Mercedes v parkovacích domech zaparkuje bez vás. Můžete to sami vyzkoušet!

Štvou vás přeplněné parkovací domy? Mercedes usilovně testuje své řešení.
Mercedes v parkovacích domech zaparkuje bez vás. Můžete to sami vyzkoušet!

Přijedete na parkoviště a zatímco si vyřídíte, co potřebujete, auto samo zaparkuje. Taková idea je v oblasti moderních technologií živá již pár let. Mercedes-Benz je ve spolupráci s technologickým gigantem Bosch této skutečnosti zase o krok blíže.

V běhu je třetí fáze testování takové funkce. Už skutečně funguje v garážích muzea Mercedesu ve Stuttgartu. Automobilka nám to ukazuje v přiloženém videu. Systém je propojen přes mobilní aplikaci v chytrém telefonu. Auto navíc komunikuje se senzory, kterou jsou zabudovány po parkovišti. Při pohybu se auto spoléhá na vlastní systémy, které používá při semi-autonomní jízdě.

Milník Mercedesu. Ikonické třídy G se vyrobilo již 300 000 kusů

Milník Mercedesu. Ikonické třídy G se vyrobilo již 300 000 kusů

Výhodou takového řešení je podle Mercedesu nejen pohodlí posádky, ale i skutečnost, že nemusí být otevírány žádné dveře. Díky tomu k sobě auta mohou být zaparkována blíže a ušetří se tak až 20 % místa.

Něco podobného, co vidíte na videu, budete moct zažít i vy. Od začátku roku 2018 se Mercedes chystá ve svém muzeu uvolnit testování i pro dobrovolníky. Stačí se zaregistrovat přes mobilní aplikaci a rezervovat testovací vůz. Poté si jej přivoláte na určené místo v garážích. Po výletu jej vrátíte zpět zase na stejném místě. Opět pokynem ve vašem smartphonu jej pošlete, aby se zaparkoval.

O novém Mercedesu třídy X už víme vše! Díky šestiválci půjde po krku VW Amarok

O novém Mercedesu třídy X už víme vše! Díky šestiválci půjde po krku VW Amarok

O masovém zavedení se zatím automobilka nezmiňuje. Tato fáze testování nám však připomíná, že něco takového je realitě zase mnohem blíž.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků