Mercedes uvedie systém Bluetec v Európe až v roku 2008

Napriek tomu, že Mercedes uvedie svoj model E320 CDI Bluetec v Amerike už v septembri tohto roku, na európsky trh sa tento zatiaľ najčistejší diesel na svete dostane až v roku 2008. Je síce pravda, že model bol vyvíjaný hlavne pre americký trh s rovnakými emisnými normami pre zážihové i vznetové motory, no aj tak je rozhodnutie Mercedesu prekvapivé.

E320 CDI Bluetec používa vstrekovanie systému Common-Rail tretej generácie. Množstvo uhľovodíkov a oxidu uhoľnatého vo výfukových plynoch redukuje katalyzátor, ktorému sekunduje sériovo dodávaný filter pevných častíc. Spomínané komponenty nie sú žiadnou novinkou, pokrokom je až použitý katalyzátor SCR (Selective Catalytic Reduction). Ten spolu s technológiou AdBlue, ktorá zo špeciálnej nádrže vstrekne do paliva každých 100 km zhruba 1 dcl močoviny, zredukuje množstvo oxidu dusíka vo výfukových plynoch až o celých 80%. Motor má výkon 155 kW (211 k), krútiaci moment dosahuje najvyššej hodnoty 540 Nm a v E-Klasse si vezme každých 100 km v priemere len 6,4 l nafty.

Neskôr Mercedes plánuje nasadenie tohto motora s technológiou Bluetec i v iných modeloch, po „éčku“ príde na rad pravdepodobne nové GL.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků