Mercedes třídy S 250 CDI: vlajková loď třícípé hvězdy se brzy dočká čtyřválce

Mercedes Benz třídy S, jenž už několik desítek let patří k vrcholu a ikonám ve svém segmentu, by se podle předběžných informací měl dočkat úsporného čtyřválcového pohonného agregátu. Bylo by to poprvé v historii, co by tuto limuzínu pohánělo něco jiného, než šesti-, osmi- nebo dvanáctiválec, ale vypadá to ale tak, že tradice a zvyklosti ustoupí nejnovějším „ekologickým“ a úsporným trendům.

Novinkou z dílny Mercedesu by tedy měla být verze S 250 CDI, kterou bude, jak již samotný název napovídá, pohánět 2,1 litrový dieselový čtyřválec s výkonem kolem 220 koní, což oproti dnes základní S 320 CDI není až o tolik méně. I když to tak tím pádem nemusí vypadat, agregát však na tom zřejmě bude z hlediska průběhu výkonu a celkové dynamiky citelně hůře a uspokojí leda ekologické fanatiky, kteří ještě nepochopili, že nejekologičtější je Mercedes S vůbec nemít...
Odměnou se jim stane nízká kombinovaná spotřeba nafty, která se prý bude držet na hodnotě 5,9 l/100 km. Připomeňme, že obdobný agregát již automobilka nabízí a to konkrétně k modelům C a E. Zda se 250 CDI uchytí i v nejvyšší třídě, zatím lze jen těžko odhadnout.
Klepněte pro větší obrázek 
I nový agregát bude součástí řady BlueEfficiency
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků