Mercedes třídy E kombi znovu přistižen (spy photos)

Příchod nové generace třídy E s interním označením W212 by se měl dle automobilky Mercedes-Benz odehrát na frankfurtském autosalonu v roce 2009. Po sadách fotografií z testování nám nyní do redakce dorazily snímky zachyceného kombi, které toho ale příliš neodhaluje. Každopádně nebude na škodu, když si vše potřebné o novém „éčku” shrneme ještě jednou.

Po velkých technických problémech s elektronickým brzdovým systémem SBC (sensotronic brake-by-wire control) se Mercedes vracím ke konvenčním brzdám, které ale vylepší systémy na osušování kotoučů za deště a rozdělování brzdné síly na jednotlivá kola při brždění v zatáčkách. Jako doplňková výbava se objeví keramicko-kompozitní brzdy, které budou nejdříve nabídnuty ve špičkovém E63 AMG a pak i v méně výkonných modelech.

Co se týče designu karoserie, dá se předpokládat, že nová třída E bude do značné míry kopírovat současnou generaci eSka - rozšířené lemy blatníků, stoupající linku pod klikami jdoucí od předního podběhu a masivní nárazníky. Výrazněji tvarovaný a širší gril přední masky, geometricky tvarované vstupy vzduchu a klínovitý tvar karoserie mají novému éčku dodat sportovní postoj. Pozoruhodné je, že řešení detailů na prvních prototypech naznačuje určitou příbuznost se tvary Lexusu LS. Jedná se například o kosočtvercové přední světlomety s ostrými úhly, řešení C-sloupku a zadních světlometů. Byla by to trochu ironie osudu, protože to dříve býval právě Lexus, kdo kopíroval od Mercedesu. Vzhled ale nakonec může být úplně jiný, do představení konečné verze uplyne ještě dlouhá doba.

Mercedes je znám jako průkopník při zavádění různých nových elektronických systémů a nejinak tomu bude i v případě modelu W212. Očekáváno je zavedení systému varujícího při opuštění jízdního pruhu, monitor pohybu očí řidiče, systému pro sledování a identifikaci dopravního značení, nové generace stabilizačního systému beroucího v potaz boční vítr, změnu sklonu vozovky a stav dezénu pneumatik. 

O pohon se bude starat obvyklá řada V6 a V8 motorů spalujících oba druhy paliva, přičemž vrcholem bude atmosféricky plněný osmiválec o objemu 6,3 litru a výkonu vysoko přes 500 koní u E63 AMG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto @ Automedia
Třída E Estate stále s rozsáhlým maskováním

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto @ Automedia
Mercedes E63 AMG na Nordschleife

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Mercedes GLK 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 125 544 km
Cena: 350 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 647 km
Cena: 290 000 Kč
Mercedes CLS 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 185 012 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 34 727 km
Cena: 470 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků