Mercedes třídy E kombi znovu přistižen (spy photos)

Příchod nové generace třídy E s interním označením W212 by se měl dle automobilky Mercedes-Benz odehrát na frankfurtském autosalonu v roce 2009. Po sadách fotografií z testování nám nyní do redakce dorazily snímky zachyceného kombi, které toho ale příliš neodhaluje. Každopádně nebude na škodu, když si vše potřebné o novém „éčku” shrneme ještě jednou.

Po velkých technických problémech s elektronickým brzdovým systémem SBC (sensotronic brake-by-wire control) se Mercedes vracím ke konvenčním brzdám, které ale vylepší systémy na osušování kotoučů za deště a rozdělování brzdné síly na jednotlivá kola při brždění v zatáčkách. Jako doplňková výbava se objeví keramicko-kompozitní brzdy, které budou nejdříve nabídnuty ve špičkovém E63 AMG a pak i v méně výkonných modelech.

Co se týče designu karoserie, dá se předpokládat, že nová třída E bude do značné míry kopírovat současnou generaci eSka - rozšířené lemy blatníků, stoupající linku pod klikami jdoucí od předního podběhu a masivní nárazníky. Výrazněji tvarovaný a širší gril přední masky, geometricky tvarované vstupy vzduchu a klínovitý tvar karoserie mají novému éčku dodat sportovní postoj. Pozoruhodné je, že řešení detailů na prvních prototypech naznačuje určitou příbuznost se tvary Lexusu LS. Jedná se například o kosočtvercové přední světlomety s ostrými úhly, řešení C-sloupku a zadních světlometů. Byla by to trochu ironie osudu, protože to dříve býval právě Lexus, kdo kopíroval od Mercedesu. Vzhled ale nakonec může být úplně jiný, do představení konečné verze uplyne ještě dlouhá doba.

Mercedes je znám jako průkopník při zavádění různých nových elektronických systémů a nejinak tomu bude i v případě modelu W212. Očekáváno je zavedení systému varujícího při opuštění jízdního pruhu, monitor pohybu očí řidiče, systému pro sledování a identifikaci dopravního značení, nové generace stabilizačního systému beroucího v potaz boční vítr, změnu sklonu vozovky a stav dezénu pneumatik. 

O pohon se bude starat obvyklá řada V6 a V8 motorů spalujících oba druhy paliva, přičemž vrcholem bude atmosféricky plněný osmiválec o objemu 6,3 litru a výkonu vysoko přes 500 koní u E63 AMG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto @ Automedia
Třída E Estate stále s rozsáhlým maskováním

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto @ Automedia
Mercedes E63 AMG na Nordschleife

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků