Mercedes třídy A L Sedan je čtyřdveřový kompakt vyrobený v Číně pro Čínu

Nová malá a rovnou i prodloužená limuzína z produkce společného podniku Daimleru a BAIC Motor přináší design třídy CLS do nižší střední třídy. Do Evropy se ale nepodívá.

Větší znamená v Číně lepší, i kdyby to mělo být původně jen auto nižší střední třídy. Zvětšit se dá vždycky, a nebo ho rovnou můžete představit ve větším než obvyklém formátu.

Nový Mercedes A poprvé naživo: Zvenku žádné drama, zato uvnitř revoluce

Nový Mercedes A poprvé naživo: Zvenku žádné drama, zato uvnitř revoluce

Podivná úvaha? Přesně tak ale vznikla nová čtyřdveřová verze aktuální třídy A, kterou Mercedes představil v rámci pekingského autosalonu rovnou v provedení L, tedy long (či lang, chcete-li).

Novinka má délku 4609 mm, je široká 1796 mm a vysoká 1460 mm, zatímco její rozvor byl ve srovnání s výchozím hatchbackem prodloužen o rovných šest centimetrů na výsledných 2789 mm. Abyste si mohli udělat přibližný obrázek, co to znamená, připomínáme, že vzdálenost náprav současné Škody Octavia je „jen“ 2667 mm a je tudíž o 122 mm kratší.

Nový Mercedes-Benz CLS oficiálně. Je ukázkou nového designového směru

Nový Mercedes-Benz CLS oficiálně. Je ukázkou nového designového směru

Mezi předními koly auta se zavazadelníkem o objemu 420 litrů se objeví výlučně benzínové pohonné jednotky. Základem bude malý čtyřválec o objemu 1,33 litru s výkonem 136, respektive 163 koní a systémem vypínání válců při částečné zátěži. Vrcholným motorem bude přeplňovaný dvoulitr naladěný na 190 koní a standardně spárovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT.

Produkci modelu A L Sedan zajistí společnost Beijing Benz Automotive, joint-venture německého koncernu Daimler a čínské automobilky BAIC Motor. A přestože evropská klientela malým sedanům příliš nefandí, ve druhé polovině letošního roku by měl Mercedes představit také čtyřdveřovou třídu A se standardním rozvorem určenou pro zbytek světla, včetně starého kontinentu.

 

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 87 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků