Mercedes v Americe opět narazil s „čistým“ nafťákem

45 komentářů

Milan
27. srpna • 11:41

A je to dobře. Traktory patří pouze na pole.

Milda
27. srpna • 11:57

Souhlasím. Traktory patří na pole a nafta do kamen:-D!!!!

Tada
27. srpna • 12:14

Je zajimavy, ze driv mercedes delal naftaky v nekterych modelech temer vyhradne pro Ameriku. Treba W126 300TD apod.:-|

Pavel34
27. srpna • 13:11

V dávných dobách se ještě nedbalo na ekologii... :-P

Bob Ash
29. srpna • 1:22

V Americe se dbalo na ekologii už v dávných dobách, kdy Evropani nevěděli, co je to katalyzátor.

Irco
27. srpna • 9:46

Nafta patří do kamen....

Cynik
27. srpna • 15:23

Jak originální. To jsi vymyslel sám?

Haya
27. srpna • 9:53

tak tak :-D

Leonardo Cupránek
27. srpna • 17:50

Takhle chytrý výrazy maj tak majitelé škodovek a žigulíků. Jediné, co po usilovném hledání na svém autu najdou kladného je to, že pálí to "správné" palivo.Ale kdyby v okresní tombole vyhráli BMW 535d, tak se pomočí štěstím.Raději dobrej nafťák, než špatnej benzíňák. A když jedu za nafťákem (nebo úžasně benzínovou Škodou 105), tak při nejhorším mne zachrání AirQualitySenzor, ne?PS: Nepropaguju naftu, mám V6 benzín. Jen nemám rád tyhle oduševnělý výkřiky.

Moxi
27. srpna • 20:59

Tak tak, objem nicim nenahradis, ani dvema turbama, proste nicim!

Leonardo Cupránek
27. srpna • 21:27

Ale no tak s tim bych tak uplne nesouhlasil. Je podle me lepsi mit ctyrlitr s kompresorem ci biturbem, nez petilitr atmosferu ;-)Cili ano, urcite radeji 2.0 FSI, nez 1.2HTP s kompresorem ;-) Ale o malo mensi objem (do 30%) vymenou za turbo je rozumne. Cili v pripade VW je vymena 2.0 FSI za 1.8 TSI urcite dobry krok. Dokonce bych asi i radeji 1.4 TSI 125kW, nez 2.0 FSI 110kW a urcite radsi, nez nejakou 1.6 FSI.Stejne tak treba u Opelu byl urcite krok spravnym smerem kdyz do Vectry misto atmosfericke 3.2 V6 dali 2.8 V6 BiTurbo.Atd...

Mirda
27. srpna • 9:39

Cesta vede pres hybrid k plug-in hybridu a dale az k prevazne elektrickemu vozu, kde spalovaci motor bude plnit jenom podpurnou ulohu. Tesla a Volt ukazuji cestu. Diky raketove akceleraci vyvoje akumulatoru prijdou takove vozy do vyroby drive, nez slavne koncerny dohoni se svou mocovinou, padici emisni limity. Ono nebyt spratelenych politiku, tak by se naftaky nemohli prodavat dnes ani v Evrope. Uz by se hosi meli konecne probudit a otevrit oci. Jinak na ztratu orientace doplati krizi cely evropsky autoprumysl.

Leonardo Cupránek
27. srpna • 17:44

No já bych možná problém viděl v tom, že z ropy nelze vyrábět jen benzín a naftu ne - jsou to prostě různé krakovací vrstvy. To tedy naftu budeme vracet zpět do země? Nebo zdesetinásobéme výrobu umělých hmot?

za TDi vždycky zapínám ..
27. srpna • 9:18

za dieslem vždycky zapínám vnitřní cirkulaci, když vidím ty kvanta sazí co z toho letí, tak se mi dělá zle ( a to ještě nevidím ty miniaturní saze co nejsou vidět ale způsobují rakovinu 3-[ Škoda že i u nás nejsou tak přísné limity na ten naftový humus :-/

Pavel34
27. srpna • 10:25

Přesně tak. Nechápu, jak může někdo vydávat naftový auta za ekologický, když musej v evropě mít jiný (= mnohem mírnější) emisní limity, aby mohly být provozovány... :-O

Cynik
27. srpna • 15:21

Jiné nerovná se mnohem mírnější. Doporučuji víc číst a méně psát.

.
27. srpna • 15:53

V tomto případě rovná - http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
Například Euro 4, vše ve gramech na km:
značně jedovatý CO - benzín 0,50 a diesel 1,0
pevné částice: benzín 0,025, nafta neomezeně Můžete se třeba hádat, zda povolené dvojnásobné množství nebo dokonce neomezené množství je "mnohem" nebo "jen trochu" mírnější, ale to je tak vše.

Dusan
27. srpna • 9:09

Problem dieselu v Americe je ten, ze benzin je stale jeste prilis levny na to aby se diesel vyplatit. Pokud se u nas bezne uvadi, ze benzin se vyplati nekomu kdo najede 30.000+km, tak v USA by ta hodnota byla nekde kolem 50.000+km a to i v USA uz vetsina zakazniku nenajede. Samozrejme neco se da nahnat psychologii a marketingem, ale na opravdovy uspech bude potreba pockat na dalsi zdrazovani.
Ty emise tomu rovnez moc nepomahaji. Uz ted je problemem naftaku nizka spolehlivost kvuli vysoke slozitosti a nutnosti setrit za kazdou cenu nikterak male vyrobni naklady a s pridavanim dalsich filtru, primesi a buhvi ceho jeste bude jenom hure.

Moxi
27. srpna • 20:56

Par tydnu jsem byl nedavno sluzebne v okolo Bostonu (stat Massachusetts na pobrezi Atlantiku) a musim rict, ze naftu jsem u pumpy nikdy nepotkal. Proste ji nekoupite!! Ve firme jsem se ptal, jak to s ni je a bylo mi sdeleno, ze nafta je pro osobaky tabu - nemohu uredne potvrdit, pouze odpoved kolegu. Jinak cena benzinu byla v Bostonu $3.00 az $3.30 za gallon (nejlevnejsi je 87 oktanu, nejdrazsi je asi 93 oktanu), mimo mesto to bylo 2.70 az 3.00. Jezdil jsem z pujcovny Chevy Monte Carlo LS 3.5 V6 (pouze 2000mil na tachaci) http://www.chevrolet.com/montecarlo/ a za celkem 1000mil to sezralo v prepoctu jen 8,3l/100km, coz mi pripada super hodnota, klima furt a na plny kule, ostatne jak je v USA zvykem. NAvic, to auto bylo FlexFuel, cili 85% ethanol E85 + 15% benzin. MAm dojem, ze amici budou mit radeji bio-stavu, nez diesel s velmi komplikovanym cistenim vyfukovych plynu. A kdo cetl recenzi E320 Bluetec ve verzi USA vi, ze verdikt byl dost spatny - mala dynamika, nejde do otacek, plyn je "gumovy". Takze udelat velke prodeje bude znacne obtizne, navic Amerika jezdi od nepameti jen na benzin a zvyk je zvyk ....

Moxi
27. srpna • 21:20

Jeste jsem zapomel, ze jen jednou byla pumpa i pro tracky a mela diesel - stal o nejaky cent vice, nez benzin!

JiVi
27. srpna • 9:17

hlavne kvalita nafty - tu proste v USA nejsou schopni dodat - ono ani s tim benolem to tam neni tak slavny :-/

CyberVic
27. srpna • 5:35

...pane redaktore, nemohl byste ve svem komentari aspon naznacit, proc by se automobilka Mercedes mela snazit dostat ropaky do USA "za kazdou cenu"....?

jogurt
27. srpna • 5:46

Neberte infantilní výlevy pana redaktora doslova.

Radek O.
27. srpna • 7:29

Koukám, že některým skončil tábor a jsou zpět...Nyní k věci. Pokud byste sledoval automobilový trh, pak byste to věděl. Chápu, že je to pro vás moc komplikované téma, ale zkusím vám to vysvětlit, byť mám za to, že prázdná hlava toho moc nepobere.Mercedes chce uspět za Atlantikem s naftovými motory. Je to jeden z hlavních úkolů, které má automobilka v daném regionu. Pokud byste sledoval dění kolem Mercedesu, ale také Volkswagenu, pak byste to věděl. Více informací o této tématice naleznete na příslušném webu Daimleru/VW, kde to máte vysvětleno od vedení automobilky poměrně podrobně. Malou nevýhodu vidím v tom, že český to tam nebude.

JiVi
27. srpna • 9:16

ano ano ano .. sledujte jiny weby, abyste byli v obraze .... tak takovyho zamestnace svyho bych nuutne potreboval :-D

Radek O.
27. srpna • 9:33

My jsme o tom několikrát psali, že potřebují dotyční prudit je jejich problém. Nic o tématu neví, ale musí se ozvat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Alfons
27. srpna • 9:43

Jestli že jste o tomto psali tak tedy nechápu proč dáváte odkaz na jiné stránky?.)

Radek O.
27. srpna • 10:05

Ti dva první diskutéři patří k dlouholetým prudičům pod články. Oni neřeší, zda je něco pravda, není pravda, o tématu nemusí vědět nic, ale musí se prostě ozvat. Zřejmě s nimi nemáte zkušenost, proto nechápete mou reakci, ale ta skutečně směřuje jenom pro ně.Ono jim nemá smysl vysvětlovat, jaké má Mercedes plány, protože je to nezajímá, oni se potřebují "vykecat". Proto nemám pro ně ani snahu cokoli více rozepisovat a okdazuji je rovnou na press weby, kde mohou studovat. Sice to neudělají, ale nebudu ztrácet čas zbytečným vysvětlováním.

LK
27. srpna • 10:25

A nebylo by se lepší na případné notorické prudiče vykašlat a ignorovat je než pro ostatní, prudičů neznalé, vypadat jako arogantní hovado?

lol
27. srpna • 11:38

na auto.cz je "hate list" tady by se šiknul také...

x1234678
27. srpna • 11:49

Myslíš něco jako blacklist těch, kteří bezvýhradně nesouhlasí? A patří tam ten, kdo napíše, že hloupé tvrzení že MB jde s dieselem do USA "za každou cenu", když v několika státech z celkových 50 kvůli mizerné naftě bude mít problém (což jaksi autor pozapomněl jasně uvést), nebo ten, kdo zcela k věci napíše moudrou myšlenku na úrovni (nafta patří do kamen). Nebo snad tam patří autor článku?

lol
28. srpna • 6:20

neznáš,nechápeš, nejsi hoden... to není seznam banů, ale každý uživatel si definuje, které tlachali nechce vidět... a jejich bláboly pak nevidí. víme? ale to bys jistě věděl, kdybys byl hledal.

x12345678
27. srpna • 10:22

Mohl byste - aby bylo jasno - ty prudiče, jak je tady nápelkujete, jmenovat?

Radek O.
27. srpna • 10:27

Znáve význam pojmu "dva první diskutéři" ?

x12345678
27. srpna • 10:38

Neznám. Byl bych rád, kdybyste je jasně označil.

Radek O.
27. srpna • 10:50

Nebudu zde řešit pořád dokola pět, šest lidí, kteří zde chodí a prudí. Pokud nechápete význam oněch slov, nemá v diskusi smysl pokračovat, jelikož se jedná o velmi srozumitelný a zcela jasný text.

Petr Krátký
27. srpna • 11:25

Vážený pane Ondrášíku, chápu, že jste novinář samouk a ještě k tomu problematice, o níž píšete, rozumíte jen okrajově. To vám ale nedává žádné právo urážet čtenáře, kteří slušným způsobem reagují na některé vaše sentence, které i podle mého názoru jsou amatérské, subjektivní, místy i dětinské.J á sám vás za profesionála v novinařině ani za odborníka v motoristické tématice na základě přečtení řady vašich článků rozhodně nepovažuji. O jazykové stránce už raději vůbec nemuvím, váš výraz "kteří zde chodí a prudí" je jen jedním z mnoha příkladů, jichž bychom se ve vámi podepsaných článcích dopočítali ve stovkách. V seriózním žurnalistickém prostředí by takový útok na čtenáře měl automaticky být následován vaším vyhazovem, protože jde o věc absolutně nepřijatelnou. Stejně jako číšník, který slovně zaútočí na hosta, kterému nechutná přesolená polévka, ve slušné restauraci tím okamžikem končí. A právě podle následků za přečiny svých zaměstanců se pozná, zda příslušné periodikum, obchod či restaurace seriózní je či není. takže já se domnívám, že byste se měl minimálně omluvit a že váš zaměstnavatel by neměl vaše amatérismy a v dnešním případě též nevýslovnou drzost dále mlčky přecházet, pokud se nechce nechat zařadit do pozice hodně slabého bulváru a zaměstnávat "autory", kteří připomínají řadě čtenářů pouze karikaturu novináře.

