Třícípá hvězda vzpomíná na první evoluci své legendy.
Vývojáři Mercedesu před sebou v posledních měsících měli nelehký a v dnešním normovaném automobilovém průmyslu až nevděčný úkol - postavit úplně novou třídu G a důstojně navázat na legendární terénní automobil.
Ještě před tím, než do konce letošního roku novinku odhalí, v deseti videoklipech se Mercedes vrací k nejdůležitějším momentům Gelandewagenu. Nejprve pochopitelně vzpomíná na úplné začátky.
První vydání bylo představeno v roce 1979, avšak vývoj začal už o sedm let dříve. Tehdy se Mercedes spojil se společností Steyr Daimler Puch AG a naplánoval "lehký terénní automobil s pohonem všech pro privátní použití".
První generace byla k mání jako kabriolet s krátkým rozvorem, nebo s pevnou střechou s krátký, či prodlouženým rozvorem. Postupně bylo v nabídce pět motorů. Dieselový čtyřválec o výkonu 53 kW doplnil pětiválec s 65 kilowatty. Zážehové jednotky zastupoval šestiválec se 110 kW a čtyřválec naladěný na 66 a 75 kW.