Mercedes uvedl na trh novou třídu X. Od Nissanu Navara se fakt dost liší

Zatím je středně velký pick-up s rámovou konstrukcí k dostání se čtyřválcovými turbodiesely. Za půl roku se ale dostaví na trh také vznětový vidlicový šestiválec.

Ani jeden karosářský díl nemá první sériově vyráběný pick-up značky společný s třícípou hvězdou v logu s Nissanem Navara, přestože se oba vozy dělají na společné výrobní lince ve Španělsku.

"I když se to na první pohled nezdá, auto má kabinu rozšířenou o pět centimetrů, a také je o tři centimetry vyšší," uvedl technický školitel tuzemského zastoupení značky Mercedes Petr Dvořák.

Podstatné pro jízdní vlastnosti je podle něho také rozšíření rozchodu kol o 70 milimetrů.

O novém Mercedesu třídy X už víme vše! Díky šestiválci půjde po krku VW Amarok

O novém Mercedesu třídy X už víme vše! Díky šestiválci půjde po krku VW Amarok

Přestože velká část zákazníků do těžkého terénu s tímto autem nikdy nevjede, technické parametry by to dovolovaly. Auto například vyjede svah se sklonem 45 stupňů, maximální boční náklon je 48 stupňů. To platí o variantu se zvětšenou světlou výškou (oproti základní verzi o dva centimetry na výsledných 222 milimetrů).

Zejména základní varianta s označením Pure se dobře hodí i na práci. Ložná plocha za dvojkabinou má délku 1587 milimetrů a šířku 1560 milimetrů. Mezi podběhy se vejde europaleta napříč. V závislosti na verzi a motorizaci sem lze naložit náklad o hmotnosti až 1,1 tuny. Mercedes vypočítal, že legálně lze například naložit sedmnáct plných padesátilitrových pivních sudů.

Návštěva v designovém centru Mercedesu. Nová třída A se změní

Návštěva v designovém centru Mercedesu. Nová třída A se změní

Všechny verze s pohonem všech kol zvládnou utáhnout přívěs s hmotností 3,5 tuny. Tedy například přepravník se třemi koni nebo osmimetrovou jachtu.

V Česku se zatím nenabízí verze s dvoulitrovým zážehovým turbomotorem. Lze tedy objednat buď variantu 220 s motorem 2,3 s výkonem 163 koňských sil, případně výkonnější verzi téhož agregátu 250 se 190 koňskými silami. V základním provedení je vůz vybaven šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem pouze zadních kol. Je ale možné mít i sedmistupňový automat a přiřaditelný pohon rovněž předních kol.

V polovině příštího roku ale při jde zmíněný šestiválec, který bude mít trvalý pohon 4Matic, Půjde o nejvýkonnější turbodiesel v segmentu s 258 koňskými silami.

I nejnižší ze tří výbavových stupňů obsahuje klimatizaci a rádio, sedm airbagů, asistenční systém pro rozjezd do kopce a dokonce i čtení dopravních značek. Od vybavenějších verzí ho poznáte snadno. Jezdí totiž na sedmnáctipalcových plechových kolech a má například i nelakovaný přední nárazník.

Základní cena vozu je na českém trhu stanovena n 973 445 Kč včetně DPH. Za pohon všech kol se připlácí 54 000 Kč. Nejvybavenější X 250 s pohonem všech kol a automatickou převodovkou pak přijde na 1 307 405 Kč.

Základní galerii snímků novinky si prohlédněte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
[********************]

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků