Mercedes třídy G se nikdy neprodával lépe. A to je na trhu už 37 let

Německá automobilka se těší úspěchu své legendární třídy G. Ta tento rok dosáhla historicky nejvyšších prodejů.

Od uvedení třídy G na trh uplynulo už dlouhých 37 let. Poprvé sjel nesmrtelný terénní vůz z výrobní linky už v roce 1979. Zajímavostí je, že zkratka G pochází z německého slova "Geländewagen", což v překladu označuje terénní vozidlo. 

Za ty roky se vůz neustále vyvíjel. Inovace nejvíce zasáhly motor, interiér či bezpečnostní prvky. Géčko si ale ale zachovává svoje tradiční rysy a také vysokou oblíbenost. Ta dokonce letošní rok dosáhla absolutního vrcholu. Rakouská společnost Magna Steyer zajištující výrobu této třídy za rok 2016 vyrobila v Grazu už více než 20 000 kusů. Mercedesu se předtím nikdy v historii nepodařilo tuto metu překonat. 

Fototest Mercedes-Benz G 500 4x4: Nádherný nesmysl

Fototest Mercedes-Benz G 500 4x4: Nádherný nesmysl

"Individualizace a nepřetržité technické optimalizace G třídy přispěly k velkému úspěchu původní off-road ikony. Pokud jde o jízdu mimo silnice, tam je stále nekompromisní," řekl Gunnar Guthenke, šéf off-road produktů Mercedes Benz.

Letošek je poslední rok, kdy se po celých dvanáct měsíců vyráběl původní model. Už příští rok se totiž dočkáme nové generace. Ta má přijít s řadou zásadních změn.

Mercedes-Benz G 63 AMG: první jízdní dojmy  

Mercedes-Benz G 63 AMG: první jízdní dojmy  

Vůz má například zhubnout o minimálně 300 kg, některé zdroje uvádějí dokonce odlehčení o více než 400 kg. Šírka vozu se zvětší o 100 mm, díky čemuž bude mít G-čko lepší stabilitu v terénu i při jízdě po silnici při vysokých rychlostech. Základní designové rysy exteriéru by ale měly zůstat zachovány.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků