Mercedes ukazuje autobus budoucnosti, dokáže jezdit úplně sám

Směr, kterým se ubírají automobily, je naprosto zřetelný. Řidičům se snaží v co možná největší míře usnadnit cestování různými asistenty, které by měly v budoucnu vyvrcholit zcela autonomní jízdou. A stejný scénář nás podle Mercedesu čeká i v hromadné dopravě.

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Aby ukázal, jak daleko je s vývojem technologií, vzal svůj koncept autobusu do Amsterodamu, kde se nachází nejdelší autobusový tranzit v Evropě. Na dvacetikilometrovém úseku dokázal autobus respektovat semafory, zastavit před nenadálými překážkami, projíždět tunely a samozřejmě také otevírat a zavírat dveře v zastávkách. Pro jistotu seděl za volantem řidič, ale v zásadě již nebyl vůbec potřeba.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes usilovně pracuje na sériové verzi autonomního autobusu, která by se ve vyhrazených pruzích dokázala pohybovat bez řidiče z masa a kostí

Koncept totiž disponuje hned dvěma různými radary, které spolupracují se systémem GPS a kamerami. Zároveň je vybaven bezdrátovou technologií Wi-Fi, díky které může komunikovat se semafory, takže svoji rychlost řídí tak, aby byla celá jízda nejen plynulá, ale také efektivní.

Daimler usilovně pracuje na sériové verzi autobusu, která bude moci samostatně jezdit ve vyhrazených pruzích. Pořád sice bude vybavena sedačkou a volantem, ale to jen pro případ, že bude nutné autobus přemístit někam, kde není možné spoléhat se na autonomní řízení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 10 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků