Mercedes v Americe opět narazil s „čistým“ nafťákem

Německá automobilka Mercedes-Benz opět narazila ve Spojených státech se svým naftovým systémem Bluetec. Vozy s tímto označením se pyšní velmi nízkými emisemi, které mají v podstatě plnit emisní normy všech států USA.

Jenže tři nové státy a to Pennsylvanie, Connecticut a Rhode Island přijaly emisní limity, které platí v Kalifornii. V současnosti tak může Mercedes prodávat své Bluetec nafťáky jen ve 42 státech unie, jelikož již v osmi státech platí kalifornské emise. A do budoucna se nedá očekávat opačný trend, zmíněné státy budou spíše následovat další a další.

Automobilka se ovšem nevzdává a slibuje, že s příchodem nové generace Bluetec motorů splní i tyto přísné emisní limity a prodeje tak budou moci pokračovat ve všech padesátí státech.

Nevýhodou ovšem je, že náklady spojené s vývojem Bluetec jsou již nyní příliš vysoké a je otázkou, zda automobilka dokáže udržet u těchto modelů nízké ceny tak, aby investice do naftového motoru byla vůbec efektivní. Efektivita provozu je pochopitelně hlavním, ne-li jediným lákadlem pro americké zákazníky. Z postupu Mercedesu ale začínáme mít pocit, že o racionalitu tu již příliš nejde a automobilka se snaží dostat do Ameriky s nafťáky za každou cenu...

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků