Mercedes ukazuje autobus budoucnosti, dokáže jezdit úplně sám

Směr, kterým se ubírají automobily, je naprosto zřetelný. Řidičům se snaží v co možná největší míře usnadnit cestování různými asistenty, které by měly v budoucnu vyvrcholit zcela autonomní jízdou. A stejný scénář nás podle Mercedesu čeká i v hromadné dopravě.

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Aby ukázal, jak daleko je s vývojem technologií, vzal svůj koncept autobusu do Amsterodamu, kde se nachází nejdelší autobusový tranzit v Evropě. Na dvacetikilometrovém úseku dokázal autobus respektovat semafory, zastavit před nenadálými překážkami, projíždět tunely a samozřejmě také otevírat a zavírat dveře v zastávkách. Pro jistotu seděl za volantem řidič, ale v zásadě již nebyl vůbec potřeba.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes usilovně pracuje na sériové verzi autonomního autobusu, která by se ve vyhrazených pruzích dokázala pohybovat bez řidiče z masa a kostí

Koncept totiž disponuje hned dvěma různými radary, které spolupracují se systémem GPS a kamerami. Zároveň je vybaven bezdrátovou technologií Wi-Fi, díky které může komunikovat se semafory, takže svoji rychlost řídí tak, aby byla celá jízda nejen plynulá, ale také efektivní.

Daimler usilovně pracuje na sériové verzi autobusu, která bude moci samostatně jezdit ve vyhrazených pruzích. Pořád sice bude vybavena sedačkou a volantem, ale to jen pro případ, že bude nutné autobus přemístit někam, kde není možné spoléhat se na autonomní řízení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků