Mercedes třídy S 250 CDI: vlajková loď třícípé hvězdy se brzy dočká čtyřválce

Mercedes Benz třídy S, jenž už několik desítek let patří k vrcholu a ikonám ve svém segmentu, by se podle předběžných informací měl dočkat úsporného čtyřválcového pohonného agregátu. Bylo by to poprvé v historii, co by tuto limuzínu pohánělo něco jiného, než šesti-, osmi- nebo dvanáctiválec, ale vypadá to ale tak, že tradice a zvyklosti ustoupí nejnovějším „ekologickým“ a úsporným trendům.

Novinkou z dílny Mercedesu by tedy měla být verze S 250 CDI, kterou bude, jak již samotný název napovídá, pohánět 2,1 litrový dieselový čtyřválec s výkonem kolem 220 koní, což oproti dnes základní S 320 CDI není až o tolik méně. I když to tak tím pádem nemusí vypadat, agregát však na tom zřejmě bude z hlediska průběhu výkonu a celkové dynamiky citelně hůře a uspokojí leda ekologické fanatiky, kteří ještě nepochopili, že nejekologičtější je Mercedes S vůbec nemít...
Odměnou se jim stane nízká kombinovaná spotřeba nafty, která se prý bude držet na hodnotě 5,9 l/100 km. Připomeňme, že obdobný agregát již automobilka nabízí a to konkrétně k modelům C a E. Zda se 250 CDI uchytí i v nejvyšší třídě, zatím lze jen těžko odhadnout.
Klepněte pro větší obrázek 
I nový agregát bude součástí řady BlueEfficiency
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků