Mercedes v Kalifornii prorazil s Bluetecem

Německá automobilka Mercedes-Benz zahájila v Kalifornii prodeje třídy E poháněné dieselem z řady Bluetec. Právě tento stát je znám svými velice striktními normami, které ale Mercedes po mnoha drastických úpravách nakonec splnil.

První a zatím jediný naftový vůz, který figuruje v nabídce Kalifornských prodejců, má pod kapotou 3,2 l motor CDI produkující výkon 224 koní. Pohonný agregát se kromě snížených emisí vyznačuje i ekonomičností. Na plnou nádrž by měl ujet přes 1 200 km, ovšem v běžném provozu bude tato hodnota těžko dosažitelná.

Zlé jazyky hovoří o tom, že celý projekt Bluetec pro americké státy California, New York, Vermont, Massachusetts a New Hampshire, které mají nejpřísnější emisní limity v celých Státech, je pro Mercedes těžce ztrátový. Automobilka totiž model E 320 CDI Bluetec nabízí za cenu benzinového modelu E 350, což bude cena těžko odrážející extrémní investice automobilky do vývoje motoru schopného spalovat americkou naftu s emisemi srovnatelnými s benzinovým agregátem. Ale image je image a Mercedes zřejmě chtěl nabídnout diesel v Kalifornii stůj co stůj...

Ať už to celé dopadne jakkoli, Mercedes dnes model E 320 CDI Bluetec již v 45 státech Unie s celkovým podílem na prodejích Éčka ve výši 17 %.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků