omlazeno už v minulém roce, pro rok 2009 je pro něj chystán další, tentokráte poněkud razantnější facelift, který ho má připravit na závěrečná léta jeho života než ho v roce 2012 nahradí nástupce. Protože SL rozhodně netrpí nedostatkem moderních technických fines, zaměří se facelift hlavně na nejviditelnější a nejsnáze změnitelnou partii - příď. Ta bude celá nová - nárazník, vstupy vzduchu, masky chladiče a hlavně světlomety ve stylu coupé CLS. Úpravám se samozřejmě nevyhne ani zbytek auta, podle kamufláže se dá usuzovat na změnu zadních světel a nárazníku.

Pod kapotou SL vždy bývalo to nejmodernější, co měli ve Stuttgartu na skladě a ani facelift na tom nic měnit nebude. Nadále zůstane v nabídce SL 350 (V6, 272), SL 500 (V8, 388k), SL 600 (V12, 517k) i SL 65 AMG (612k). Jedinou novinkou tak bude nahrazení SL 55 AMG (500k) modelem SL 63 AMG s motorem o výkonu 525k.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Mercedes-Benz SL při testech na polygonu ve Stuttgartu
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Mercedes-Benz SL 63 AMG při testech v Kalifornii, USA

Mercedes-Benz GLK: Géčko do města?

Poslední dobou je to u nás samý maskovaný Mercedes, ale co se dá dělat, když jsou testeři ze Stuttgartu tak pracovití. Nebo že by se jen teď v létě více dařilo fotografům? No ať už je to jak chce, přinášíme vám informace o další z připravovaných novinek v nabídce nyní už zase jen čistě německého výrobce.

Označení modelu je GLK. Zkrácené GL, tak by se dala ta zkratka přeložit. Ovšem s modelem GL toho moc společného nemá. Zatímco GL je něco mezi ML a R, za základ GLK posloužil podvozek nové třídy C, na který byla naroubována hranatá karoserie inspirovaná Géčkem. Vzniklo tak SUV s tvary blízkými ortodoxnímu off-roadu a podvozkem kombi střední třídy.

Hlavním trhem pro GLK mají být USA, kde pomalu klesá obliba velkých SUV a Mercedesu s jeho modely ML a GL klesá tržní podíl ve prospěch konkurenčního BMW X3. GLK tak má převzít úlohu větších bratrů, ale nebude to mít lehké. Bude se muset vypořádat nejen s už zmíněnou X3, ale také s Q5 od Audi.

Jak už bylo řečeno, podvozek bude vycházet z nového Céčka, takže, jak už to u SUV bývá zvykem, GLK bude doma spíše na silnici než v terénu. Samozřejmostí bude aplikace firemního systému pohonu všech kol 4Matic a všech dostupných elektronických pomocníků použitelných jak na silnici, tak i v lehkém terénu - ESP, elektronických uzávěrek diferenciálů, asistenta sjíždění kopců, asistenta rozjezdu do kopce apod. Otázkou je nabídka motorů, ale těžko lze očekávat něco jiného, než je v nabídce C-classe. Za základ asi poslouží benzínový čtyřválec z C200 (184k) následovaný šestiválci z C280 (231k) a C350 (272k). Naftové modely pravděpodpbně dostanou čtyřválec z C220 CDI (170k) a šestiválec C320 CDI (224k).

Výstavní premiéra GLK ještě nebyla potvrzena, ale protože se všeobecně očekává, že prodej začne na podzim příštího roku, mohli bychom potkat buď teď v říjnu ve Frankfurtu nebo na začátku příštího roku v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
Mercedes-Benz GLK při testech v USA

Hyundai Sonata: facelift globálního modelu

Sonata je mezi námi už dlouho. Její první generace vznikla ještě v době, kdy Pionýři skládali své sliby a z Hradu nám vládl senilní aparátčík. Pak jsme si naštěstí zazvonili klíči a dostali příležitost svézt se i vněčem jiném, než ve Škodovce, Žigulíku či Wartburgu. Jednou ze značek, která se etablovala na vznikajícím českém trhu, bylo Hyundai a v jeho nabídce samozřejmě nechyběla Sonata.

Dnes se po našich, evropských, ale i americkýh či korejských cestách prohání už čtvrtá generace, jejíž tvary byly v souladu s odkazem jejích předchůdkyň načrtnuty v konzervativním duchu. Ovšem sebestřízlivější kabát občas potřebuje vylepšit a navíc ten současný přišel na scénu v roce 2004, a tak Hyundai poslala Sonatu ke krejčímu. Ten vylepšil příď i záď. Nárazníky, maska chladiče i tvary světlometů, to vše je upraveno v souladu s módními trendy. Sonaty s upraveným kabátem bychom se mohli dočkat na některé z výstav v příštím roce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Hyundai Sonata při testech v kalifornské poušti

Ferrari začalo s přípravami nového Dina

Poslední dobou se to spekulacemi ohledně malého Ferrari jen hemží. Zhruba před měsícem a půl jsme vám nabídli článek přinášející mimo jiného také skicu možné podoby nového Dina. Špionážní fotografové měli ovšem hodně štěstí, protože se jim podařilo zachytit testovací vůz (mulu 599 GTB) s vnitřnostmi Dina a to znamená jediné - u Ferrari se začalo s jeho přípravami.

A jak můžeme vědět, že se jedná o Dino? Fotografové tvrdí, že podle zvuku šlo poznat, že se nejedná o známý zvuk dvanáctiválce a nešlo ani o zvuk podobný osmiválci z F430. Jemnější a ne tak ostrý charakter jednoznačně napovídal o něčem menším.

Původní Dino se vyrábělo celých osem let (1968-1976) a dostalo jméno po synovi Enza Ferrariho, který zemřel mladý ve věku 24 let. Původní model poháněl šestiválec, u nového se počítá s osmiválcem o výkonu 400 koní. První karosářskou verzí bude Coupé, později se očekává i otevřený Spider. Design vozu bude mít s velkou pravděpodobností na svědomí designové studio Pininfarina.

Cena vozu se bude dle předpokladů pohybovat kolem 100-110 tisíc Euro. Malým modelem by si mělo Ferrari získat novou cílovou skupinu zákazníků. Spekuluje si i ohledně místa, kde bude Dino vyráběno a největší šance má prozatím továrna Maserati v Modeně. Ta je úzce spjatá s celou historii značky a mimo jiné se tam narodil i sám Enzo Ferrari. Na cestách by se mělo Dino objevit v průběhu roku 2009.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nový model Dino v podobě muly (599 GTB)

Audi RS6 Avant přistiženo na Nordschleife

O novém Audi RS6 jsme toho napsali již hodně, takže jen v krátkosti. Pod jeho kapotou se objeví desetiválec 5,0 l, kterému budou sekundovat hned dvě turbodmychadla. Výkon agregátu by měl dosahovat hodnoty 579 koní, co je podstatně víc, než má k dispozici německá konkurence.

Abychom jsme se neopakovali, tentokrát se špionážním fotografům podařilo přistihnout model RS6 v provedení Avant a to s poměrně decentním maskováním. Audi v současné době provádí poslední testy na slavné Nordschleife, aby horkou novinku přivezlo příští měsíc na autosalon do Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Audi RS6 Avant na Nordschleife

AM General Humvee: do boje o život

Mezi špionážními fotografiemi klasických vozů, které vám pravidelně přinášíme, se občas objeví i nějaký ten exot. Ne, že by tenhle vůz byl něčím, co se dostane na trh, ale ze zajímavosti si o něm můžeme něco říci.

AM General Humvee je stroj, který je určen pro americkou armádu již řadu let. Vyrobilo se jich přes 140 tisíc kusů a své uplatnění si našly v mnoha zemích, často v extrémních podmínkách. Špionážním fotografům se podařilo zachytit testovací vůz zcela opuštěn. Jedná se o evoluci současného stroje, který bude pokračovat ve stopách svého předchůdce. Jiné tvary jsou patrné na zpevněné střeše, další změnou je přesun chladiče z polohy nad motorem na klasické místo vepředu. AM General Humvee pohání dieselový osmiválec s objemem 6,5 litru, který svůj výkon posílá (pochopitelně) na všechna čtyři kola. Je možné, že se později objeví i hybridní ústrojí s elektromotorem – jeho výhoda by byla v úspoře paliva.

Kabina vozu je obrněna, takže výbuch granátu nebo projektily jí vrásky na čele nedělají. Vůz stojí na obřích 22,5 palcových kolech, obutých do pneumatik Good Year s rozměrem 335/65 R22,5. Defekt neznamená pro Humvee žádný problém, protože je vybaven centrálním kompresorem umožňujícím dofouknout kteroukoli z pneumatik.

Zatímco u povedených vozů běžné produkce můžeme konstatovat maximálně tolik, že se neztratí v boji o zákazníka, o novém Humvee můžeme rovnou říci, že se neztratí ani v boji o život...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
AM General Humvee

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků