Mercedes v Německu už nesmí prodávat kabriolety se systémem Airscarf

Mercedes v Německu už nesmí prodávat kabriolety se systémem Airscarf

Automobilka Mercedes-Benz prohrála dlouhotrvající soudní spor ohledně patentu na systém přivádějící teplý vzduch na krk a záda cestujících v kabrioletu. Mercedes ho pojmenovává jako Airscarf, ale v domácím Německu si ho už z rozhodnutí soudu nikdo v Mercedesu nekoupí.

Soud nejen, že zakázal Mercedesu v Německu kabriolety s tímto systémem prodávat, ale automobilka bude zřejmě muset za každý prodaný kus vyplatit odškodné majiteli patentu. Dvě třetiny kabrioletů značky Mercedes na německém trhu ale Airscarf mají.

Nový roadster Mercedes-Benz SLC je tady. Už nemá osmiválec

Nový roadster Mercedes-Benz SLC je tady. Už nemá osmiválec

Zpráva, kterou přinesly stránky Automotive News, však neuvádí, kdo je držitelem patentu na komfortní doplněk. Každopádně se to prozatím týká pouze sousedního Německa a nemáme informace o tom, že by se patent vztahoval i na jiné země.

Pro Mercedes je tady však aspoň jedna dobrá zpráva. Patent vyprší 25. prosince letošního roku. Podle všeho bude automobilka moci po tomto datu znovu kabriolety se systémem Airscarf prodávat i na německém trhu.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků