Mercedes uvádí třídu S ve verzi 560 e. Hybridní systém půjčí i nižším třídám

V rámci limuzíny třídy S uvádí Mercedes na trh svou třetí generaci plug-in hybridního systému, který bude v pozměněné variantě nabízen rovněž u třídy C a E.

Dosavadní hybridní variantu S 550 e nyní v nabídce Mercedesu třídy S nahrazuje zbrusu nová verze S 560 e. Automobilka uvádí třetí generaci svého hybridního ústrojí, které nyní poskytne ještě vyšší porci výkonu, úspornější běh, a také větší dojezd při jízdě pouze na elektřinu.

V S 560 e se nově zabydlel benzinový šestiválec o objemu tří litrů, který spolupracuje s jedním elektromotorem a devítistupňovou automatickou převodovkou. Samostatně zajistí spalovací motor 270 kW (376 koní) a 500 Nm točivého momentu, zatímco elektromotor disponuje výkonem 90 kW (122 koní) a 200 Nm. Systémový výkon je udávaných 350 kW (476 koní) a 700 Nm.

Paříž 2018 živě: V novém Mercedesu třídy B si budou cestující vzadu hovět!

Paříž 2018 živě: V novém Mercedesu třídy B si budou cestující vzadu hovět!

S těmito hodnotami zvládne hybridní „esko“ akceleraci z nuly na 100 km/h za rovných 5 sekund a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h. Při jízdě v čistě elektrickém režimu pak lze dosáhnout rychlosti 80 km/h a díky bateriím s vyšší kapacitou 13,5 kWh lze ujet okolo 50 kilometrů. Starší S 550 e zvládlo přibližně 19 km.

Novou rychlonabíječkou nabijete baterie z 10 na 100 % za zhruba 1,5 hodiny. V případě klasické nabíječky a domácí zásuvky pak mluvíme asi o 5 hodinách.

Před 40 lety představil Mercedes systém ABS. Demonstroval jej názorně

Před 40 lety představil Mercedes systém ABS. Demonstroval jej názorně

Novinka je vybavena takzvaným Eco asistentem, který bude řidiči radit, jak jezdit co nejúsporněji a kdy je lepší sundat nohu z plynu, nebo přímo ovlivní chování hybridního systému, aby se ušetřila energie a palivo. Systém tak využije informace z navigace, radaru na přídi a kamer na voze. Pokyny budou řidiči sdělovány skrze přístrojový displej, ale také třeba zvýšením odporu či vibrováním plynového pedálu. Dvojité zapulsování pedálu bude například znamenat, že není nutné šlapat na plyn.

Třetí generaci svého hybridního systému bude poté Mercedes nabízet i pro nižší třídy E a C, ačkoliv s několika změnami. Šestiválec z třídy S tak vystřídá čtyřválcový turbodiesel o objemu dvou litrů, kdežto u třídy E se ještě objeví ve společnosti elektromotoru i čtyřválcový benzinový dvoulitr.

Nový Mercedes-Benz třídy S v hybridní variantě S 560 e poputuje do nabídky v Evropě již tento měsíc. Ceny zatím nebyly zveřejněny.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků