Mercedes třídy G se nikdy neprodával lépe. A to je na trhu už 37 let

Německá automobilka se těší úspěchu své legendární třídy G. Ta tento rok dosáhla historicky nejvyšších prodejů.

Od uvedení třídy G na trh uplynulo už dlouhých 37 let. Poprvé sjel nesmrtelný terénní vůz z výrobní linky už v roce 1979. Zajímavostí je, že zkratka G pochází z německého slova "Geländewagen", což v překladu označuje terénní vozidlo. 

Za ty roky se vůz neustále vyvíjel. Inovace nejvíce zasáhly motor, interiér či bezpečnostní prvky. Géčko si ale ale zachovává svoje tradiční rysy a také vysokou oblíbenost. Ta dokonce letošní rok dosáhla absolutního vrcholu. Rakouská společnost Magna Steyer zajištující výrobu této třídy za rok 2016 vyrobila v Grazu už více než 20 000 kusů. Mercedesu se předtím nikdy v historii nepodařilo tuto metu překonat. 

Fototest Mercedes-Benz G 500 4x4: Nádherný nesmysl

Fototest Mercedes-Benz G 500 4x4: Nádherný nesmysl

"Individualizace a nepřetržité technické optimalizace G třídy přispěly k velkému úspěchu původní off-road ikony. Pokud jde o jízdu mimo silnice, tam je stále nekompromisní," řekl Gunnar Guthenke, šéf off-road produktů Mercedes Benz.

Letošek je poslední rok, kdy se po celých dvanáct měsíců vyráběl původní model. Už příští rok se totiž dočkáme nové generace. Ta má přijít s řadou zásadních změn.

Mercedes-Benz G 63 AMG: první jízdní dojmy  

Mercedes-Benz G 63 AMG: první jízdní dojmy  

Vůz má například zhubnout o minimálně 300 kg, některé zdroje uvádějí dokonce odlehčení o více než 400 kg. Šírka vozu se zvětší o 100 mm, díky čemuž bude mít G-čko lepší stabilitu v terénu i při jízdě po silnici při vysokých rychlostech. Základní designové rysy exteriéru by ale měly zůstat zachovány.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků