Mercedes-Benz SL: facelift na obzoru
Přestože bylo eSeLko poněkud omlazeno už v minulém roce, pro rok 2009 je pro něj chystán další, tentokráte poněkud razantnější facelift, který ho má připravit na závěrečná léta jeho života než ho v roce 2012 nahradí nástupce. Protože SL rozhodně netrpí nedostatkem moderních technických fines, zaměří se facelift hlavně na nejviditelnější a nejsnáze změnitelnou partii - příď. Ta bude celá nová - nárazník, vstupy vzduchu, masky chladiče a hlavně světlomety ve stylu coupé CLS. Úpravám se samozřejmě nevyhne ani zbytek auta, podle kamufláže se dá usuzovat na změnu zadních světel a nárazníku.
Pod kapotou SL vždy bývalo to nejmodernější, co měli ve Stuttgartu na skladě a ani facelift na tom nic měnit nebude. Nadále zůstane v nabídce SL 350 (V6, 272), SL 500 (V8, 388k), SL 600 (V12, 517k) i SL 65 AMG (612k). Jedinou novinkou tak bude nahrazení SL 55 AMG (500k) modelem SL 63 AMG s motorem o výkonu 525k.
Foto © Automedia
Mercedes-Benz SL při testech na polygonu ve Stuttgartu
Foto © Automedia
Mercedes-Benz SL 63 AMG při testech v Kalifornii, USA
Mercedes-Benz GLK: Géčko do města?
Poslední dobou je to u nás samý maskovaný Mercedes, ale co se dá dělat, když jsou testeři ze Stuttgartu tak pracovití. Nebo že by se jen teď v létě více dařilo fotografům? No ať už je to jak chce, přinášíme vám informace o další z připravovaných novinek v nabídce nyní už zase jen čistě německého výrobce.
Označení modelu je GLK. Zkrácené GL, tak by se dala ta zkratka přeložit. Ovšem s modelem GL toho moc společného nemá. Zatímco GL je něco mezi ML a R, za základ GLK posloužil podvozek nové třídy C, na který byla naroubována hranatá karoserie inspirovaná Géčkem. Vzniklo tak SUV s tvary blízkými ortodoxnímu off-roadu a podvozkem kombi střední třídy.
Hlavním trhem pro GLK mají být USA, kde pomalu klesá obliba velkých SUV a Mercedesu s jeho modely ML a GL klesá tržní podíl ve prospěch konkurenčního BMW X3. GLK tak má převzít úlohu větších bratrů, ale nebude to mít lehké. Bude se muset vypořádat nejen s už zmíněnou X3, ale také s Q5 od Audi.
Jak už bylo řečeno, podvozek bude vycházet z nového Céčka, takže, jak už to u SUV bývá zvykem, GLK bude doma spíše na silnici než v terénu. Samozřejmostí bude aplikace firemního systému pohonu všech kol 4Matic a všech dostupných elektronických pomocníků použitelných jak na silnici, tak i v lehkém terénu - ESP, elektronických uzávěrek diferenciálů, asistenta sjíždění kopců, asistenta rozjezdu do kopce apod. Otázkou je nabídka motorů, ale těžko lze očekávat něco jiného, než je v nabídce C-classe. Za základ asi poslouží benzínový čtyřválec z C200 (184k) následovaný šestiválci z C280 (231k) a C350 (272k). Naftové modely pravděpodpbně dostanou čtyřválec z C220 CDI (170k) a šestiválec C320 CDI (224k).
Výstavní premiéra GLK ještě nebyla potvrzena, ale protože se všeobecně očekává, že prodej začne na podzim příštího roku, mohli bychom potkat buď teď v říjnu ve Frankfurtu nebo na začátku příštího roku v Ženevě.
Foto a ilustrace © Automedia
Mercedes-Benz GLK při testech v USA
Hyundai Sonata: facelift globálního modelu
Sonata je mezi námi už dlouho. Její první generace vznikla ještě v době, kdy Pionýři skládali své sliby a z Hradu nám vládl senilní aparátčík. Pak jsme si naštěstí zazvonili klíči a dostali příležitost svézt se i vněčem jiném, než ve Škodovce, Žigulíku či Wartburgu. Jednou ze značek, která se etablovala na vznikajícím českém trhu, bylo Hyundai a v jeho nabídce samozřejmě nechyběla Sonata.
Dnes se po našich, evropských, ale i americkýh či korejských cestách prohání už čtvrtá generace, jejíž tvary byly v souladu s odkazem jejích předchůdkyň načrtnuty v konzervativním duchu. Ovšem sebestřízlivější kabát občas potřebuje vylepšit a navíc ten současný přišel na scénu v roce 2004, a tak Hyundai poslala Sonatu ke krejčímu. Ten vylepšil příď i záď. Nárazníky, maska chladiče i tvary světlometů, to vše je upraveno v souladu s módními trendy. Sonaty s upraveným kabátem bychom se mohli dočkat na některé z výstav v příštím roce.
Foto © Automedia
Hyundai Sonata při testech v kalifornské poušti
Ferrari začalo s přípravami nového Dina
Poslední dobou se to spekulacemi ohledně malého Ferrari jen hemží. Zhruba před měsícem a půl jsme vám nabídli článek přinášející mimo jiného také skicu možné podoby nového Dina. Špionážní fotografové měli ovšem hodně štěstí, protože se jim podařilo zachytit testovací vůz (mulu 599 GTB) s vnitřnostmi Dina a to znamená jediné - u Ferrari se začalo s jeho přípravami.
A jak můžeme vědět, že se jedná o Dino? Fotografové tvrdí, že podle zvuku šlo poznat, že se nejedná o známý zvuk dvanáctiválce a nešlo ani o zvuk podobný osmiválci z F430. Jemnější a ne tak ostrý charakter jednoznačně napovídal o něčem menším.
Původní Dino se vyrábělo celých osem let (1968-1976) a dostalo jméno po synovi Enza Ferrariho, který zemřel mladý ve věku 24 let. Původní model poháněl šestiválec, u nového se počítá s osmiválcem o výkonu 400 koní. První karosářskou verzí bude Coupé, později se očekává i otevřený Spider. Design vozu bude mít s velkou pravděpodobností na svědomí designové studio Pininfarina.
Cena vozu se bude dle předpokladů pohybovat kolem 100-110 tisíc Euro. Malým modelem by si mělo Ferrari získat novou cílovou skupinu zákazníků. Spekuluje si i ohledně místa, kde bude Dino vyráběno a největší šance má prozatím továrna Maserati v Modeně. Ta je úzce spjatá s celou historii značky a mimo jiné se tam narodil i sám Enzo Ferrari. Na cestách by se mělo Dino objevit v průběhu roku 2009.
Foto © Automedia
Nový model Dino v podobě muly (599 GTB)
Audi RS6 Avant přistiženo na Nordschleife
O novém Audi RS6 jsme toho napsali již hodně, takže jen v krátkosti. Pod jeho kapotou se objeví desetiválec 5,0 l, kterému budou sekundovat hned dvě turbodmychadla. Výkon agregátu by měl dosahovat hodnoty 579 koní, co je podstatně víc, než má k dispozici německá konkurence.
Abychom jsme se neopakovali, tentokrát se špionážním fotografům podařilo přistihnout model RS6 v provedení Avant a to s poměrně decentním maskováním. Audi v současné době provádí poslední testy na slavné Nordschleife, aby horkou novinku přivezlo příští měsíc na autosalon do Frankfurtu.
Foto © Automedia
Audi RS6 Avant na Nordschleife
AM General Humvee: do boje o život
Mezi špionážními fotografiemi klasických vozů, které vám pravidelně přinášíme, se občas objeví i nějaký ten exot. Ne, že by tenhle vůz byl něčím, co se dostane na trh, ale ze zajímavosti si o něm můžeme něco říci.
AM General Humvee je stroj, který je určen pro americkou armádu již řadu let. Vyrobilo se jich přes 140 tisíc kusů a své uplatnění si našly v mnoha zemích, často v extrémních podmínkách. Špionážním fotografům se podařilo zachytit testovací vůz zcela opuštěn. Jedná se o evoluci současného stroje, který bude pokračovat ve stopách svého předchůdce. Jiné tvary jsou patrné na zpevněné střeše, další změnou je přesun chladiče z polohy nad motorem na klasické místo vepředu. AM General Humvee pohání dieselový osmiválec s objemem 6,5 litru, který svůj výkon posílá (pochopitelně) na všechna čtyři kola. Je možné, že se později objeví i hybridní ústrojí s elektromotorem – jeho výhoda by byla v úspoře paliva.
Kabina vozu je obrněna, takže výbuch granátu nebo projektily jí vrásky na čele nedělají. Vůz stojí na obřích 22,5 palcových kolech, obutých do pneumatik Good Year s rozměrem 335/65 R22,5. Defekt neznamená pro Humvee žádný problém, protože je vybaven centrálním kompresorem umožňujícím dofouknout kteroukoli z pneumatik.
Zatímco u povedených vozů běžné produkce můžeme konstatovat maximálně tolik, že se neztratí v boji o zákazníka, o novém Humvee můžeme rovnou říci, že se neztratí ani v boji o život...
Foto © Automedia
AM General Humvee