Mercedes Benz třídy S, jenž už několik desítek let patří k vrcholu a ikonám ve svém segmentu, by se podle předběžných informací měl dočkat úsporného čtyřválcového pohonného agregátu. Bylo by to poprvé v historii, co by tuto limuzínu pohánělo něco jiného, než šesti-, osmi- nebo dvanáctiválec, ale vypadá to ale tak, že tradice a zvyklosti ustoupí nejnovějším „ekologickým“ a úsporným trendům.
Novinkou z dílny Mercedesu by tedy měla být verze S 250 CDI, kterou bude, jak již samotný název napovídá, pohánět 2,1 litrový dieselový čtyřválec s výkonem kolem 220 koní, což oproti dnes základní S 320 CDI není až o tolik méně. I když to tak tím pádem nemusí vypadat, agregát však na tom zřejmě bude z hlediska průběhu výkonu a celkové dynamiky citelně hůře a uspokojí leda ekologické fanatiky, kteří ještě nepochopili, že nejekologičtější je Mercedes S vůbec nemít...
Odměnou se jim stane nízká kombinovaná spotřeba nafty, která se prý bude držet na hodnotě 5,9 l/100 km. Připomeňme, že obdobný agregát již automobilka nabízí a to konkrétně k modelům C a E. Zda se 250 CDI uchytí i v nejvyšší třídě, zatím lze jen těžko odhadnout.
I nový agregát bude součástí řady BlueEfficiency