Radek O.
27. srpna • 11:53

Proč mne identifikujete s novinářem, nebo žurnalistou? Příště toto označení vynechte.O dané problematice, tedy snaze prosadit naftové motory ve Spojených státech jsem zde napsal několik článků. A to jak v době prvotního úmyslu s technologií Bluetec, tak poté, co přišlo spojenectví s automobilkou Volkswagen, tak poté, co toto spojenectví skončilo.Jsem si jist, že se najde někdo, kdo o dané problematice ví více, ale osobně se považuji za člověka o tomto tématu velmi dobře informovaného.Původní narážky byly na to, že se Mercedes nesnaží za každou cenu prosadit se ve Spojených státech s naftovými motory. Což je ovšem omyl, který pramení z nulových vědomostí o dané problematice. Mercedes se naopak snaží za každou cenu uchytit se v USA s naftou, stejně jako Volkswagen. Tyto dvě automobilky navíc následují další - BMW, Mitsubishí a daslší, kteří v tomto vidí velkou budoucnost.Při prstém sledování tohoto tématu by každý věděl, jak se k tomuto tématu staví vedení jednotlivých automobilek a jaké prohlášení k tomu podaly. O tom jsem ale psal, jak jsem uvedl výše, v minulosti.Nevím jak často zde chodíte, ale jogurt, CyberVic, m., m., bojler a další zde chodí doslova a do písmene jenom prudit. Nemají o tématu ponětí, ale budou útočit proti obsahu článku. Což ostatně nyní opět plně dokáazli, že "zaútočili" svým obvyklým způsobem, řekli, že to není pravda apod. a přitom o tématu neví zhola nic.Jednoduše řečeno jejich dlouhodobá a stále se opakující aktivita je už dost profláknutá. Chodí zde mnoho jiných lidí se kterými není problém diskutovat o čemkoli, ale pak zde chodí hrstka těch, kteří si nejspíše léči své mindráky.Váš příspěvek mi také připadá, že hodnotíte, aniž znáte pozadí.

CyberVic
29. srpna • 16:08

Po prokousani se prispevkama musim jeste reagovat na tu "dutou hlavu". kterou me pan redaktor pocastoval hned v prvni sve odpovedi......o obsahu svoji hlavy si nedelam nejake iluze, je to s vekem cim dal tim horsi, ale od amaterskeho automobiloveho nadsence, kterej neumi cesky poradne ani cist, natoz psat, a ma problemy se zakladnim pochopenim logiky vety, a kteremu shodou okolnosti nikdo nebrani publikovat svoje vylevy, zrejme s pocitem, ze ten Internet snese vsechno, to byla tentokrat trochu "predcasna ejakulace"...V redakci by mohli zacit tim, ze by Vam vysvetlili rozdil mezi zpravou a komentarem. Kratke zpravy si klidne prectu i z "pera" nedouka Ondrasika, jeho fundovane komentovane zpravodajstvi si klidne necham ujit, pokud tak bude radne oznaceno...

CyberVic
29. srpna • 15:56

...Vase nepochopeni psaneho textu je totalni a zrejme nevratne. Ptal sem se, proc by se, dle Vaseho kometare, mela chtit automobilka Mercedes prosadit s ropakama v USA "za kazdou cenu" ? Nijak nezpochybnuju, ze se tam snazi prosadit, nicmene nechapu, proc by se tak melo dit za kazdou cenu? Copak jsou akcionari Mercedesu nejaka ropakomilna sekta, kteri nehledi na zisky, nynejsi i budouci, ale proste zijou v utkvele touze zaplavit ropakama ameriku, i kdyby je to melo polozit? Neco takoveho si predstavuju pod vyrazem "za kazdou cenu " v clankem danem kontextu. Vase obvykle sebeobrane-utocne blaboly to ani trochu nevyjasnily. Ach jo...

Jogurt
27. srpna • 20:35

LOL je nedostatečný výraz pro záchvat smíchu, který mě po přečtení přepadl. Proti těmhle sentencím je i crazykomedie v podstatě requiem. Pane O, děkuji za skvělé pobavení, nad vašimi názory a vědomostmi, nad vaší češtinou, nad vaší schopností vnímat obsah textu a neméně nad vaším sebevědomím, masivně překrývajícím absenci jiných vlastností, já prostě slzím smíchy. A nepochybuji o tom, že nejsem sám z těch co "tady chodí":-D :-D :-D

lunochod
27. srpna • 12:39

Vyprdni se na ně ...

JiVi
27. srpna • 9:16

.. svyho webu ... (nejak vypadlo :-X)

x12345678
27. srpna • 9:02

Tímhle jste si na důvěryhodnsti rozhodně nepřidal.

Alfons
27. srpna • 8:56

Ano je to tak:)) Skutečně by jsme se to zřejmě dozvěděli když by jsme ovšem sledovali jiné periodikum:) Jak nám autor sám doporučuje:)

Doporučujeme

Články odjinud