Mercedes v novém videu vzpomíná na první generaci třídy G

Třícípá hvězda vzpomíná na první evoluci své legendy.
Mercedes v novém videu vzpomíná na první generaci třídy G

Vývojáři Mercedesu před sebou v posledních měsících měli nelehký a v dnešním normovaném automobilovém průmyslu až nevděčný úkol - postavit úplně novou třídu G a důstojně navázat na legendární terénní automobil.

Ještě před tím, než do konce letošního roku novinku odhalí, v deseti videoklipech se Mercedes vrací k nejdůležitějším momentům Gelandewagenu. Nejprve pochopitelně vzpomíná na úplné začátky.

První vydání bylo představeno v roce 1979, avšak vývoj začal už o sedm let dříve. Tehdy se Mercedes spojil se společností Steyr Daimler Puch AG a naplánoval "lehký terénní automobil s pohonem všech pro privátní použití".

Vytvoří Mercedes dodávku ve spolupráci s AMG? Jednou už to tady bylo

Vytvoří Mercedes dodávku ve spolupráci s AMG? Jednou už to tady bylo

První generace byla k mání jako kabriolet s krátkým rozvorem, nebo s pevnou střechou s krátký, či prodlouženým rozvorem. Postupně bylo v nabídce pět motorů. Dieselový čtyřválec o výkonu 53 kW doplnil pětiválec s 65 kilowatty. Zážehové jednotky zastupoval šestiválec se 110 kW a čtyřválec naladěný na 66 a 75 kW.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky