Mercedes uvádí třídu S ve verzi 560 e. Hybridní systém půjčí i nižším třídám

V rámci limuzíny třídy S uvádí Mercedes na trh svou třetí generaci plug-in hybridního systému, který bude v pozměněné variantě nabízen rovněž u třídy C a E.

Dosavadní hybridní variantu S 550 e nyní v nabídce Mercedesu třídy S nahrazuje zbrusu nová verze S 560 e. Automobilka uvádí třetí generaci svého hybridního ústrojí, které nyní poskytne ještě vyšší porci výkonu, úspornější běh, a také větší dojezd při jízdě pouze na elektřinu.

V S 560 e se nově zabydlel benzinový šestiválec o objemu tří litrů, který spolupracuje s jedním elektromotorem a devítistupňovou automatickou převodovkou. Samostatně zajistí spalovací motor 270 kW (376 koní) a 500 Nm točivého momentu, zatímco elektromotor disponuje výkonem 90 kW (122 koní) a 200 Nm. Systémový výkon je udávaných 350 kW (476 koní) a 700 Nm.

Paříž 2018 živě: V novém Mercedesu třídy B si budou cestující vzadu hovět!

Paříž 2018 živě: V novém Mercedesu třídy B si budou cestující vzadu hovět!

S těmito hodnotami zvládne hybridní „esko“ akceleraci z nuly na 100 km/h za rovných 5 sekund a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h. Při jízdě v čistě elektrickém režimu pak lze dosáhnout rychlosti 80 km/h a díky bateriím s vyšší kapacitou 13,5 kWh lze ujet okolo 50 kilometrů. Starší S 550 e zvládlo přibližně 19 km.

Novou rychlonabíječkou nabijete baterie z 10 na 100 % za zhruba 1,5 hodiny. V případě klasické nabíječky a domácí zásuvky pak mluvíme asi o 5 hodinách.

Před 40 lety představil Mercedes systém ABS. Demonstroval jej názorně

Před 40 lety představil Mercedes systém ABS. Demonstroval jej názorně

Novinka je vybavena takzvaným Eco asistentem, který bude řidiči radit, jak jezdit co nejúsporněji a kdy je lepší sundat nohu z plynu, nebo přímo ovlivní chování hybridního systému, aby se ušetřila energie a palivo. Systém tak využije informace z navigace, radaru na přídi a kamer na voze. Pokyny budou řidiči sdělovány skrze přístrojový displej, ale také třeba zvýšením odporu či vibrováním plynového pedálu. Dvojité zapulsování pedálu bude například znamenat, že není nutné šlapat na plyn.

Třetí generaci svého hybridního systému bude poté Mercedes nabízet i pro nižší třídy E a C, ačkoliv s několika změnami. Šestiválec z třídy S tak vystřídá čtyřválcový turbodiesel o objemu dvou litrů, kdežto u třídy E se ještě objeví ve společnosti elektromotoru i čtyřválcový benzinový dvoulitr.

Nový Mercedes-Benz třídy S v hybridní variantě S 560 e poputuje do nabídky v Evropě již tento měsíc. Ceny zatím nebyly zveřejněny.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků