Mercedes uvedl na trh novou třídu X. Od Nissanu Navara se fakt dost liší

Zatím je středně velký pick-up s rámovou konstrukcí k dostání se čtyřválcovými turbodiesely. Za půl roku se ale dostaví na trh také vznětový vidlicový šestiválec.

Ani jeden karosářský díl nemá první sériově vyráběný pick-up značky společný s třícípou hvězdou v logu s Nissanem Navara, přestože se oba vozy dělají na společné výrobní lince ve Španělsku.

"I když se to na první pohled nezdá, auto má kabinu rozšířenou o pět centimetrů, a také je o tři centimetry vyšší," uvedl technický školitel tuzemského zastoupení značky Mercedes Petr Dvořák.

Podstatné pro jízdní vlastnosti je podle něho také rozšíření rozchodu kol o 70 milimetrů.

O novém Mercedesu třídy X už víme vše! Díky šestiválci půjde po krku VW Amarok

O novém Mercedesu třídy X už víme vše! Díky šestiválci půjde po krku VW Amarok

Přestože velká část zákazníků do těžkého terénu s tímto autem nikdy nevjede, technické parametry by to dovolovaly. Auto například vyjede svah se sklonem 45 stupňů, maximální boční náklon je 48 stupňů. To platí o variantu se zvětšenou světlou výškou (oproti základní verzi o dva centimetry na výsledných 222 milimetrů).

Zejména základní varianta s označením Pure se dobře hodí i na práci. Ložná plocha za dvojkabinou má délku 1587 milimetrů a šířku 1560 milimetrů. Mezi podběhy se vejde europaleta napříč. V závislosti na verzi a motorizaci sem lze naložit náklad o hmotnosti až 1,1 tuny. Mercedes vypočítal, že legálně lze například naložit sedmnáct plných padesátilitrových pivních sudů.

Návštěva v designovém centru Mercedesu. Nová třída A se změní

Návštěva v designovém centru Mercedesu. Nová třída A se změní

Všechny verze s pohonem všech kol zvládnou utáhnout přívěs s hmotností 3,5 tuny. Tedy například přepravník se třemi koni nebo osmimetrovou jachtu.

V Česku se zatím nenabízí verze s dvoulitrovým zážehovým turbomotorem. Lze tedy objednat buď variantu 220 s motorem 2,3 s výkonem 163 koňských sil, případně výkonnější verzi téhož agregátu 250 se 190 koňskými silami. V základním provedení je vůz vybaven šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem pouze zadních kol. Je ale možné mít i sedmistupňový automat a přiřaditelný pohon rovněž předních kol.

V polovině příštího roku ale při jde zmíněný šestiválec, který bude mít trvalý pohon 4Matic, Půjde o nejvýkonnější turbodiesel v segmentu s 258 koňskými silami.

I nejnižší ze tří výbavových stupňů obsahuje klimatizaci a rádio, sedm airbagů, asistenční systém pro rozjezd do kopce a dokonce i čtení dopravních značek. Od vybavenějších verzí ho poznáte snadno. Jezdí totiž na sedmnáctipalcových plechových kolech a má například i nelakovaný přední nárazník.

Základní cena vozu je na českém trhu stanovena n 973 445 Kč včetně DPH. Za pohon všech kol se připlácí 54 000 Kč. Nejvybavenější X 250 s pohonem všech kol a automatickou převodovkou pak přijde na 1 307 405 Kč.

Základní galerii snímků novinky si prohlédněte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
[********************]

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků