Mercedes třídy S: dvanáctiválce S65 AMG a S600 a S500 Hybrid

Značka Mercedes-Benz připravuje pro další měsíce premiéru hned tří špičkových verzí své nové vlajkové lodi třídy S (W222). Vrcholný Pullman ale přijde až o něco později.

Možná je to jen nedostatkem jiných významnějších novinek, letošní léto je ale létem nové generace modelu Mercedes-Benz třídy S. Vlajková loď stuttgartské automobilky si tuto pozornost ale jistě zaslouží, je to vůz, jenž aspiruje na pomyslný titul nejlepší auto současnosti. Už před několika dny jsme vám přinesli rozsáhlou fotogalerii živých snímků Mercedesu třídy S i podrobné představení sportovně střiženého provedení Mercedes-Benz S 63 AMG.

Technika | Sportovní auta | Fascinace | Mercedes-Benz | Premiéry | Ceny

Mercedes-Benz S 63 AMG bez tajemství (doplněny české ceny)

V tuto chvíli je nová třída S k dispozici ve verzích S 350 BlueTEC, S 500 a S 400 Hybrid, ovšem to by se mělo záhy změnit. Přibudou především dva modely se špičkovým vidlicovým dvanáctiválcem s objemem 6,0 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který byl vyšlechtěn z podobného agregátu používaného v předchozí generaci Mercedes-Benz S 65 AMG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S 63 AMG

Na listopadovém autosalonu v Los Angeles se zřejmě představí vrcholné sportovní provedení S 65 AMG. Oproti svému stejnojmennému předchůdci má být novinka takřka o 100 kg lehčí a o něco výkonnější (výběhová verze S 65 AMG dávala 604 koní a 1 000 Nm točivého momentu). Na detroitském autosalonu v lednu příštího roku bude následovat druhý dvanáctiválec 6,0 l v podobě modelu S 600, který ale má být samozřejmě laděn vysloveně luxusně.

Design | Zajímavosti | Fascinace | Mercedes-Benz | Premiéry

Mercedes-Benz třídy S 2014: první živé setkání (+ 62x foto)

Ale ani podzimní autosalon ve Frankfurtu se bez novinky z líhně třídy S neobejde: setkáme se tam s hybridním provedením Mercedes-Benz S 500 Hybrid s kombinovanou pohonnou soustavou typu plug-in. Jejím základem má být zážehový šestiválec 3,5 l v kombinaci s kompaktním elektromotorem o výkonu okolo 61 koní (45 kW). Tato soustava vozu zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h zhruba za 5,5 s a možnost ujet až 30 km na čistě elektrický pohon.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ani pojetím interiéru se zřejmě připravované S 65 AMG od nedávno představené verze S 63 AMG výrazněji lišit nebude

Ačkoli se verze S 500 Hybrid ze všech uvedených novinek představí jako první, do prodejů vstoupí zřejmě jako poslední: počítá se s ní až pro počátek orku 2015.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků