Mercedes uvedie systém Bluetec v Európe až v roku 2008

Napriek tomu, že Mercedes uvedie svoj model E320 CDI Bluetec v Amerike už v septembri tohto roku, na európsky trh sa tento zatiaľ najčistejší diesel na svete dostane až v roku 2008. Je síce pravda, že model bol vyvíjaný hlavne pre americký trh s rovnakými emisnými normami pre zážihové i vznetové motory, no aj tak je rozhodnutie Mercedesu prekvapivé.

E320 CDI Bluetec používa vstrekovanie systému Common-Rail tretej generácie. Množstvo uhľovodíkov a oxidu uhoľnatého vo výfukových plynoch redukuje katalyzátor, ktorému sekunduje sériovo dodávaný filter pevných častíc. Spomínané komponenty nie sú žiadnou novinkou, pokrokom je až použitý katalyzátor SCR (Selective Catalytic Reduction). Ten spolu s technológiou AdBlue, ktorá zo špeciálnej nádrže vstrekne do paliva každých 100 km zhruba 1 dcl močoviny, zredukuje množstvo oxidu dusíka vo výfukových plynoch až o celých 80%. Motor má výkon 155 kW (211 k), krútiaci moment dosahuje najvyššej hodnoty 540 Nm a v E-Klasse si vezme každých 100 km v priemere len 6,4 l nafty.

Neskôr Mercedes plánuje nasadenie tohto motora s technológiou Bluetec i v iných modeloch, po „éčku“ príde na rad pravdepodobne nové GL.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků