Mercedes třídy A L Sedan je čtyřdveřový kompakt vyrobený v Číně pro Čínu

Nová malá a rovnou i prodloužená limuzína z produkce společného podniku Daimleru a BAIC Motor přináší design třídy CLS do nižší střední třídy. Do Evropy se ale nepodívá.

Větší znamená v Číně lepší, i kdyby to mělo být původně jen auto nižší střední třídy. Zvětšit se dá vždycky, a nebo ho rovnou můžete představit ve větším než obvyklém formátu.

Nový Mercedes A poprvé naživo: Zvenku žádné drama, zato uvnitř revoluce

Nový Mercedes A poprvé naživo: Zvenku žádné drama, zato uvnitř revoluce

Podivná úvaha? Přesně tak ale vznikla nová čtyřdveřová verze aktuální třídy A, kterou Mercedes představil v rámci pekingského autosalonu rovnou v provedení L, tedy long (či lang, chcete-li).

Novinka má délku 4609 mm, je široká 1796 mm a vysoká 1460 mm, zatímco její rozvor byl ve srovnání s výchozím hatchbackem prodloužen o rovných šest centimetrů na výsledných 2789 mm. Abyste si mohli udělat přibližný obrázek, co to znamená, připomínáme, že vzdálenost náprav současné Škody Octavia je „jen“ 2667 mm a je tudíž o 122 mm kratší.

Nový Mercedes-Benz CLS oficiálně. Je ukázkou nového designového směru

Nový Mercedes-Benz CLS oficiálně. Je ukázkou nového designového směru

Mezi předními koly auta se zavazadelníkem o objemu 420 litrů se objeví výlučně benzínové pohonné jednotky. Základem bude malý čtyřválec o objemu 1,33 litru s výkonem 136, respektive 163 koní a systémem vypínání válců při částečné zátěži. Vrcholným motorem bude přeplňovaný dvoulitr naladěný na 190 koní a standardně spárovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT.

Produkci modelu A L Sedan zajistí společnost Beijing Benz Automotive, joint-venture německého koncernu Daimler a čínské automobilky BAIC Motor. A přestože evropská klientela malým sedanům příliš nefandí, ve druhé polovině letošního roku by měl Mercedes představit také čtyřdveřovou třídu A se standardním rozvorem určenou pro zbytek světla, včetně starého kontinentu.

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků