Mercedes třídy A L Sedan je čtyřdveřový kompakt vyrobený v Číně pro Čínu

Nová malá a rovnou i prodloužená limuzína z produkce společného podniku Daimleru a BAIC Motor přináší design třídy CLS do nižší střední třídy. Do Evropy se ale nepodívá.

Větší znamená v Číně lepší, i kdyby to mělo být původně jen auto nižší střední třídy. Zvětšit se dá vždycky, a nebo ho rovnou můžete představit ve větším než obvyklém formátu.

Nový Mercedes A poprvé naživo: Zvenku žádné drama, zato uvnitř revoluce

Nový Mercedes A poprvé naživo: Zvenku žádné drama, zato uvnitř revoluce

Podivná úvaha? Přesně tak ale vznikla nová čtyřdveřová verze aktuální třídy A, kterou Mercedes představil v rámci pekingského autosalonu rovnou v provedení L, tedy long (či lang, chcete-li).

Novinka má délku 4609 mm, je široká 1796 mm a vysoká 1460 mm, zatímco její rozvor byl ve srovnání s výchozím hatchbackem prodloužen o rovných šest centimetrů na výsledných 2789 mm. Abyste si mohli udělat přibližný obrázek, co to znamená, připomínáme, že vzdálenost náprav současné Škody Octavia je „jen“ 2667 mm a je tudíž o 122 mm kratší.

Nový Mercedes-Benz CLS oficiálně. Je ukázkou nového designového směru

Nový Mercedes-Benz CLS oficiálně. Je ukázkou nového designového směru

Mezi předními koly auta se zavazadelníkem o objemu 420 litrů se objeví výlučně benzínové pohonné jednotky. Základem bude malý čtyřválec o objemu 1,33 litru s výkonem 136, respektive 163 koní a systémem vypínání válců při částečné zátěži. Vrcholným motorem bude přeplňovaný dvoulitr naladěný na 190 koní a standardně spárovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT.

Produkci modelu A L Sedan zajistí společnost Beijing Benz Automotive, joint-venture německého koncernu Daimler a čínské automobilky BAIC Motor. A přestože evropská klientela malým sedanům příliš nefandí, ve druhé polovině letošního roku by měl Mercedes představit také čtyřdveřovou třídu A se standardním rozvorem určenou pro zbytek světla, včetně starého kontinentu.

 

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků