Mercedes třídy A má po faceliftu. Vrcholné AMG teď nabízí 381 koní

Seznam kapitol
  1. Facelift pro Mercedes třídy A, Video
  2. Mercedes-Benz třídy A po faceliftu: Fotogalerie

Mercedes-Benz třídy A prošel faceliftem. Ten decentně pozměnil vzhled automobilu, vylepšil interiér a upravil nabídku motorizací, respektive jejich výkonů. Například nejsilnější A45 AMG teď místo původních 360 koní nabízí 381 koní.

Mercedes-Benz třídy B také prodělal facelift

Mercedes-Benz třídy B také prodělal facelift

Změny designu jsou klasické. Mercedes upravil nárazníky, masku chladiče a do vzhledu auta promluví také nová diodová světla, která jsou dostupná za příplatek. Ve standardu je má pouze A45 AMG. V interiéru najdeme nové barvy, lepší materiály, upravený přístrojový štít a multimediální systém vylepšený například o Android Auto nebo CarPlay.

Co se motorů týká, nejzajímavější změnu jsme už zmínili. A45 AMG, které do teď nabízelo parametry 265 kW (360 k) a 450 Nm posílilo na 280 kW (381 k) a 475 Nm. V praxi to znamená zrychlení sprintu z nuly na stovku o 0,4 s a tedy schopnost zdolat tuto disciplínu už za 4,2 s. Na téma spotřeby ale slibují oficiální údaje stále 6,9 l/100 km.

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Není zcela bez zajímavosti, že si k A45 AMG můžete pořídit ještě navíc paket AMG Dynamic Plus, který přidá na přední nápravu klasický mechanický samosvorný diferenciál. Stejně tak lze pořídit sportovní odpružení nabízející možnost výběru jednoho ze dvou režimů. Facelift se u AMG dotkl také převodovky, která má kratší třetí a sedmý rychlostní stupeň.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pravým opakem AMG je základní A160 osazené benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 75 kW (102 k). Nejúspornějším motorem v nabídce je A180d BlueEfficiency Edition, které používá naftový motor o objemu 1,5 litru. Jeho maximum činí 80 kW (109 k) a spotřebovat by mělo pouze 3,5 l/100 km.

Mercedes-Benz GLC stojí na českém trhu minimálně 1 157 970 Kč

Mercedes-Benz GLC stojí na českém trhu minimálně 1 157 970 Kč

Naftový čtyřválec skrývající se pod zkratkou A220d posílil o 7 koní na aktuálních 177 k (130 kW), stejný rozdíl se týká také benzinového A250 Sport, které se posunulo z původních 211 koní na 218 koní (155 kW). Tato verze pak dostala také novou manuální převodovku a funkci Launch Control pro automat.

Prodej modernizované třídy A začne třetího července, první vozy dorazí k dealerům koncem září. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Facelift pro Mercedes třídy A, Video
  2. Mercedes-Benz třídy A po faceliftu: Fotogalerie
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků