Mercedes třídy A L Sedan je čtyřdveřový kompakt vyrobený v Číně pro Čínu

Nová malá a rovnou i prodloužená limuzína z produkce společného podniku Daimleru a BAIC Motor přináší design třídy CLS do nižší střední třídy. Do Evropy se ale nepodívá.

Větší znamená v Číně lepší, i kdyby to mělo být původně jen auto nižší střední třídy. Zvětšit se dá vždycky, a nebo ho rovnou můžete představit ve větším než obvyklém formátu.

Nový Mercedes A poprvé naživo: Zvenku žádné drama, zato uvnitř revoluce

Nový Mercedes A poprvé naživo: Zvenku žádné drama, zato uvnitř revoluce

Podivná úvaha? Přesně tak ale vznikla nová čtyřdveřová verze aktuální třídy A, kterou Mercedes představil v rámci pekingského autosalonu rovnou v provedení L, tedy long (či lang, chcete-li).

Novinka má délku 4609 mm, je široká 1796 mm a vysoká 1460 mm, zatímco její rozvor byl ve srovnání s výchozím hatchbackem prodloužen o rovných šest centimetrů na výsledných 2789 mm. Abyste si mohli udělat přibližný obrázek, co to znamená, připomínáme, že vzdálenost náprav současné Škody Octavia je „jen“ 2667 mm a je tudíž o 122 mm kratší.

Nový Mercedes-Benz CLS oficiálně. Je ukázkou nového designového směru

Nový Mercedes-Benz CLS oficiálně. Je ukázkou nového designového směru

Mezi předními koly auta se zavazadelníkem o objemu 420 litrů se objeví výlučně benzínové pohonné jednotky. Základem bude malý čtyřválec o objemu 1,33 litru s výkonem 136, respektive 163 koní a systémem vypínání válců při částečné zátěži. Vrcholným motorem bude přeplňovaný dvoulitr naladěný na 190 koní a standardně spárovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT.

Produkci modelu A L Sedan zajistí společnost Beijing Benz Automotive, joint-venture německého koncernu Daimler a čínské automobilky BAIC Motor. A přestože evropská klientela malým sedanům příliš nefandí, ve druhé polovině letošního roku by měl Mercedes představit také čtyřdveřovou třídu A se standardním rozvorem určenou pro zbytek světla, včetně starého kontinentu.

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků