Mercedes ukázal koncept EQ: Silný elektromobil s dojezdem 500 km

Jako další koncepční vůz se na autosalonu v Paříži představil elektromobil Mercedes, který spadá do „Generace EQ“. Co všechno o této novince německá automobilka prozradila?

Mercedes na představení svého zbrusu nového elektrického modelu lákal už několik dní před startem pařížského autosalonu, o voze jsme však měli jen velmi málo informací. Nyní, po oficiální tiskové konferenci, můžeme konečně bilancovat.

Mercedes-Benz láká na EV koncept pro Paříž

Mercedes-Benz láká na EV koncept pro Paříž

Nový vůz je konceptem sportovního SUV s ryze elektrickým pohonem, který má baterie uložené v podvozku. Pohání jej dva elektromotory s výkonem, který v maximálních hodnotách může dosáhnout až na 300 kW. Točivý moment dosahuje až 700 Nm a z 0-100 km/h zrychlí tento vůz za méně než pět sekund. Mercedes uvádí dojezd až 500 kilometrů a slibuje bezpečnost, funkčnost a maximální pohodlí.

Projekt „Generace EQ“ má nastínit vzhled a schopnosti budoucích vozů Mercedes. Zkratka EQ symbolizuje elektrickou inteligenci a shoduje se také s největšími hodnotami automobilky, kterými jsou emoce a inteligence.

„V budoucnu chce Mercedes nabídnout propojené, autonomní, sdílené a elektrické vozy. Generace EQ je logickým sloučením všech těchto pilířů,“ uvedl Dieter Zetsche, předseda představenstva Daimler AG a šéf Mercedesu. „Automobily s nulovými emisemi jsou budoucností, značka EQ však dalece přesahuje běžné elektromobily. Jedná se o komplexní elektrický ekosystém služeb, technologií a inovací,“ dodal.

Mercedes-Benz E All Terrain: Terénní kombi s hvězdou ve znaku  

Mercedes-Benz E All Terrain: Terénní kombi s hvězdou ve znaku  

Interiér automobilu se vyznačuje moderním vzhledem a zcela přepracovaným uživatelským rozhraním. Žádná tlačítka ani knoflíky zde nehledejte. S výjimkou elektricky nastavitelných sedaček je vše ovládáno pouze dotykem. S důležitými informacemi může řidič pracovat na 24“ dotykovém displeji (53 x 11 cm).

EQ je zároveň dalším krokem kupředu v oblasti autonomního řízení. Model nabídne nejnovější asistenční systémy z dílny Mercedesu, které budou spolupracovat s mapami společnosti HERE. Podle nich pak vůz může pracovat se svou polohou, odhadne velikost silnice a automaticky upraví dynamiku a rychlost jízdy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků