Mercedes ukazuje autobus budoucnosti, dokáže jezdit úplně sám

Směr, kterým se ubírají automobily, je naprosto zřetelný. Řidičům se snaží v co možná největší míře usnadnit cestování různými asistenty, které by měly v budoucnu vyvrcholit zcela autonomní jízdou. A stejný scénář nás podle Mercedesu čeká i v hromadné dopravě.

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Aby ukázal, jak daleko je s vývojem technologií, vzal svůj koncept autobusu do Amsterodamu, kde se nachází nejdelší autobusový tranzit v Evropě. Na dvacetikilometrovém úseku dokázal autobus respektovat semafory, zastavit před nenadálými překážkami, projíždět tunely a samozřejmě také otevírat a zavírat dveře v zastávkách. Pro jistotu seděl za volantem řidič, ale v zásadě již nebyl vůbec potřeba.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes usilovně pracuje na sériové verzi autonomního autobusu, která by se ve vyhrazených pruzích dokázala pohybovat bez řidiče z masa a kostí

Koncept totiž disponuje hned dvěma různými radary, které spolupracují se systémem GPS a kamerami. Zároveň je vybaven bezdrátovou technologií Wi-Fi, díky které může komunikovat se semafory, takže svoji rychlost řídí tak, aby byla celá jízda nejen plynulá, ale také efektivní.

Daimler usilovně pracuje na sériové verzi autobusu, která bude moci samostatně jezdit ve vyhrazených pruzích. Pořád sice bude vybavena sedačkou a volantem, ale to jen pro případ, že bude nutné autobus přemístit někam, kde není možné spoléhat se na autonomní řízení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků