Mercedes ukázal nejsilnější sériový čtyřválec světa. Z dvou litrů vytříská 421 koní

Nejnovější přeplňovaný motor od Mercedesu bude podle automobilky vůbec nejvýkonnějším produkčním čtyřválcem na světě. Ve kterých modelech ho můžeme čekat?

Nový dvoulitrový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec od Mercedesu-AMG ponese interní označení M 139. Jakožto nástupce odchozího čtyřválce M 133, který byl srdcem dosavadní generace A 45 AMG, tak samozřejmě posunuje laťku zase o něco dál. Starý motor překonává navýšením výkonu o 30 kW (41 koní). Čímž si Mercedes uzme jeden pěkný titul.

Motor M 139 tak bude podle německé značky vůbec nejvýkonnějším čtyřválcem uvedeným do běžné produkce. V nejvyšší specifikaci S bude totiž produkovat celkem 310 kW (421 koní) při 6750 ot./min. Točivý moment 500 N.m (navýšení o 25 N.m) bude dostupný mezi 5000-5250 ot./min, zatímco omezovače dosáhnete při 7200 ot./min.

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake oficiálně: I s batohem dá stovku pod pět

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake oficiálně: I s batohem dá stovku pod pět

Jak už to bývá u AMG zvykem, motor bude nabízen i ve standardní formě, a to s výkonem 285 kW (387 koní) při 6500 ot./min a točivým momentem 480 N.m dostupným mezi 4750-5000 ot./min. Omezovač zůstává na 7200 ot./min.

Obě verze dvoulitru M 139 používají twin-scroll turbodmychadlo, které zajistí u výkonnější S specifikace maximální plnicí tlak 2,1 baru, ve standardním naladění pak maximálně 1,9 baru. Motor pracuje s kompresním poměrem 9.0:1 a Mercedes zmiňuje, že i přes přeplňování se má čtyřválec vyznačovat charakterem blízkým atmosférickému motoru.  

Mercedes omylem ukázal podobu chystaného AMG CLA 45 4Matic.

Mercedes omylem ukázal podobu chystaného AMG CLA 45 4Matic.

Kombinováno je zde přímé i nepřímé vstřikování paliva, šestnáct ventilů má na starosti rozvod DOHC a překvapením není ani systém proměnlivého časování pro sací i výfukové ventily. Hmotnost motoru čítá 160,5 kg. Na produkční lince v Affalterbachu pak bude mít složení i tohoto motoru na starosti jediný pracovník AMG, jehož plaketu s podpisem najdete klasicky na plastovém krytu motoru.

Jednotka M 139 bude určena pro kompaktní modely Mercedesu-AMG, přičemž nejprve je očekávána právě v nové generaci nejsilnějšího hatchbacku A 45 a později také v jeho verzi s karoserií sedanu. Stejně tak ji nejspíše najdeme ve stylovějším CLA 45, rovněž v případě sedanu i praktičtější verze Shooting Brake. Nakonec se mluví také o přiostřenějším crossoveru GLB.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků