Mercedes třídy S 250 CDI: vlajková loď třícípé hvězdy se brzy dočká čtyřválce

Mercedes Benz třídy S, jenž už několik desítek let patří k vrcholu a ikonám ve svém segmentu, by se podle předběžných informací měl dočkat úsporného čtyřválcového pohonného agregátu. Bylo by to poprvé v historii, co by tuto limuzínu pohánělo něco jiného, než šesti-, osmi- nebo dvanáctiválec, ale vypadá to ale tak, že tradice a zvyklosti ustoupí nejnovějším „ekologickým“ a úsporným trendům.

Novinkou z dílny Mercedesu by tedy měla být verze S 250 CDI, kterou bude, jak již samotný název napovídá, pohánět 2,1 litrový dieselový čtyřválec s výkonem kolem 220 koní, což oproti dnes základní S 320 CDI není až o tolik méně. I když to tak tím pádem nemusí vypadat, agregát však na tom zřejmě bude z hlediska průběhu výkonu a celkové dynamiky citelně hůře a uspokojí leda ekologické fanatiky, kteří ještě nepochopili, že nejekologičtější je Mercedes S vůbec nemít...
Odměnou se jim stane nízká kombinovaná spotřeba nafty, která se prý bude držet na hodnotě 5,9 l/100 km. Připomeňme, že obdobný agregát již automobilka nabízí a to konkrétně k modelům C a E. Zda se 250 CDI uchytí i v nejvyšší třídě, zatím lze jen těžko odhadnout.
Klepněte pro větší obrázek 
I nový agregát bude součástí řady BlueEfficiency
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky