Mercedes ukázal koncept EQ: Silný elektromobil s dojezdem 500 km

Jako další koncepční vůz se na autosalonu v Paříži představil elektromobil Mercedes, který spadá do „Generace EQ“. Co všechno o této novince německá automobilka prozradila?

Mercedes na představení svého zbrusu nového elektrického modelu lákal už několik dní před startem pařížského autosalonu, o voze jsme však měli jen velmi málo informací. Nyní, po oficiální tiskové konferenci, můžeme konečně bilancovat.

Mercedes-Benz láká na EV koncept pro Paříž

Mercedes-Benz láká na EV koncept pro Paříž

Nový vůz je konceptem sportovního SUV s ryze elektrickým pohonem, který má baterie uložené v podvozku. Pohání jej dva elektromotory s výkonem, který v maximálních hodnotách může dosáhnout až na 300 kW. Točivý moment dosahuje až 700 Nm a z 0-100 km/h zrychlí tento vůz za méně než pět sekund. Mercedes uvádí dojezd až 500 kilometrů a slibuje bezpečnost, funkčnost a maximální pohodlí.

Projekt „Generace EQ“ má nastínit vzhled a schopnosti budoucích vozů Mercedes. Zkratka EQ symbolizuje elektrickou inteligenci a shoduje se také s největšími hodnotami automobilky, kterými jsou emoce a inteligence.

„V budoucnu chce Mercedes nabídnout propojené, autonomní, sdílené a elektrické vozy. Generace EQ je logickým sloučením všech těchto pilířů,“ uvedl Dieter Zetsche, předseda představenstva Daimler AG a šéf Mercedesu. „Automobily s nulovými emisemi jsou budoucností, značka EQ však dalece přesahuje běžné elektromobily. Jedná se o komplexní elektrický ekosystém služeb, technologií a inovací,“ dodal.

Mercedes-Benz E All Terrain: Terénní kombi s hvězdou ve znaku  

Mercedes-Benz E All Terrain: Terénní kombi s hvězdou ve znaku  

Interiér automobilu se vyznačuje moderním vzhledem a zcela přepracovaným uživatelským rozhraním. Žádná tlačítka ani knoflíky zde nehledejte. S výjimkou elektricky nastavitelných sedaček je vše ovládáno pouze dotykem. S důležitými informacemi může řidič pracovat na 24“ dotykovém displeji (53 x 11 cm).

EQ je zároveň dalším krokem kupředu v oblasti autonomního řízení. Model nabídne nejnovější asistenční systémy z dílny Mercedesu, které budou spolupracovat s mapami společnosti HERE. Podle nich pak vůz může pracovat se svou polohou, odhadne velikost silnice a automaticky upraví dynamiku a rychlost jízdy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků