Mercedes testoval elektrický náklaďák eActros v horách. V Tyrolsku nastoupal 54.000 metrů

Zelí  |  30. 09. 2021 10:59

Co ti germáni blbnou s elektrokárama. Do konce roku zelení zastaví zbylé jaderné elektrárny a zakousnou se do uhelných a můžou dobíjet elektrokárky bejzbolovýma pálkama.

Odpovědět  |   | 

Proč by neblbli? Zrovna u s nákladní dopravy to má smysl, pokud to mezi povinnými zastávkami bude schopno nepřetržitě jet a za dobu odpočinku se dobít.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  30. 09. 2021 14:56

Protoze nakladaky honi kazde kilo uzitecne hmotnosti? Semi ma mit 500kWh baterku. Kolikpak asi vazi...

A jak tlusty kabel by asi melo takova typicke dalnicni odpocivadlo, kde by se ve dne v noci nabijely desitky kamionu, ktere by tu tocily prestavku...

Ja vim, to jsou pocty, to moc nefrci. Ale klidne at blbnou, ale at prijdou az to bude minimalne dorovnavat stavajici technologii.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  30. 09. 2021 16:15

Tlustý kabel? Proč, jestliže dnes mají nabíječky 800V/350kW pro osobní auta, nikde není řečeno, že nákladní nemůže mít ještě vyšší napětí. Koncové trafo 35kV/1kV je snadno řešitelné dokonce bez zásahu do technických norem.
No a hmotnost baterie je slovo do pranice, přibyde 2,5t baterie a 400kg motor s termomanagementem baterií, odpadne tuna motoru převodovky a kardanu a 600kg plná nádrž paliva plus metrák nádrže na adblue, takže výsledek je jen o něco přes tunu menší nosnost, to není absolutně žádný problém.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  30. 09. 2021 18:43

Zdarec jogurte, ještě tě malinko opravím: hmotnost R6 motorů v kamionech je ca 1150kg, motor V8 Scania má 1350kg, převodovka s retardérem ca 450kg, kardan 150kg, plus 500-700kg plná nádrž plus celá technologie adblue s náplní skoro 200kg, takže ten elektrokamion s 500kWh baterií nebude o nic těžší.
Provozovatelé se tomu, budou-li nabíječky, rozhodně bránit nebudou, protože i kdyby elektřina zdražila na cenu srovnatelnou s naftou, tak jen na servisu ušetří ohromné peníze.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  30. 09. 2021 19:45

e Tron baterie 94kWh ma asi 700kg. A ta 500kWh je Muskuv udaj, pricemz ostatni tvrdi, ze bude potreba 600-1000.

A co se tyce trafa/pripojky, resitelne je vse. Jen bych se primlouval za to, at nechodi zebrat na statu, aby jim zacaloval infrastrukturu. Kdyz ji chteji dopravci, at si ji zaplati, stejne jako si plati ridici benzinky.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  30. 09. 2021 21:37

Co to blaboliš? Odkdy stát staví elekroinfrastrukturu? Naposledy možná v roce 1989.
A že je potřeba víc než 500kWhh? To teda proč? Odhadovaná spotřeba soupravy je 120kWh/100km a přestávky jsou po 4 h, tedy max 320km.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  01. 10. 2021 09:14

Ehm... ja to nejsem kdo obvinuje stat, ze neinvestuje do nabijecek...

Ano, takhle to pocitaji odbornici. Presne cislo odhadovane spotreby soupravy, to vynasobi casem. Predpokladaji, ze VZDY bude kde nabit, ze VZDY se pojede 0-100%

Jeste neco vtipneho bych poprosil.

Odpovědět  |   | 

3,2*120=384, takže 0-100% se z 500kWh baterie určitě nepojede

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  01. 10. 2021 10:38

On si toho Jožka plete víc. Například netuší, jaké marže jsou na kapalných palivech a jaké na nabíjení.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  01. 10. 2021 10:42

Tak schvalne povidejte... a taky co z toho plyne.

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  01. 10. 2021 10:47

A co by z toho jako mělo plynout? Seznam se se skutečností a až pak diskutuj, nebudeš za osla.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  01. 10. 2021 11:09

Takze prd. Tusil jsem to.

Ve skutecnosti je to proste. Ve chvili, kdy to zacne byt jen trochu vyhodne, prepravni spolecnosti do toho skoci a nafta skoncila. Zatim se tak nestalo. Prestoze je to pry tak skvele a jednoduche. Mimochodem, jak dlouho uz se "vyrabi" Semi? Predstaven v roce 2017. Ze pry 2019. Ne, tak zmena, pry 2020. Aha, tak dalsi zmena, 2021. Coze? Zas nic? No jo, no, pry 2022...

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  01. 10. 2021 11:15

Presně tak, až to bude výhodné, přepravní společnosti do toho skočí a nafta skončila. A výhodné to začne být hned, jak budou k dispozici elektrotrucky. Což zatím nejsou, jen když s ním někdo začne, tak joudové co tomu ani za mák nerozumí vykřikují jak je to špatně. Viz tento případ s Mercedesem.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  01. 10. 2021 11:59

Vidite a pritom staci, abyste nereagoval na prvni signalni a cetl, co ostatni pisou. Mala napoveda... posledni veta meho prvniho prispevku.

Odpovědět  |   | 

Celý váš první příspěvek je nesmysl dokonale svědčící o tom, že nemáte ani ponětí.

Odpovědět  |   | 
OH.C!  |  01. 10. 2021 22:11

Pozor, navážíte se do náboženského kultu. Teslafunboys jsou marní. Chápu fyziku na základní škole prospinkali a dál, už to nemá cenu. Opravdu ideální, "10 tun" auto, užitečný náklad "2 tuny". Je to prosté, jde o nejlevnější dostupnou energii. To jsou a budou uhlovodíková paliva. Soudruzi na ně nasazují "daně" tak, aby se nevyplatila. Super. Co takhle nejdříve vyvinout technologii? Ale v pohodě, připravte si peněženky. Uhlovodíky vám smrdí, tak si připravte násobky za cokoli co konzumujete, spotřebáci. Od energií až po jídlo. Jedním z pilířů civilizace je levná energie. Uhlovodíky Vám smrdí? Tak plaťte. Elektronákladáček s baterkou pro MKD? Vlhký sen asi jako elektroletadla nebo elektrorakety. Fakt, který se vám nemusí líbit, ale fyzice je jedno, co si o ni myslíte.
P.S. Stále čekám na "elektrošitbox" za 300tkč s dojezdem 350 km (Š120). Bude v nabídce tak si to koupím, nebude NEKOUPIM. Já, na rozdíl od lehkoživek peníze nečerpám. Musím je nejdříve vydělat. Semipodvod nebude nikdy. Ale je potřeba namlsat fanoušky, sektáře. Při trošce hledání, lze najít rozbor hmotnosti semišhitu. Tak hledejte.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  02. 10. 2021 09:42

Hele co jsi dnes snídal, že ti to tak skvěle zvrací?

Odpovědět  |   | 
Oh.C!  |  03. 10. 2021 13:06
x12345678  |  03. 10. 2021 17:37

No a co jako? Cenu elektřiny na burze v současné době uměle tlačí nahoru ruské tanečky kolem dodávek zemního plynu, kterými se snaží donutit Evropu akceptovat a spustit Nord Stream 2. Což je záležitost pár týdnů.
Takže je fuk, jestli třetího října 2021 stojí 1MWh na burze normálních 35€ nebo absurdních 110€, protože za měsíc či dva se vše vrátí do normálu.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
jozka  |  03. 10. 2021 19:25

Ty ruske tanecky, to ma byt jako dodrzeni toho, co si Evropa nasmlouvala?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
TEST Audi Q4 SB 50 e-tron quattro: Když to má fungovat, berte plnou palbu!

Audi Q4 SB 50 e-tron quattro

Vysoký dojezd? Máme. Kvalitní zpracování? Také. Výkon? Nechybí. Jízdní komfort? Nadprůměrný. Designový elektromobil se Audi hodně povedl, ale bez chybičky není.

10.  10.  2021 | Richard Herbich | 5 příspěvků

Nejčtenější články

Raritní Škoda 110 L Cabrio je na prodej v ČR. Vznikla v Bosně, cena je k zamyšlení

Raritní Škoda 110 L Cabrio je na prodej v Č…

Většinou se u inzerátů udržovaných kousků píše, že jsou „jako z muzea“. Tenhle ale opravdu z muzea je, a ještě k tomu velmi raritní.

30.  9.  2021 | | 8 N/A
David Rusol
ŠkodaZajímavosti
Nádherný Tatraplan v Česku uniknul před smrtí. Teď je na prodej za šílenou cenu

Nádherný Tatraplan v Česku uniknul před smr…

Auto prošlo kompletní renovací na našem území. Jistý Američan si ho přivezl domů a nyní jej prodává na tamním trhu.

10.  10.  2021 | | 8 N/A
David Rusol
VeteránTatra
Ceny Škody Favorit v Česku rostou do neuvěřitelných výšin. Tady je další důkaz

Ceny Škody Favorit v Česku rostou do neuvěř…

Nízký nájezd k cenovce sedí, přesto ale na tomto exempláři pár much najdete.

25.  9.  2021 | | 19 N/A
David Rusol
VeteránŠkoda FavoritOjetiny
Vzácný Renault Clio Sport V6 je v ČR na prodej. Patří k nejšílenějším autům světa

Vzácný Renault Clio Sport V6 je v ČR na pro…

V případě Clia V6 jsou řeči o moderní klasice na místě. Cenu si drží slušnou.

2.  10.  2021 | | 8 N/A
Daniel Fuglevič
Hot HatchRenault ClioOjetiny
Ideální česká Škoda Fabia vypadá zhruba takto. Škaredá není, je tu ale jeden háček

Ideální česká Škoda Fabia vypadá zhruba tak…

Ve čtvrtek 16. září v Česku oficiálně začal prodej nové generace Škody Fabia. Podívejte se, jak zhruba vypadá ideální verze podle českých zákazníků.

20.  9.  2021 | | 35 N/A
David Rusol
Český trhŠkoda Fabia