Mercedes třídy G se nikdy neprodával lépe. A to je na trhu už 37 let

Německá automobilka se těší úspěchu své legendární třídy G. Ta tento rok dosáhla historicky nejvyšších prodejů.

Od uvedení třídy G na trh uplynulo už dlouhých 37 let. Poprvé sjel nesmrtelný terénní vůz z výrobní linky už v roce 1979. Zajímavostí je, že zkratka G pochází z německého slova "Geländewagen", což v překladu označuje terénní vozidlo. 

Za ty roky se vůz neustále vyvíjel. Inovace nejvíce zasáhly motor, interiér či bezpečnostní prvky. Géčko si ale ale zachovává svoje tradiční rysy a také vysokou oblíbenost. Ta dokonce letošní rok dosáhla absolutního vrcholu. Rakouská společnost Magna Steyer zajištující výrobu této třídy za rok 2016 vyrobila v Grazu už více než 20 000 kusů. Mercedesu se předtím nikdy v historii nepodařilo tuto metu překonat. 

Fototest Mercedes-Benz G 500 4x4: Nádherný nesmysl

Fototest Mercedes-Benz G 500 4x4: Nádherný nesmysl

"Individualizace a nepřetržité technické optimalizace G třídy přispěly k velkému úspěchu původní off-road ikony. Pokud jde o jízdu mimo silnice, tam je stále nekompromisní," řekl Gunnar Guthenke, šéf off-road produktů Mercedes Benz.

Letošek je poslední rok, kdy se po celých dvanáct měsíců vyráběl původní model. Už příští rok se totiž dočkáme nové generace. Ta má přijít s řadou zásadních změn.

Mercedes-Benz G 63 AMG: první jízdní dojmy  

Mercedes-Benz G 63 AMG: první jízdní dojmy  

Vůz má například zhubnout o minimálně 300 kg, některé zdroje uvádějí dokonce odlehčení o více než 400 kg. Šírka vozu se zvětší o 100 mm, díky čemuž bude mít G-čko lepší stabilitu v terénu i při jízdě po silnici při vysokých rychlostech. Základní designové rysy exteriéru by ale měly zůstat zachovány.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků