Mercedes ukázal nejsilnější sériový čtyřválec světa. Z dvou litrů vytříská 421 koní

Nejnovější přeplňovaný motor od Mercedesu bude podle automobilky vůbec nejvýkonnějším produkčním čtyřválcem na světě. Ve kterých modelech ho můžeme čekat?

Nový dvoulitrový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec od Mercedesu-AMG ponese interní označení M 139. Jakožto nástupce odchozího čtyřválce M 133, který byl srdcem dosavadní generace A 45 AMG, tak samozřejmě posunuje laťku zase o něco dál. Starý motor překonává navýšením výkonu o 30 kW (41 koní). Čímž si Mercedes uzme jeden pěkný titul.

Motor M 139 tak bude podle německé značky vůbec nejvýkonnějším čtyřválcem uvedeným do běžné produkce. V nejvyšší specifikaci S bude totiž produkovat celkem 310 kW (421 koní) při 6750 ot./min. Točivý moment 500 N.m (navýšení o 25 N.m) bude dostupný mezi 5000-5250 ot./min, zatímco omezovače dosáhnete při 7200 ot./min.

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake oficiálně: I s batohem dá stovku pod pět

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake oficiálně: I s batohem dá stovku pod pět

Jak už to bývá u AMG zvykem, motor bude nabízen i ve standardní formě, a to s výkonem 285 kW (387 koní) při 6500 ot./min a točivým momentem 480 N.m dostupným mezi 4750-5000 ot./min. Omezovač zůstává na 7200 ot./min.

Obě verze dvoulitru M 139 používají twin-scroll turbodmychadlo, které zajistí u výkonnější S specifikace maximální plnicí tlak 2,1 baru, ve standardním naladění pak maximálně 1,9 baru. Motor pracuje s kompresním poměrem 9.0:1 a Mercedes zmiňuje, že i přes přeplňování se má čtyřválec vyznačovat charakterem blízkým atmosférickému motoru.  

Mercedes omylem ukázal podobu chystaného AMG CLA 45 4Matic.

Mercedes omylem ukázal podobu chystaného AMG CLA 45 4Matic.

Kombinováno je zde přímé i nepřímé vstřikování paliva, šestnáct ventilů má na starosti rozvod DOHC a překvapením není ani systém proměnlivého časování pro sací i výfukové ventily. Hmotnost motoru čítá 160,5 kg. Na produkční lince v Affalterbachu pak bude mít složení i tohoto motoru na starosti jediný pracovník AMG, jehož plaketu s podpisem najdete klasicky na plastovém krytu motoru.

Jednotka M 139 bude určena pro kompaktní modely Mercedesu-AMG, přičemž nejprve je očekávána právě v nové generaci nejsilnějšího hatchbacku A 45 a později také v jeho verzi s karoserií sedanu. Stejně tak ji nejspíše najdeme ve stylovějším CLA 45, rovněž v případě sedanu i praktičtější verze Shooting Brake. Nakonec se mluví také o přiostřenějším crossoveru GLB.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků