Mercedes třídy S: dvanáctiválce S65 AMG a S600 a S500 Hybrid

Značka Mercedes-Benz připravuje pro další měsíce premiéru hned tří špičkových verzí své nové vlajkové lodi třídy S (W222). Vrcholný Pullman ale přijde až o něco později.

Možná je to jen nedostatkem jiných významnějších novinek, letošní léto je ale létem nové generace modelu Mercedes-Benz třídy S. Vlajková loď stuttgartské automobilky si tuto pozornost ale jistě zaslouží, je to vůz, jenž aspiruje na pomyslný titul nejlepší auto současnosti. Už před několika dny jsme vám přinesli rozsáhlou fotogalerii živých snímků Mercedesu třídy S i podrobné představení sportovně střiženého provedení Mercedes-Benz S 63 AMG.

Mercedes-Benz S 63 AMG bez tajemství (doplněny české ceny)

Mercedes-Benz S 63 AMG bez tajemství (doplněny české ceny)

V tuto chvíli je nová třída S k dispozici ve verzích S 350 BlueTEC, S 500 a S 400 Hybrid, ovšem to by se mělo záhy změnit. Přibudou především dva modely se špičkovým vidlicovým dvanáctiválcem s objemem 6,0 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který byl vyšlechtěn z podobného agregátu používaného v předchozí generaci Mercedes-Benz S 65 AMG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S 63 AMG

Na listopadovém autosalonu v Los Angeles se zřejmě představí vrcholné sportovní provedení S 65 AMG. Oproti svému stejnojmennému předchůdci má být novinka takřka o 100 kg lehčí a o něco výkonnější (výběhová verze S 65 AMG dávala 604 koní a 1 000 Nm točivého momentu). Na detroitském autosalonu v lednu příštího roku bude následovat druhý dvanáctiválec 6,0 l v podobě modelu S 600, který ale má být samozřejmě laděn vysloveně luxusně.

Mercedes-Benz třídy S 2014: první živé setkání (+ 62x foto)

Mercedes-Benz třídy S 2014: první živé setkání (+ 62x foto)

Ale ani podzimní autosalon ve Frankfurtu se bez novinky z líhně třídy S neobejde: setkáme se tam s hybridním provedením Mercedes-Benz S 500 Hybrid s kombinovanou pohonnou soustavou typu plug-in. Jejím základem má být zážehový šestiválec 3,5 l v kombinaci s kompaktním elektromotorem o výkonu okolo 61 koní (45 kW). Tato soustava vozu zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h zhruba za 5,5 s a možnost ujet až 30 km na čistě elektrický pohon.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ani pojetím interiéru se zřejmě připravované S 65 AMG od nedávno představené verze S 63 AMG výrazněji lišit nebude

Ačkoli se verze S 500 Hybrid ze všech uvedených novinek představí jako první, do prodejů vstoupí zřejmě jako poslední: počítá se s ní až pro počátek orku 2015.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků