Mercedes třídy S: dvanáctiválce S65 AMG a S600 a S500 Hybrid

Značka Mercedes-Benz připravuje pro další měsíce premiéru hned tří špičkových verzí své nové vlajkové lodi třídy S (W222). Vrcholný Pullman ale přijde až o něco později.

Možná je to jen nedostatkem jiných významnějších novinek, letošní léto je ale létem nové generace modelu Mercedes-Benz třídy S. Vlajková loď stuttgartské automobilky si tuto pozornost ale jistě zaslouží, je to vůz, jenž aspiruje na pomyslný titul nejlepší auto současnosti. Už před několika dny jsme vám přinesli rozsáhlou fotogalerii živých snímků Mercedesu třídy S i podrobné představení sportovně střiženého provedení Mercedes-Benz S 63 AMG.

Mercedes-Benz S 63 AMG bez tajemství (doplněny české ceny)

Mercedes-Benz S 63 AMG bez tajemství (doplněny české ceny)

V tuto chvíli je nová třída S k dispozici ve verzích S 350 BlueTEC, S 500 a S 400 Hybrid, ovšem to by se mělo záhy změnit. Přibudou především dva modely se špičkovým vidlicovým dvanáctiválcem s objemem 6,0 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který byl vyšlechtěn z podobného agregátu používaného v předchozí generaci Mercedes-Benz S 65 AMG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S 63 AMG

Na listopadovém autosalonu v Los Angeles se zřejmě představí vrcholné sportovní provedení S 65 AMG. Oproti svému stejnojmennému předchůdci má být novinka takřka o 100 kg lehčí a o něco výkonnější (výběhová verze S 65 AMG dávala 604 koní a 1 000 Nm točivého momentu). Na detroitském autosalonu v lednu příštího roku bude následovat druhý dvanáctiválec 6,0 l v podobě modelu S 600, který ale má být samozřejmě laděn vysloveně luxusně.

Mercedes-Benz třídy S 2014: první živé setkání (+ 62x foto)

Mercedes-Benz třídy S 2014: první živé setkání (+ 62x foto)

Ale ani podzimní autosalon ve Frankfurtu se bez novinky z líhně třídy S neobejde: setkáme se tam s hybridním provedením Mercedes-Benz S 500 Hybrid s kombinovanou pohonnou soustavou typu plug-in. Jejím základem má být zážehový šestiválec 3,5 l v kombinaci s kompaktním elektromotorem o výkonu okolo 61 koní (45 kW). Tato soustava vozu zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h zhruba za 5,5 s a možnost ujet až 30 km na čistě elektrický pohon.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ani pojetím interiéru se zřejmě připravované S 65 AMG od nedávno představené verze S 63 AMG výrazněji lišit nebude

Ačkoli se verze S 500 Hybrid ze všech uvedených novinek představí jako první, do prodejů vstoupí zřejmě jako poslední: počítá se s ní až pro počátek orku 2015.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků